著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
連想学習は、私たちの行動と決定に重要な貢献をします。Kaminブロッキング効果は、連想学習の根底にある心理的原則を理解する上で中心的な役割を果たす連想学習現象です。ただし、ブロッキング効果を再現する最近のいくつかの失敗は、ブロッキングに必要な条件があまり理解されていないことを示唆しています。ブロッキングに必要な条件を理解するために、ここでは、条件付けされたキュー(サイントラッカー)にアプローチして対話するか、アペタイティブな古典的な条件付け中に報酬の場所(ゴールトラッカー)と対話する被験者のブロッキングの表現に関する研究をレビューします。心理理論と食欲のある古典的条件付けの神経生理学的相関は、サインとゴールトラッカーのブロッキングの表現に関する対立する予測を行います。2つの並列学習プロセスを使用して、これらの対立する予測を定性的モデルで調整します。このようなモデルは、学習中に獲得した心理的連想構造、条件付けられた反応に寄与する相互作用、およびそれらがその後の学習とカミンブロッキング効果の表現にどのように影響するかを理解するためのより良いフレームワークを提供します。
連想学習は、私たちの行動と決定に重要な貢献をします。Kaminブロッキング効果は、連想学習の根底にある心理的原則を理解する上で中心的な役割を果たす連想学習現象です。ただし、ブロッキング効果を再現する最近のいくつかの失敗は、ブロッキングに必要な条件があまり理解されていないことを示唆しています。ブロッキングに必要な条件を理解するために、ここでは、条件付けされたキュー(サイントラッカー)にアプローチして対話するか、アペタイティブな古典的な条件付け中に報酬の場所(ゴールトラッカー)と対話する被験者のブロッキングの表現に関する研究をレビューします。心理理論と食欲のある古典的条件付けの神経生理学的相関は、サインとゴールトラッカーのブロッキングの表現に関する対立する予測を行います。2つの並列学習プロセスを使用して、これらの対立する予測を定性的モデルで調整します。このようなモデルは、学習中に獲得した心理的連想構造、条件付けられた反応に寄与する相互作用、およびそれらがその後の学習とカミンブロッキング効果の表現にどのように影響するかを理解するためのより良いフレームワークを提供します。
Associative learning makes important contributions to our behavior and decisions. The Kamin blocking effect is an associative learning phenomenon that plays a central role in understanding of the psychological principles underlying associative learning. However, several recent failures to replicate the blocking effect suggest that the conditions necessary for blocking are poorly understood. To understand the conditions necessary for blocking, here we review studies into the expression of blocking in subjects that either approach and interact with the conditioned cue (sign trackers) or approach and interact with the reward location (goal trackers) during appetitive classical conditioning. Psychological theory and the neurophysiological correlates of appetitive classical conditioning make opposing predictions regarding the expression of blocking in sign and goal trackers. We reconcile these opposing predictions in a qualitative model using two parallel learning processes. Such models offer a better framework for understanding the psychological associative structures acquired during learning, their interactions contributing to the conditioned response, and how they affect subsequent learning and the expression of the Kamin blocking effect.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。