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目的:自閉症の個人の3分の1は、21歳までに運転免許証を取得します。しかし、以前の研究では、自動車事故のリスクが高まっている可能性があることが示唆されています。新たにライセンスされた自閉症および非自動青年のクラッシュ、交通違反、およびライセンス停止の客観的な率を比較しました。 方法:このレトロスペクティブコホートの研究には、1987年から2000年まで生まれたニュージャージー州の住民が、フィラデルフィアヘルスケアネットワークの小児病院の患者であったことが含まれていました。電子健康記録は、州全体のドライバーライセンスおよびクラッシュデータベースとリンクされていました。自閉症の状態は、国際疾患の分類(ICD)診断コードによって分類されました。知的障害のある個人は除外されました。486の自閉症と70,990の非自動化学ライセンスドライバーのレートを、最初の48か月の運転で比較しました。さらに、特定のドライバーアクションとクラッシュタイプに起因するクラッシュの割合を調べました。 結果:非自動ドライバーと比較して、自閉症のドライバーは、クラッシュの関与の平均月平均率(調整レート比(adjRR)= 0.89、95%CI = 0.75-1.05)が低いと推定され、違反の移動(adjRR = 0.56、95%CI = 0.48-0.67)、および懸濁液(adjRR = 0.32、95%CI = 0.18-0.58)。クラッシュに関与するドライバーのうち、自閉症のドライバーは、安全でない速度のために半分のクラッシュする可能性がありましたが、車両/歩行者に屈服しなかったため、および左ターンまたはUターンを行う間、かなりクラッシュする可能性が高くなりました。 結論:新たに認可された自閉症の思春期のドライバーは、推定された運転率の推定率の低下と同様です。これらが異なる運転パターンに起因する程度は、将来の調査の重要なポイントです。これらのクラッシュの特性にはいくつかの顕著な違いがあり、自閉症の思春期のドライバーの運転安全を改善するための介入を直接通知しました。
目的:自閉症の個人の3分の1は、21歳までに運転免許証を取得します。しかし、以前の研究では、自動車事故のリスクが高まっている可能性があることが示唆されています。新たにライセンスされた自閉症および非自動青年のクラッシュ、交通違反、およびライセンス停止の客観的な率を比較しました。 方法:このレトロスペクティブコホートの研究には、1987年から2000年まで生まれたニュージャージー州の住民が、フィラデルフィアヘルスケアネットワークの小児病院の患者であったことが含まれていました。電子健康記録は、州全体のドライバーライセンスおよびクラッシュデータベースとリンクされていました。自閉症の状態は、国際疾患の分類(ICD)診断コードによって分類されました。知的障害のある個人は除外されました。486の自閉症と70,990の非自動化学ライセンスドライバーのレートを、最初の48か月の運転で比較しました。さらに、特定のドライバーアクションとクラッシュタイプに起因するクラッシュの割合を調べました。 結果:非自動ドライバーと比較して、自閉症のドライバーは、クラッシュの関与の平均月平均率(調整レート比(adjRR)= 0.89、95%CI = 0.75-1.05)が低いと推定され、違反の移動(adjRR = 0.56、95%CI = 0.48-0.67)、および懸濁液(adjRR = 0.32、95%CI = 0.18-0.58)。クラッシュに関与するドライバーのうち、自閉症のドライバーは、安全でない速度のために半分のクラッシュする可能性がありましたが、車両/歩行者に屈服しなかったため、および左ターンまたはUターンを行う間、かなりクラッシュする可能性が高くなりました。 結論:新たに認可された自閉症の思春期のドライバーは、推定された運転率の推定率の低下と同様です。これらが異なる運転パターンに起因する程度は、将来の調査の重要なポイントです。これらのクラッシュの特性にはいくつかの顕著な違いがあり、自閉症の思春期のドライバーの運転安全を改善するための介入を直接通知しました。
OBJECTIVE: One-third of autistic individuals obtain a driver's license by age 21 years; however, prior studies suggest they may be at heightened risk for motor vehicle crashes. We compared objective rates of crashes, traffic violations, and license suspensions for newly licensed autistic and non-autistic adolescents. METHOD: This retrospective cohort study included New Jersey residents born from 1987 through 2000 who were patients of the Children's Hospital of Philadelphia health care network. Electronic health records were linked with statewide driver licensing and crash databases. Autism status was classified via International Classification of Diseases (ICD) diagnostic codes; individuals with intellectual disability were excluded. We compared rates among 486 autistic and 70,990 non-autistic licensed drivers over their first 48 months of driving. Furthermore, we examined the proportion of crashes attributed to specific driver actions and crash types. RESULTS: Compared with non-autistic drivers, autistic drivers were estimated to have lower average monthly rates of crash involvement (adjusted rate ratio (adjRR) = 0.89, 95% CI = 0.75-1.05), moving violations (adjRR = 0.56, 95% CI = 0.48-0.67), and suspensions (adjRR = 0.32, 95% CI = 0.18-0.58). Among drivers involved in a crash, autistic drivers were half as likely to crash because of unsafe speed, but substantially more likely to crash because of their failure to yield to a vehicle/pedestrian and while making left-turns or U-turns. CONCLUSION: Newly licensed autistic adolescent drivers have similar to lower estimated rates of adverse driving outcomes; the extent to which these can be attributed to different driving patterns is a critical point for future investigation. There were several notable differences in the characteristics of these crashes, which directly inform interventions to improve driving safety of autistic adolescent drivers.
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