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Journal of personality and social psychology2022Mar01Vol.122issue(3)

偽造の多様性:ジェンダーの多様性が組織の誠実さを認識し、女性のアイデンティティの脅威の懸念を高めるという戦略的にどのように誤って伝えられるか

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

女性はテクノロジーとコンピューティングの分野で過小評価されています。この問題を認識して、多くのハイテク組織は多様化戦略を求めています。いくつかの学術源は、女性労働者を引き付ける潜在的な低コストの方法として、採用資料に性別多様な画像を含めることを推奨しています。ただし、性別のない非弟子組織にとって、この戦略は、組織の現在の地上の多様性を誤って伝えることを意味します。4つの実験では、女性と男性が、(a)高度な性別の多様性(本物の多様性;実験1-3)を本物に描写する組織と比較して、女性と男性が偽造の多様性(つまり、採用広告の性別の多様性を誇張する)をどのように認識しているかを調査します。(b)性別の多様性が低いことを本物で描写しています(本物の非代理性;実験2および3)。(c)現在の多様性の欠如を認めているが、将来の多様性を高めることを目指している(野心的な多様性;実験3)。結果は、女性と男性が偽造の多様性を不誠実であると認識していることを明らかにしています。この不誠実さは、組織に対する女性と男性の関心を減らし、女性の間でアイデンティティの脅威の懸念を生み出します(実験1-4)。まとめると、これらの発見は、知覚された誠実さの役割を強調することにより、多様性と包摂戦略の学術的議論を複雑にします。採用戦略が不誠実であると見なされる場合、これらの戦略は、組織への関心を裏返し、脅威をもたらし、過小評価を永続させることができます。(PSYINFOデータベースレコード(c)2022 APA、All Rights Reserved)。

女性はテクノロジーとコンピューティングの分野で過小評価されています。この問題を認識して、多くのハイテク組織は多様化戦略を求めています。いくつかの学術源は、女性労働者を引き付ける潜在的な低コストの方法として、採用資料に性別多様な画像を含めることを推奨しています。ただし、性別のない非弟子組織にとって、この戦略は、組織の現在の地上の多様性を誤って伝えることを意味します。4つの実験では、女性と男性が、(a)高度な性別の多様性(本物の多様性;実験1-3)を本物に描写する組織と比較して、女性と男性が偽造の多様性(つまり、採用広告の性別の多様性を誇張する)をどのように認識しているかを調査します。(b)性別の多様性が低いことを本物で描写しています(本物の非代理性;実験2および3)。(c)現在の多様性の欠如を認めているが、将来の多様性を高めることを目指している(野心的な多様性;実験3)。結果は、女性と男性が偽造の多様性を不誠実であると認識していることを明らかにしています。この不誠実さは、組織に対する女性と男性の関心を減らし、女性の間でアイデンティティの脅威の懸念を生み出します(実験1-4)。まとめると、これらの発見は、知覚された誠実さの役割を強調することにより、多様性と包摂戦略の学術的議論を複雑にします。採用戦略が不誠実であると見なされる場合、これらの戦略は、組織への関心を裏返し、脅威をもたらし、過小評価を永続させることができます。(PSYINFOデータベースレコード(c)2022 APA、All Rights Reserved)。

Women remain underrepresented in technology and computing fields. Aware of this problem, many tech organizations seek diversification strategies. Several academic sources recommend including gender diverse images in recruitment materials as a low-cost way to potentially attract female workers. However, for gender nondiverse organizations, this strategy means misrepresenting the current on-the-ground diversity of their organization. Four experiments investigate how women and men perceive organizations that counterfeit diversity (i.e., exaggerate gender diversity in recruitment advertisements) relative to organizations that (a) authentically portray a high degree of gender diversity (authentic diversity; Experiments 1-3); (b) authentically portray a low degree of gender diversity (authentic nondiversity; Experiments 2 and 3); and (c) acknowledge a lack of diversity in the present, but aspire to increase diversity in the future (aspirational diversity; Experiment 3). Results reveal that women and men perceive counterfeit diversity as insincere. This perceived insincerity, in turn, decreases women's and men's interest in the organization and engenders identity threat concerns among women (Experiments 1-4). Taken together, these findings complicate scholarly discussions of diversity and inclusion strategies by highlighting the role of perceived sincerity. When recruitment strategies are deemed insincere, these strategies can backfire-decreasing interest in the organization, fomenting threat, and perpetuating underrepresentation. (PsycInfo Database Record (c) 2022 APA, all rights reserved).

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