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Appetite2021Jul01Vol.162issue()

子供へのデジタルフードマーケティング:インフルエンサーのライフスタイルが子供の健康的な食品の選択をどのように刺激するか

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

インフルエンサーマーケティングは、子供の栄養価の低い食物を促進するのに効果的であることが示されていますが、インフルエンサーを健康的な栄養を促進するためにも使用できるかどうかはあまり明確ではありません。この記事は、Instagramのインフルエンサーマーケティングを展開して、子供の健康的な摂食行動を刺激するかどうか、どのように展開できるかについての実験的研究の結果について報告しています。特に、この研究では、健康で運動能力のあるライフスタイルを合図することが子供の健康的なスナックの選択に影響を与える可能性があるかどうかを調べます(つまり、栄養価が高いスナックの選択)。そうするために、2つの2つの(スナックタイプ:栄養価が低い対栄養価の低い)2つの被験者間実験を2つ(スナックタイプ:栄養価の低い)実験を8歳から12歳の子供の間で実施しました。結果は、座りがちなライフスタイルを促進することで(アスレチックライフスタイルと比較して)、より多くの子どもたちが栄養価の高い製品を選択することを示しています。さらに、子どもたちは、座りがちなライフスタイル(アスレチックライフスタイルと比較して)を描いたインフルエンサーが栄養価の低い製品を促進したときに、より頻繁に健康的なスナックを選択しました。インフルエンサーの評価に対するインフルエンサーのライフスタイルとスナックの種類の重要な相互作用効果はありませんでした。しかし、この研究では、インフルエンサーが座りがちなライフスタイルと運動ライフスタイルを描いたとき、インフルエンサーに賞賛が少ないことが示されました。

インフルエンサーマーケティングは、子供の栄養価の低い食物を促進するのに効果的であることが示されていますが、インフルエンサーを健康的な栄養を促進するためにも使用できるかどうかはあまり明確ではありません。この記事は、Instagramのインフルエンサーマーケティングを展開して、子供の健康的な摂食行動を刺激するかどうか、どのように展開できるかについての実験的研究の結果について報告しています。特に、この研究では、健康で運動能力のあるライフスタイルを合図することが子供の健康的なスナックの選択に影響を与える可能性があるかどうかを調べます(つまり、栄養価が高いスナックの選択)。そうするために、2つの2つの(スナックタイプ:栄養価が低い対栄養価の低い)2つの被験者間実験を2つ(スナックタイプ:栄養価の低い)実験を8歳から12歳の子供の間で実施しました。結果は、座りがちなライフスタイルを促進することで(アスレチックライフスタイルと比較して)、より多くの子どもたちが栄養価の高い製品を選択することを示しています。さらに、子どもたちは、座りがちなライフスタイル(アスレチックライフスタイルと比較して)を描いたインフルエンサーが栄養価の低い製品を促進したときに、より頻繁に健康的なスナックを選択しました。インフルエンサーの評価に対するインフルエンサーのライフスタイルとスナックの種類の重要な相互作用効果はありませんでした。しかし、この研究では、インフルエンサーが座りがちなライフスタイルと運動ライフスタイルを描いたとき、インフルエンサーに賞賛が少ないことが示されました。

While influencer marketing has been shown to be effective at promoting food low in nutritional value among children, it is less clear whether influencers can also be used to promote healthy nutrition. This article reports on the results of an experimental study on whether and how influencer marketing on Instagram can be deployed to stimulate healthy eating behavior among children. In particular, the study examines whether signaling a healthy, athletic lifestyle can affect children's healthy snack choice (i.e., choice of a snack high in nutritional value). To do so, a two (influencer lifestyle: sedentary versus athletic) by two (snack type: low in nutritional value versus high in nutritional value) between-subjects experiment was conducted among 190 children between eight and 12 years. The results show that promoting a sedentary lifestyle (compared to an athletic lifestyle) resulted in more children choosing the product high in nutritional value. In addition, the children chose a healthy snack more frequently when an influencer portraying a sedentary lifestyle (compared to an athletic lifestyle) promoted a product low in nutritional value. There were no significant interaction effects of influencer lifestyle and snack type on the evaluation of the influencer. However, the study did show that there was less admiration for the influencer when they portrayed a sedentary lifestyle versus an athletic lifestyle.

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