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Research in social & administrative pharmacy : RSAP2021Oct01Vol.17issue(10)

投薬順守の患者の好み財務インセンティブ構造:離散選択実験

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

背景:慢性疾患の薬の遵守は、患者にとって引き続き挑戦です。投薬順守のための患者のインセンティブが役立つ場合があります。ケアの時点で提供される財政的インセンティブは、薬を獲得する行動の手がかりとして機能する場合があります。 目的:この研究の目的は、ケアの時点で実行可能に配信される可能性のある金融薬の遵守インセンティブの特定の構造に対する患者の好みを調査することでした。 方法:離散選択実験(DCE)は、全国オンライン調査を使用して実行されました。研究参加者は、1つ以上の慢性疾患のために少なくとも1つの処方薬を服用した成人でした。SASで生成された直交設計に続いて、DCEには32のペア選択タスクが含まれていました。データは、混合ロジットモデルを使用して分析され、参加者の収入レベルで層別化されました。 結果:完全なコホート(n = 933)では、財政的報酬(ギフトカードや現金など)の形式は、インセンティブレシートの確率の1.02倍、金銭的価値の1.58倍、領収書のタイミングの1.93倍でした。参加者は、インセンティブの金銭的価値(95%CI = $ 27.11- $ 34.98)の31.04ドルをあきらめようとしました。$ 60.79(95%CI = $ 53.19- $ 68.39)の確率は、100チャンスのうち1つから20チャンスのうち1つに増加します。食料品店のバウチャーの代わりにVisa®ギフトカードの形でインセンティブを受け取るために、$ 10.52(95%CI = 6.46- $ 14.58)。属性間のこれらのトレードオフパターンは、一般に、収入が低くて上昇する参加者の間で一貫していました。 結論:社会経済的地位に関係なく、ケアのポイントで提供される金融薬の遵守インセンティブに対する患者の好みは、インセンティブ形式と受領の確率に最も大きな影響を受ける可能性があります。これは、インセンティブの持続可能性、患者の関与、プランスターの評価、患者の転帰という点で、薬物遵守プログラムを設計することに影響を与えます。

背景:慢性疾患の薬の遵守は、患者にとって引き続き挑戦です。投薬順守のための患者のインセンティブが役立つ場合があります。ケアの時点で提供される財政的インセンティブは、薬を獲得する行動の手がかりとして機能する場合があります。 目的:この研究の目的は、ケアの時点で実行可能に配信される可能性のある金融薬の遵守インセンティブの特定の構造に対する患者の好みを調査することでした。 方法:離散選択実験(DCE)は、全国オンライン調査を使用して実行されました。研究参加者は、1つ以上の慢性疾患のために少なくとも1つの処方薬を服用した成人でした。SASで生成された直交設計に続いて、DCEには32のペア選択タスクが含まれていました。データは、混合ロジットモデルを使用して分析され、参加者の収入レベルで層別化されました。 結果:完全なコホート(n = 933)では、財政的報酬(ギフトカードや現金など)の形式は、インセンティブレシートの確率の1.02倍、金銭的価値の1.58倍、領収書のタイミングの1.93倍でした。参加者は、インセンティブの金銭的価値(95%CI = $ 27.11- $ 34.98)の31.04ドルをあきらめようとしました。$ 60.79(95%CI = $ 53.19- $ 68.39)の確率は、100チャンスのうち1つから20チャンスのうち1つに増加します。食料品店のバウチャーの代わりにVisa®ギフトカードの形でインセンティブを受け取るために、$ 10.52(95%CI = 6.46- $ 14.58)。属性間のこれらのトレードオフパターンは、一般に、収入が低くて上昇する参加者の間で一貫していました。 結論:社会経済的地位に関係なく、ケアのポイントで提供される金融薬の遵守インセンティブに対する患者の好みは、インセンティブ形式と受領の確率に最も大きな影響を受ける可能性があります。これは、インセンティブの持続可能性、患者の関与、プランスターの評価、患者の転帰という点で、薬物遵守プログラムを設計することに影響を与えます。

BACKGROUND: Medication adherence for chronic conditions continues to be a challenge for patients. Patient incentives for medication adherence may help. Financial incentives delivered at the point of care may act as cues for medication-taking behavior. OBJECTIVES: The purpose of this study was to investigate patient preferences for specific structures of financial medication adherence incentives that could feasibly be delivered at the point of care. METHODS: A discrete choice experiment (DCE) was performed using a national online survey. Study participants were adults who self-reported taking at least one prescription medication for one or more chronic conditions. Following an orthogonal design generated in SAS, the DCE included 32 paired-choice tasks. Data were analyzed using mixed logit models and stratified on participants' income level. RESULTS: In the full cohort (n = 933), form of financial reward (such as gift-card or cash) was 1.02 times as important to participants as the probability of incentive receipt, 1.58 times as important as monetary value, and 1.93 times as important as timing of receipt. Participants were willing to give up $31.04 of an incentive's monetary value (95% CI = $27.11-$34.98) to receive the incentive 5 months sooner (1-month vs. 6-month time-lag); $60.79 (95% CI = $53.19-$68.39) for probability of receipt to increase from a 1 out of 100 chance to a 1 out of 20 chance; and $10.52 (95% CI = $6.46-$14.58) to receive an incentive in the form of a Visa® gift-card instead of grocery store voucher. These patterns of trade-offs between attributes were generally consistent among participants with lower and higher income. CONCLUSIONS: Regardless of socioeconomic status, patient preferences for financial medication adherence incentives delivered at the point of care may be most heavily influenced by incentive form and probability of receipt. This has implications for designing medication adherence programs in terms of incentive sustainability, patient engagement, plan star ratings, and patient outcomes.

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