Loading...
The International journal on drug policy2021Jun01Vol.92issue()

致命的な深刻:1980年代の国連、麻薬、死刑

,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

背景:死刑に関する研究は、廃止にかかる時間の長さに焦点を当てています。数十年または何世紀もかかります。死刑を廃止する運動の重要な瞬間は、ICCPRに対する2番目のオプションプロトコルが開発された1980年代でした。これはまた、国連の麻薬条約に最後の重要な変更がなされた10年でした。当時、より多くの人々が処刑されるにつれて、麻薬犯罪に対する死刑の問題の認識が世界中で増加していました。この記事では、西側諸国と国連がマレーシアにどのように対応し、1982年に麻薬犯罪に対して強制的な死刑を科したかについて説明します。 方法:キャンベラのオーストラリア国立公文書館から30,000ページ以上の文書にアクセスされました。これらは撮影され、スキャンされ、OCRに変換されています。その後、最も関連性の高いフォルダーは、NVIVO 12を介して分析され、研究質問に関する関連する言及を探します:死刑とマレーシア。その後、すべての証拠データが記事に記載されています。 結果:国立公文書館のデータは、国連、オーストラリア、およびその他の西側諸国が、マレーシアの麻薬政策を支持し続け、死刑に反対したという公的宣言にもかかわらず、国連会議でそれを高等地位に選出することを喜んでいることを示唆しています。 結論:重要な時期のアプローチを適用して、この記事は、1980年代は死刑を廃止するための運動の重要な時期であると結論付けていますが、奴隷制度廃止派諸国は麻薬犯罪のために死刑を継続することを許可しました。これは数十年にわたって廃止運動を後退させたかもしれません。

背景:死刑に関する研究は、廃止にかかる時間の長さに焦点を当てています。数十年または何世紀もかかります。死刑を廃止する運動の重要な瞬間は、ICCPRに対する2番目のオプションプロトコルが開発された1980年代でした。これはまた、国連の麻薬条約に最後の重要な変更がなされた10年でした。当時、より多くの人々が処刑されるにつれて、麻薬犯罪に対する死刑の問題の認識が世界中で増加していました。この記事では、西側諸国と国連がマレーシアにどのように対応し、1982年に麻薬犯罪に対して強制的な死刑を科したかについて説明します。 方法:キャンベラのオーストラリア国立公文書館から30,000ページ以上の文書にアクセスされました。これらは撮影され、スキャンされ、OCRに変換されています。その後、最も関連性の高いフォルダーは、NVIVO 12を介して分析され、研究質問に関する関連する言及を探します:死刑とマレーシア。その後、すべての証拠データが記事に記載されています。 結果:国立公文書館のデータは、国連、オーストラリア、およびその他の西側諸国が、マレーシアの麻薬政策を支持し続け、死刑に反対したという公的宣言にもかかわらず、国連会議でそれを高等地位に選出することを喜んでいることを示唆しています。 結論:重要な時期のアプローチを適用して、この記事は、1980年代は死刑を廃止するための運動の重要な時期であると結論付けていますが、奴隷制度廃止派諸国は麻薬犯罪のために死刑を継続することを許可しました。これは数十年にわたって廃止運動を後退させたかもしれません。

BACKGROUND: Research into capital punishment has focussed on the length of time it will take to abolish. It will take decades or centuries. A key moment in the movement to abolish the death penalty was the 1980s when the Second Optional Protocol to the ICCPR was developed. This was also the decade that the last significant changes were made to the United Nations drug conventions. At the time, awareness of the issue of capital punishment for drug offences was increasing around the world as more people were getting executed. This article looks at how western countries and the United Nations responded to Malaysia which introduced the mandatory death penalty for drug offences in 1982. METHODS: Over 30,000 pages of documents have been accessed through the National Archives of Australia in Canberra. These have been photographed, scanned and converted to OCR. The most relevant folders have then been analysed through NVivo 12 to look for relevant mentions of the research question: capital punishment and Malaysia. All probative data is then presented in the article. RESULTS: The data from National Archives suggests that the UN, Australia, and other western countries were happy to continue supporting Malaysia's drug policy and to elect it to high positions at UN meetings despite their public proclamations that they were opposed to the death penalty. CONCLUSION: Applying a critical juncture approach, the article concludes that the 1980s was a critical juncture in the movement to abolish the death penalty but abolitionist countries allowed capital punishment to continue for drug offences. This may have set back the abolition movement by decades.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google