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背景と目的: プロフェッショナリズムは医学教育において不可欠であるが、それが医学生の実体験を通じてどのように具体化されるのかは依然としてわかりにくい。学生がプロフェッショナリズムと遭遇する障壁をどのように認識しているかに関する研究はほとんどありません。この研究は、学生の書面による考察を通じて、プロフェッショナリズムに対する態度を調査します。 方法: スタンフォード大学医学部の家庭医学クラークシップの学生は、「プロフェッショナリズム上の課題や改善の機会を経験した患者との出会いを記録してください」という質問に答えました。私たちは、根拠のある理論アプローチを使用して、内容とテーマに関する自由記述の回答を収集し、分析しました。 結果: 106 人の学生からの 100 の回答により、合計 168 のコードが生成されました。困難な患者、対人関係、自己認識、医療チームのダイナミクスという 4 つの領域にわたって 13 のテーマが登場しました。最も頻繁に発生した 3 つのテーマは、感情的な患者との交流、患者との遭遇における期待の管理、研修生の役割の進め方でした。 結論: 医学生はプロフェッショナリズムを力のバランスとして捉えています。多くの学生は、患者との出会いに関連してプロフェッショナリズムを考えましたが、プロフェッショナリズムが医療システムだけでなく内面の資質にもどのように現れるかについても説明しました。コミュニケーションと議題設定に関連する対人関係の課題が主です。システム上の課題には、「本当の医師」として見なされないこと、隠されたカリキュラムを通じてチームの行動によって形成されることが含まれます。私たちの調査結果は、医学生のプロフェッショナリズムの顕著な課題とアイデンティティの葛藤を浮き彫りにし、教員による意図的なコーチングやロールモデリングなどの潜在的な教育戦略を示唆しています。全体として、学生たちの考察は、医療訓練における専門的アイデンティティの形成についての私たちの理解を広げます。
背景と目的: プロフェッショナリズムは医学教育において不可欠であるが、それが医学生の実体験を通じてどのように具体化されるのかは依然としてわかりにくい。学生がプロフェッショナリズムと遭遇する障壁をどのように認識しているかに関する研究はほとんどありません。この研究は、学生の書面による考察を通じて、プロフェッショナリズムに対する態度を調査します。 方法: スタンフォード大学医学部の家庭医学クラークシップの学生は、「プロフェッショナリズム上の課題や改善の機会を経験した患者との出会いを記録してください」という質問に答えました。私たちは、根拠のある理論アプローチを使用して、内容とテーマに関する自由記述の回答を収集し、分析しました。 結果: 106 人の学生からの 100 の回答により、合計 168 のコードが生成されました。困難な患者、対人関係、自己認識、医療チームのダイナミクスという 4 つの領域にわたって 13 のテーマが登場しました。最も頻繁に発生した 3 つのテーマは、感情的な患者との交流、患者との遭遇における期待の管理、研修生の役割の進め方でした。 結論: 医学生はプロフェッショナリズムを力のバランスとして捉えています。多くの学生は、患者との出会いに関連してプロフェッショナリズムを考えましたが、プロフェッショナリズムが医療システムだけでなく内面の資質にもどのように現れるかについても説明しました。コミュニケーションと議題設定に関連する対人関係の課題が主です。システム上の課題には、「本当の医師」として見なされないこと、隠されたカリキュラムを通じてチームの行動によって形成されることが含まれます。私たちの調査結果は、医学生のプロフェッショナリズムの顕著な課題とアイデンティティの葛藤を浮き彫りにし、教員による意図的なコーチングやロールモデリングなどの潜在的な教育戦略を示唆しています。全体として、学生たちの考察は、医療訓練における専門的アイデンティティの形成についての私たちの理解を広げます。
BACKGROUND AND OBJECTIVES: Professionalism is essential in medical education, yet how it is embodied through medical students' lived experiences remains elusive. Little research exists on how students perceive professionalism and the barriers they encounter. This study examines attitudes toward professionalism through students' written reflections. METHODS: Family medicine clerkship students at Stanford University School of Medicine answered the following prompt: "Log a patient encounter in which you experienced a professionalism challenge or improvement opportunity." We collected and analyzed free-text responses for content and themes using a grounded theory approach. RESULTS: One hundred responses from 106 students generated a total of 168 codes; 13 themes emerged across four domains: challenging patients, interpersonal interactions, self-awareness, and health care team dynamics. The three most frequently occurring themes were interacting with emotional patients, managing expectations in the encounter, and navigating the trainee role. CONCLUSIONS: Medical students view professionalism as a balance of forces. While many students conceived of professionalism in relation to patient encounters, they also described how professionalism manifests in inner qualities as well as in health systems. Interpersonal challenges related to communication and agenda-setting are predominant. Systems challenges include not being seen as the "real doctor" and being shaped by team behaviors through the hidden curriculum. Our findings highlight salient professionalism challenges and identity conflicts for medical students and suggest potential educational strategies such as intentional coaching and role-modeling by faculty. Overall, students' reflections broaden our understanding of professional identity formation in medical training.
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