Loading...
Frontiers in psychology20200101Vol.11issue()

制約主導のアプローチを使用してエリートパスポートアスリートの開発を理解する:コーチと開業医のための考慮

,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Review
概要
Abstract

過去半世紀にわたって、パラリンピックは成長を続けており、参加、メディア認識、パラスポーツの研究焦点の増加によって明らかになっています。アスリートの競争力のあるプールは増加していますが、アスリート開発モデルは比較的同じままでした。現在、コーチは、主に経験的知識、同僚との非公式のコミュニケーション、および自分自身とそのアスリートの開発をサポートするための主要なリソースとして、健常な文脈から移された理論に依存しています。この論文の目的は、ニューウェルの制約主導型モデルと、アスリート開発の複雑さに対処するための多次元スペクトルと実用的な範囲を導入することでした。このモデルは、アスリートの開発に関するコーチに追加のコンテキストを提供するために、パラスポーツに関連するニュアンスをキャプチャするために、提案された追加のサブカテゴリとともに、3つの包括的な制約カテゴリ(つまり、個人、タスク、環境)で構成されています。この理論的枠組みを利用して、コーチと実践者がアスリートの短期および長期の発達計画に取り組む際に考慮すべき全体的なアプローチを提示します。このアプローチは、間接的かつ直接的に互いに影響を与え、最終的にアスリートの発達プロセスに影響を与える幅広いカテゴリの要因間の相互作用を強調しています。開発中のさまざまなタイムスケール上の制約の動的な相互作用を考慮し、根本的な問題を特定してアスリートの経験を改善し、発達の機会を最大化することが重要です。コーチと開業医は、提案されたフレームワークを、アスリートのコホートについて考慮する重要な要因のガイドとして使用できます。このアプローチは、アスリートとその環境に関連するユニークな要因を考慮するコンテキスト固有のアプローチを提供します。

過去半世紀にわたって、パラリンピックは成長を続けており、参加、メディア認識、パラスポーツの研究焦点の増加によって明らかになっています。アスリートの競争力のあるプールは増加していますが、アスリート開発モデルは比較的同じままでした。現在、コーチは、主に経験的知識、同僚との非公式のコミュニケーション、および自分自身とそのアスリートの開発をサポートするための主要なリソースとして、健常な文脈から移された理論に依存しています。この論文の目的は、ニューウェルの制約主導型モデルと、アスリート開発の複雑さに対処するための多次元スペクトルと実用的な範囲を導入することでした。このモデルは、アスリートの開発に関するコーチに追加のコンテキストを提供するために、パラスポーツに関連するニュアンスをキャプチャするために、提案された追加のサブカテゴリとともに、3つの包括的な制約カテゴリ(つまり、個人、タスク、環境)で構成されています。この理論的枠組みを利用して、コーチと実践者がアスリートの短期および長期の発達計画に取り組む際に考慮すべき全体的なアプローチを提示します。このアプローチは、間接的かつ直接的に互いに影響を与え、最終的にアスリートの発達プロセスに影響を与える幅広いカテゴリの要因間の相互作用を強調しています。開発中のさまざまなタイムスケール上の制約の動的な相互作用を考慮し、根本的な問題を特定してアスリートの経験を改善し、発達の機会を最大化することが重要です。コーチと開業医は、提案されたフレームワークを、アスリートのコホートについて考慮する重要な要因のガイドとして使用できます。このアプローチは、アスリートとその環境に関連するユニークな要因を考慮するコンテキスト固有のアプローチを提供します。

For the past half-century, the Paralympic Games has continued to grow, evident through increased participation, media recognition, and rising research focus in Para sport. While the competitive pool of athletes has increased, athlete development models have stayed relatively the same. Currently, coaches rely mainly on experiential knowledge, informal communication with colleagues, and theory transferred from able-bodied contexts as main resources to support development for themselves and their athletes. The purpose of this paper was to introduce Newell's constraint-led model and its multidimensional spectrum and practical scope to address the complexities of athlete development. The model consists of three overarching constraint categories (i.e., individual, task, and environment) along with proposed additional sub-categories to capture nuances associated in Para sport in order to provide additional context to coaches regarding athlete development. Utilizing this theoretical framework, we present a holistic approach for coaches and practitioners to consider while addressing athletes' short- and long-term developmental plans. This approach highlights the interactions among factors from a wide range of categories that indirectly and directly impact one another and ultimately influence athletes' developmental processes. It is important to consider the dynamic interaction of constraints over various timescales during development and identify underlying issues to improve athlete experience and maximize developmental opportunities. Coaches and practitioners can use the proposed framework as a guide to key factors to consider for their cohort of athletes. This approach provides a context-specific approach that considers unique factors associated with athletes and their environment.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google