Loading...
PloS one20210101Vol.16issue(2)

生物医学科学の人種的に過小評価されている博士課程学生のパフォーマンス測定:UAMS IMSDプログラムの結果

,
,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, N.I.H., Extramural
概要
Abstract

この研究の目的は、人種的に過小評価されている少数派(RAM)博士号のパフォーマンス測定を特定することでした。UAMS生物医学科学の学位を取得するのを支援するために、追加のトレーニングイニシアチブを必要とする研修生。アーカンソー大学医学科学大学(UAM)で学生開発(IMSD)プログラムを最大化するための10年間のNIH-Nigms資金提供イニシアチブの37人の研修生のサンプルが調査されました。記述統計と相関は、プロセス測定(GREスコア、GPAなど)および結果測定(時間から学位、出版、ポストドクター博士フェローシップなど)を調査しましたが、違いは見つかりましたが、これらの方法の間に統計的に有意な違いはありませんでした学生の2つのグループ(歴史的に黒人大学(HBCU)と主に白人機関(PWI))が博士号としてパフォーマンスを発揮しました。学生。GREの口頭セクションで低得点を獲得した卒業生は、HBCUSから学部訓練を受けた卒業生の最終的な大学院の成績平均点も高かった。PWIから学部訓練を受けた卒業生のうち、GREの定量的セクションで低得点を獲得した卒業生は、出版物の数が多かった。これらの調査結果は、1)入学委員会の決定におけるGREの使用への依存を減らす必要性を刺激します。入場決定を行う際のツールの。

この研究の目的は、人種的に過小評価されている少数派(RAM)博士号のパフォーマンス測定を特定することでした。UAMS生物医学科学の学位を取得するのを支援するために、追加のトレーニングイニシアチブを必要とする研修生。アーカンソー大学医学科学大学(UAM)で学生開発(IMSD)プログラムを最大化するための10年間のNIH-Nigms資金提供イニシアチブの37人の研修生のサンプルが調査されました。記述統計と相関は、プロセス測定(GREスコア、GPAなど)および結果測定(時間から学位、出版、ポストドクター博士フェローシップなど)を調査しましたが、違いは見つかりましたが、これらの方法の間に統計的に有意な違いはありませんでした学生の2つのグループ(歴史的に黒人大学(HBCU)と主に白人機関(PWI))が博士号としてパフォーマンスを発揮しました。学生。GREの口頭セクションで低得点を獲得した卒業生は、HBCUSから学部訓練を受けた卒業生の最終的な大学院の成績平均点も高かった。PWIから学部訓練を受けた卒業生のうち、GREの定量的セクションで低得点を獲得した卒業生は、出版物の数が多かった。これらの調査結果は、1)入学委員会の決定におけるGREの使用への依存を減らす必要性を刺激します。入場決定を行う際のツールの。

The purpose of this study was to identify performance measures of racially underrepresented minority (RUM) Ph.D. trainees who needed additional training initiatives to assist with completing the UAMS biomedical science degree. A sample of 37 trainees in the 10-year NIH-NIGMS funded Initiative for Maximizing Student Development (IMSD) program at the University of Arkansas for Medical Sciences (UAMS) were examined. Descriptive statistics and correlations examined process measures (GRE scores, GPAs, etc.) and outcome measures (time-to-degree, publications, post-doctoral fellowship, etc.) While differences were found, there were no statistically significant differences between how these two groups (Historically Black Colleges and Universities (HBCUs) and Predominately White Institutions (PWIs)) of students performed over time as Ph.D. students. Graduates who scored lower on the verbal section of the GRE also had a higher final graduate school grade point average in graduates who received their undergraduate training from HBCUs. Of the graduates who received their undergraduate training from PWIs, graduates who scored lower on the quantitative section of the GRE had higher numbers of publications. These findings stimulate the need to 1) reduce reliance on the use of the GRE in admission committee decisions, 2) identify psychometrically valid indicators that tailored to assess outcome variables that are relevant to the careers of biomedical scientists, and 3) ensure the effective use of the tools in making admission decisions.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google