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British journal of nursing (Mark Allen Publishing)2021Feb11Vol.30issue(3)

看護学生によるメモの獲得:ベストプラクティスを奨励するためのライティング戦略を実装するケース

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

背景:ノートテイキングは、専門的な看護実践の不可欠な要素です。学生がこれを効果的に完了する場合、このスキルの開発をサポートするには、さまざまな教育、学習、評価戦略が必要です。 目的:この研究は、このスキルの開発を制限する要因を特定するために、講師の学生のメモを配置することの視点を特定することを目的としています。これらの視点は、大学でこのスキルを開発するための学生をサポートする戦略を探求するために使用できます。 設計:現象学的アプローチを採用した定性的研究が実施されました。 参加者:3人の上級看護実践訪問者がインタビューを受けることに同意しました。 方法:半構造化されたインタビューが実施され、テーマ分析が実施され、講師が配置中にメモを取ることの経験に関する視点を探求しました。これらのインタビューは、メモを取ることの詳細なアカウントを取得し、課題を調査することを目的としていました。 結果:各参加者は、練習の配置設定内で学生のメモを受けることを観察およびサポートしました。データから3つの主なテーマが登場しました。学生の語彙とリテラシーへの制限。信託間の矛盾は、経験を明確にすることができないことをもたらします。そして、メモを取り、明確さと正確性。 結論:メモを取ることは、ベストプラクティスと高品質の患者ケアをサポートするための看護師の教育と専門文書の中心です。信託間のプロセスの変動、学生がプレースメントに参加する信託が必要とする基準の厳格さ、および学生の執筆能力が大きく異なり、書面によるメモの一貫性と正確性に直接影響します。

背景:ノートテイキングは、専門的な看護実践の不可欠な要素です。学生がこれを効果的に完了する場合、このスキルの開発をサポートするには、さまざまな教育、学習、評価戦略が必要です。 目的:この研究は、このスキルの開発を制限する要因を特定するために、講師の学生のメモを配置することの視点を特定することを目的としています。これらの視点は、大学でこのスキルを開発するための学生をサポートする戦略を探求するために使用できます。 設計:現象学的アプローチを採用した定性的研究が実施されました。 参加者:3人の上級看護実践訪問者がインタビューを受けることに同意しました。 方法:半構造化されたインタビューが実施され、テーマ分析が実施され、講師が配置中にメモを取ることの経験に関する視点を探求しました。これらのインタビューは、メモを取ることの詳細なアカウントを取得し、課題を調査することを目的としていました。 結果:各参加者は、練習の配置設定内で学生のメモを受けることを観察およびサポートしました。データから3つの主なテーマが登場しました。学生の語彙とリテラシーへの制限。信託間の矛盾は、経験を明確にすることができないことをもたらします。そして、メモを取り、明確さと正確性。 結論:メモを取ることは、ベストプラクティスと高品質の患者ケアをサポートするための看護師の教育と専門文書の中心です。信託間のプロセスの変動、学生がプレースメントに参加する信託が必要とする基準の厳格さ、および学生の執筆能力が大きく異なり、書面によるメモの一貫性と正確性に直接影響します。

BACKGROUND: Note-taking is an integral component of professional nursing practice. If students are to complete this effectively, a range of teaching, learning and assessment strategies are required to support their development of this skill. OBJECTIVES: This study aimed to identify lecturers' perspectives of students' note-taking on placement to identify factors that limit the development of this skill; these perspectives could be used to explore strategies to support students to develop this skill while at university. DESIGN: A qualitative study taking a phenomenological approach was carried out. PARTICIPANTS: Three senior nursing practice visitors agreed to be interviewed. METHODS: Semistructured interviews were carried out and thematic analysis carried out to explore lecturers' perspectives of students' experiences of note-taking while on placement. These interviews were intended to obtain detailed accounts of note-taking and allow challenges to be explored. RESULTS: Each participant observed and supported students' note-taking within practice placement settings. Three main themes emerged from the data: limitations to students' vocabulary and literacy; inconsistency between trusts resulting in an inability to articulate experience; and note-taking clarity and accuracy. CONCLUSION: Note-taking is central to nurses' education and professional documentation to support best practice and high-quality patient care. Variations in processes between trusts, stringency of standards required by the trusts where students attend placements, and students' writing abilities differ widely, which directly affect the consistency and accuracy of written notes.

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