Loading...
BMC public health2020Dec02Vol.20issue(1)

LGBQ+の若者と自殺予防の専門家の認識LGBQ+青少年をターゲットとするビデオメッセージ:定性的研究

,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

背景:若いレズビアン、ゲイ、バイセクシュアル、トランスジェンダー、クィア、および他の性的/性別マイノリティ(LGBTQ+)の人は、特に出かけながら、非LGBTQ+ピアと比較して、自殺念慮と行動の割合が高くなっています。「It Gets Better」プロジェクトは、主に成人LGBTQ+の人によって提供される希望の個人的な物語を提供することにより、LGBTQ+青年の自殺を減らすことを目的とする多国籍メディアキャンペーンです。これまでのところ、若いLGBTQ+の人々と自殺予防とカウンセリングの専門家がこれらのビデオを知覚する方法と、彼らの認識に基づいてビデオを潜在的に改善する方法についての知識はほとんどありません。 方法:n = 19のLGBQ+青少年および若年成人、n = 9の専門家がフォーカスグループに参加して、「It Gets Gets Better」ビデオの選択について議論しました。ビデオを視聴するプロセス、若いLGBQ+視聴者全般への影響の可能性に関する認識、特に自殺LGBQ+の若者、およびその認識に関連する要因に関する8つのフォーカスグループが実施されました。 結果:メッセージは、希望を促進するという点で役立つことがわかりました。LGBQ+の若者は、メッセージとの識別を増やすためのいくつかの重要な戦略を特定しました。批判は、描かれた性的アイデンティティの観点から多様性の欠如と、自殺念慮の描写と物事がどのように良くなるかについて浅くなったという点で明らかになりました。ビデオに対する専門家の認識は、LGBQ+の若者とほぼ一致しており、出てくることとアイデンティティの構築プロセスをサポートするビデオの肯定的な可能性を強調しています。 結論:若者と専門家は、ビデオを役立つかつ関連性があると考えていますが、自殺仲間を含むLGBTQ+青年のニーズにより調整するためのいくつかの戦略を特定しました。得られた洞察は、自殺を防ぐためにメディアを介して行われた対処の個人的な物語を使用して、自殺予防プロジェクトの増加に役立ちます。

背景:若いレズビアン、ゲイ、バイセクシュアル、トランスジェンダー、クィア、および他の性的/性別マイノリティ(LGBTQ+)の人は、特に出かけながら、非LGBTQ+ピアと比較して、自殺念慮と行動の割合が高くなっています。「It Gets Better」プロジェクトは、主に成人LGBTQ+の人によって提供される希望の個人的な物語を提供することにより、LGBTQ+青年の自殺を減らすことを目的とする多国籍メディアキャンペーンです。これまでのところ、若いLGBTQ+の人々と自殺予防とカウンセリングの専門家がこれらのビデオを知覚する方法と、彼らの認識に基づいてビデオを潜在的に改善する方法についての知識はほとんどありません。 方法:n = 19のLGBQ+青少年および若年成人、n = 9の専門家がフォーカスグループに参加して、「It Gets Gets Better」ビデオの選択について議論しました。ビデオを視聴するプロセス、若いLGBQ+視聴者全般への影響の可能性に関する認識、特に自殺LGBQ+の若者、およびその認識に関連する要因に関する8つのフォーカスグループが実施されました。 結果:メッセージは、希望を促進するという点で役立つことがわかりました。LGBQ+の若者は、メッセージとの識別を増やすためのいくつかの重要な戦略を特定しました。批判は、描かれた性的アイデンティティの観点から多様性の欠如と、自殺念慮の描写と物事がどのように良くなるかについて浅くなったという点で明らかになりました。ビデオに対する専門家の認識は、LGBQ+の若者とほぼ一致しており、出てくることとアイデンティティの構築プロセスをサポートするビデオの肯定的な可能性を強調しています。 結論:若者と専門家は、ビデオを役立つかつ関連性があると考えていますが、自殺仲間を含むLGBTQ+青年のニーズにより調整するためのいくつかの戦略を特定しました。得られた洞察は、自殺を防ぐためにメディアを介して行われた対処の個人的な物語を使用して、自殺予防プロジェクトの増加に役立ちます。

BACKGROUND: Young lesbian, gay, bisexual, transgender, queer as well as other sexual/gender minorities (LGBTQ+) persons have higher rates of suicidal ideation and behavior compared to their non-LGBTQ+ peers, particularly during their coming out. The "It Gets Better" project is a multi-national media campaign that aims to reduce suicide among LGBTQ+ adolescents by providing personal narratives of hope delivered by mainly adult LGBTQ+ persons. There is only little knowledge so far on how young LGBTQ+ people as well as experts in suicide prevention and counseling perceive these videos, and how to potentially improve the videos based on their perceptions. METHODS: A total of n = 19 LGBQ+ adolescents and young adults and n = 9 experts participated in focus groups to discuss perceptions of a selection of "It Gets Better" videos. Eight focus groups were conducted to assess perceptions on the process of watching the videos, possible effects on young LGBQ+ viewers in general, and suicidal LGBQ+ youth in particular, as well as factors that were relevant to their perceptions. RESULTS: Messages were found to be helpful in terms of promoting hope. LGBQ+ youth identified several key strategies to increase identification with messages, which they considered crucial for their effectiveness. Criticism emerged from a perceived lack of diversity in terms of portrayed sexual identities, and some shallowness in the portrayal of suicidal ideation and how things can get better. The experts' perceptions of the videos were largely consistent with LGBQ+ youth, highlighting a positive potential of videos to support coming out and identity building processes. CONCLUSIONS: Young people and experts view the videos as helpful and relevant, but identified several strategies to better tailor them to the needs of LGBTQ+ adolescents, including suicidal peers. The insights gained are useful to the increasing number of suicide prevention projects using personal narratives of coping delivered via media to help prevent suicide.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google