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Journal of geophysical research. Atmospheres : JGR20200101Vol.125issue(9)

メリーランド州の大気温室ゲースのフラックス(FLAGG-MD):MD-Washington、DCエリアのボルチモアの二酸化炭素の排出

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

MD-Washington、D.C。(Balt-Wash)エリアでCO2の排出量を研究するために、航空機キャンペーンは2015年2月にFLAGG-MD(メリーランド州の大気温室ゲースの流動)プロジェクトの一環として実施されました。キャンペーン中、CO2の上昇したモル画分が都市中心部と地元の発電所の風下に観察されました。風上飛行データとHysplit(ハイブリッド単一粒子ラグランジアン統合軌道)モデル分析は、Balt-Washエリア外の排出量の影響を説明するのに役立ちます。大量バランスアプローチに基づくCO2排出量の推定値の精度、精度、および感度は、発電所と都市の両方で評価されました。2つの地元の発電所からのCO2排出量の推定値は、CEM(連続排出監視システム)記録とよく一致しています。航空機によって捕獲された16の発電所プルームの場合、CO2排出量の平均差は-0.3%でした。BALT-WASH領域全体では、個々の航空機ベースの質量バランスアプローチ実験の1σCO2排出率の不確実性は±38%でした。BALT-WASH CO2排出の個々の定量化として、9日以内に7回繰り返された質量バランス実験を治療すると、推定の不確実性は±16%でした(95%CLでの平均の標準誤差)。当社の航空機ベースの推定値は、さまざまなボトムアップ化石燃料CO2(FFCO2)排出インベントリと比較されました。FLAGG-MD航空機の観測に基づいて、2015年2月にBALT-WASHエリアからFFCO2の1.9±0.3 MTCを推定します。4つのボトムアップモデルからのFFCO2の平均推定値は2.2±0.3 MTCでした。

MD-Washington、D.C。(Balt-Wash)エリアでCO2の排出量を研究するために、航空機キャンペーンは2015年2月にFLAGG-MD(メリーランド州の大気温室ゲースの流動)プロジェクトの一環として実施されました。キャンペーン中、CO2の上昇したモル画分が都市中心部と地元の発電所の風下に観察されました。風上飛行データとHysplit(ハイブリッド単一粒子ラグランジアン統合軌道)モデル分析は、Balt-Washエリア外の排出量の影響を説明するのに役立ちます。大量バランスアプローチに基づくCO2排出量の推定値の精度、精度、および感度は、発電所と都市の両方で評価されました。2つの地元の発電所からのCO2排出量の推定値は、CEM(連続排出監視システム)記録とよく一致しています。航空機によって捕獲された16の発電所プルームの場合、CO2排出量の平均差は-0.3%でした。BALT-WASH領域全体では、個々の航空機ベースの質量バランスアプローチ実験の1σCO2排出率の不確実性は±38%でした。BALT-WASH CO2排出の個々の定量化として、9日以内に7回繰り返された質量バランス実験を治療すると、推定の不確実性は±16%でした(95%CLでの平均の標準誤差)。当社の航空機ベースの推定値は、さまざまなボトムアップ化石燃料CO2(FFCO2)排出インベントリと比較されました。FLAGG-MD航空機の観測に基づいて、2015年2月にBALT-WASHエリアからFFCO2の1.9±0.3 MTCを推定します。4つのボトムアップモデルからのFFCO2の平均推定値は2.2±0.3 MTCでした。

To study emissions of CO2 in the Baltimore, MD-Washington, D.C. (Balt-Wash) area, an aircraft campaign was conducted in February 2015, as part of the FLAGG-MD (Fluxes of Atmospheric Greenhouse-Gases in Maryland) project. During the campaign, elevated mole fractions of CO2 were observed downwind of the urban center and local power plants. Upwind flight data and HYSPLIT (Hybrid Single Particle Lagrangian Integrated Trajectory) model analyses help account for the impact of emissions outside the Balt-Wash area. The accuracy, precision, and sensitivity of CO2 emissions estimates based on the mass balance approach were assessed for both power plants and cities. Our estimates of CO2 emissions from two local power plants agree well with their CEMS (Continuous Emissions Monitoring Systems) records. For the 16 power plant plumes captured by the aircraft, the mean percentage difference of CO2 emissions was -0.3 %. For the Balt-Wash area as a whole, the 1σ CO2 emission rate uncertainty for any individual aircraft-based mass balance approach experiment was ±38 %. Treating the mass balance experiments, which were repeated seven times within nine days, as individual quantifications of the Balt-Wash CO2 emissions, the estimation uncertainty was ±16 % (standard error of the mean at 95% CL). Our aircraft-based estimate was compared to various bottom-up fossil fuel CO2 (FFCO2) emission inventories. Based on the FLAGG-MD aircraft observations, we estimate 1.9±0.3 MtC of FFCO2 from the Balt-Wash area during the month of February 2015. The mean estimate of FFCO2 from the four bottom-up models was 2.2±0.3 MtC.

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