Loading...
Journal of counseling psychology2021Oct01Vol.68issue(5)

大学生の学業成功におけるメンタルヘルスカウンセリングの役割:中断された時系列分析

,
,
,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

保持は、中等後の機関と大学生にとって依然として問題です。これらの問題に対処するために、研究者は大学の成功と定着の要因を特定しようとしました。調査結果は、大学生の学業成功における心理社会的要因と精神的健康の重要性を一貫して示しています。そのため、大学および大学のカウンセリングセンターは、心理社会的苦痛に対処することにより、学生の学業成功を強化するために十分に立てられています。ただし、大学生の学業成功に対するカウンセリングの効果に関する既存の文献はまちまちであり、制限は存在します。文献の以前の制限に対処するために、この研究では、中断された時系列の設計を利用して、学生の学術的成功と比較して学生のポストカウンセリングの成功の違いを調べました。さらに、カウンセリングの開始時に臨床的苦痛を承認した学生の学生の心理的苦痛の変化と学問的苦痛と、成績平均(GPA)の変化との間の関連を調べました。この研究のデータは、大学のカウンセリングセンターで49人のセラピストが見た1,231人のクライアントで構成されていました。仮定されたように、学生のGPAは、事前選択と比較してより大きな速度のポストカウンセリングで増加しました。さらに、カウンセリングの開始時に臨床的に苦しんでいる学生にとって、心理的苦痛の減少は時間の経過とともにGPAの肯定的な変化と関連していましたが、学問的苦痛の変化とGPAの変化との関係は有意ではありませんでした。この研究は、カウンセリングは、学生の心理的苦痛の変化の一部であるが、特に臨床的に苦しんでいる学生にとっては学問的苦痛ではなく、大学生の学業成功に有益であることを示唆しています。(PSYINFOデータベースレコード(c)2021 APA、All Rights Reserved)。

保持は、中等後の機関と大学生にとって依然として問題です。これらの問題に対処するために、研究者は大学の成功と定着の要因を特定しようとしました。調査結果は、大学生の学業成功における心理社会的要因と精神的健康の重要性を一貫して示しています。そのため、大学および大学のカウンセリングセンターは、心理社会的苦痛に対処することにより、学生の学業成功を強化するために十分に立てられています。ただし、大学生の学業成功に対するカウンセリングの効果に関する既存の文献はまちまちであり、制限は存在します。文献の以前の制限に対処するために、この研究では、中断された時系列の設計を利用して、学生の学術的成功と比較して学生のポストカウンセリングの成功の違いを調べました。さらに、カウンセリングの開始時に臨床的苦痛を承認した学生の学生の心理的苦痛の変化と学問的苦痛と、成績平均(GPA)の変化との間の関連を調べました。この研究のデータは、大学のカウンセリングセンターで49人のセラピストが見た1,231人のクライアントで構成されていました。仮定されたように、学生のGPAは、事前選択と比較してより大きな速度のポストカウンセリングで増加しました。さらに、カウンセリングの開始時に臨床的に苦しんでいる学生にとって、心理的苦痛の減少は時間の経過とともにGPAの肯定的な変化と関連していましたが、学問的苦痛の変化とGPAの変化との関係は有意ではありませんでした。この研究は、カウンセリングは、学生の心理的苦痛の変化の一部であるが、特に臨床的に苦しんでいる学生にとっては学問的苦痛ではなく、大学生の学業成功に有益であることを示唆しています。(PSYINFOデータベースレコード(c)2021 APA、All Rights Reserved)。

Retention remains a problem for postsecondary institutions and college students. To address these issues, researchers have sought to identify factors of college success and retention. Findings have consistently shown the importance of psychosocial factors and mental health on college students' academic success. As such, university and college counseling centers are well positioned to enhance students' academic success by addressing psychosocial distress. However, existing literature on the effect of counseling on college students' academic success is mixed, and limitations exist. To address previous limitations of the literature, this study utilized an interrupted time series design to examine differences in students' postcounseling academic success compared to their precounseling academic success. Additionally, we examined the association between changes in students' psychological distress and academic distress for students who endorsed clinical distress at the onset of counseling and changes in their grade point average (GPA) over time. Data for this study consisted of 1,231 clients seen by 49 therapists at a university counseling center. As hypothesized, students' GPAs increased at a greater rate postcounseling compared to precounseling. Additionally, for students who were clinically distressed at the onset of counseling, reductions in their psychological distress were associated with positive changes in their GPA over time, but the relationship between changes in their academic distress and changes in their GPA was not significant. This study suggests that counseling can be beneficial for college students' academic success, in part due to changes in students' psychological distress, but not their academic distress, specifically for clinically distressed students. (PsycInfo Database Record (c) 2021 APA, all rights reserved).

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google