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目的:この研究では、患者の観点からヘルスケアサービスの質(HSQ)の期待、認識、ギャップを調査し、看護師実践者実践(NPP)におけるHSQに関連する重要な人口統計学的および臨床的要因を調査します。 設計:断面設計が実施され、2016年6月から11月まで、台湾のNPPの下で便利なサンプリングが行われました。 方法:HSQの期待、認識、およびギャップを評価するために、看護師の開業医ヘルスケアサービス品質スケールを使用しました。患者の人口統計、臨床的特徴、および症状の重症度が収集され、看護師実務家(NP)の改善のためのランキング項目の優先順位を特定するために重要なパフォーマンス分析が適用されました。一般化された推定方程式を使用して、NPPのHSQに関連する因子を調査しました。 調査結果:合計200人の患者がアンケートに回答しました。結果は、患者の全体的な期待(M = 6.35、SD = 0.46)、中程度の認識(M = 4.21、SD = 0.95)、および軽度のHSQギャップ(M = -2.14、SD = 0.69)があり、統計的に有意な差(P <.001)があることを明らかにしました。NPPでは、HSQ次元の最大のギャップは信頼性の高い応答性でした。その後、共感、保証、および具体性が続きました。症状の重症度が高く、院内滞在が長くなる患者は、HSQのギャップが大きいことに関連していました。ただし、救急部門から移送された患者は、外来部門の患者よりもギャップが小さい患者でした。 結論:患者の期待は、特に信頼できる反応性と共感の次元について、NPPで完全に満たされていませんでした。患者の症状の重症度は、HSQのギャップに関連する重要な要因でした。患者の観点から、満たされていないニーズの認識は、NPPでの医療提供を促進する合理的な政策の収束を導くことができます。 臨床的関連性:NPPのマネージャーは、適切な実践の範囲を設定し、NPと患者の比率を調節し、処方トレーニングの認定プログラムを申請し、患者中心のケアを共有する意思決定で育成することにより、NPの信頼できる応答性と共感の増加に注意を払う必要があります。さらに、症状管理の知識と能力を構築することも、NPトレーニングに提案されています。
目的:この研究では、患者の観点からヘルスケアサービスの質(HSQ)の期待、認識、ギャップを調査し、看護師実践者実践(NPP)におけるHSQに関連する重要な人口統計学的および臨床的要因を調査します。 設計:断面設計が実施され、2016年6月から11月まで、台湾のNPPの下で便利なサンプリングが行われました。 方法:HSQの期待、認識、およびギャップを評価するために、看護師の開業医ヘルスケアサービス品質スケールを使用しました。患者の人口統計、臨床的特徴、および症状の重症度が収集され、看護師実務家(NP)の改善のためのランキング項目の優先順位を特定するために重要なパフォーマンス分析が適用されました。一般化された推定方程式を使用して、NPPのHSQに関連する因子を調査しました。 調査結果:合計200人の患者がアンケートに回答しました。結果は、患者の全体的な期待(M = 6.35、SD = 0.46)、中程度の認識(M = 4.21、SD = 0.95)、および軽度のHSQギャップ(M = -2.14、SD = 0.69)があり、統計的に有意な差(P <.001)があることを明らかにしました。NPPでは、HSQ次元の最大のギャップは信頼性の高い応答性でした。その後、共感、保証、および具体性が続きました。症状の重症度が高く、院内滞在が長くなる患者は、HSQのギャップが大きいことに関連していました。ただし、救急部門から移送された患者は、外来部門の患者よりもギャップが小さい患者でした。 結論:患者の期待は、特に信頼できる反応性と共感の次元について、NPPで完全に満たされていませんでした。患者の症状の重症度は、HSQのギャップに関連する重要な要因でした。患者の観点から、満たされていないニーズの認識は、NPPでの医療提供を促進する合理的な政策の収束を導くことができます。 臨床的関連性:NPPのマネージャーは、適切な実践の範囲を設定し、NPと患者の比率を調節し、処方トレーニングの認定プログラムを申請し、患者中心のケアを共有する意思決定で育成することにより、NPの信頼できる応答性と共感の増加に注意を払う必要があります。さらに、症状管理の知識と能力を構築することも、NPトレーニングに提案されています。
PURPOSE: This study investigates the expectations, perceptions, and gaps of the healthcare service quality (HSQ) from the patients' perspective, and explores the significant demographic and clinical factors associated with the HSQ in nurse practitioner practice (NPP). DESIGN: A cross-sectional design was carried out, with convenience sampling performed under the NPP in Taiwan, from June to November 2016. METHODS: The Nurse Practitioner Healthcare Service Quality Scale was used to assess the expectations, perceptions, and gaps of the HSQ. The demographics, clinical characteristics, and symptom severity of patients were collected, and the Importance-Performance Analysis was applied to identify the priority of ranking items for the improvement of nurse practitioners (NPs). The Generalized Estimating Equation was used to explore the factors associated with the HSQ in NPP. FINDINGS: A total of 200 patients completed the questionnaires. The results revealed that the patients had overall high expectations (M = 6.35, SD = 0.46), moderate perceptions (M = 4.21, SD = 0.95), and a mild HSQ gap (M = -2.14, SD = 0.69), with statistically significant differences (p < .001). In NPP, the largest gap in the HSQ dimensions was reliable responsiveness, followed by empathy, assurance, and tangibility. Patients with greater symptom severity and a longer in-hospital stay were associated with larger HSQ gaps; however, patients who were transferred from the emergency department had smaller gaps than those in the outpatient department. CONCLUSIONS: The patients' expectations were not fully satisfied in the NPP, especially for the dimensions of reliable responsiveness and empathy. The patients' symptom severity was a significant factor related to the gaps in the HSQ. The awareness of unmet needs, from the patients' perspective, could guide the convergence of a rational policy to promote healthcare delivery in the NPP. CLINICAL RELEVANCE: The managers of NPP need to pay attention to increasing NPs' reliable responsiveness and empathy, by setting the appropriate scope of practice, regulating the NP-to-patient ratio, applying for certification programs in prescribing training, and cultivating patient-centered care with shared decision making. In addition, building up the knowledge and competency of symptom management is also suggested for NP training.
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