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The Journal of nursing administration2021Apr01Vol.51issue(4)

患者の入院経験に対する看護師主導の患者中心の感謝の介入の効果

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

目的:目的は、看護師主導の患者中心の感謝の介入に対する患者の認識を評価することでした。看護師が患者の入院体験を改善するために実行可能なアイテムを特定したかどうかです。 背景:研究は、患者の健康と幸福に対する感謝と思いやりのある介入のプラスの効果を示しています。入院患者の経験を改善する看護師主導の感謝の介入に関する証拠はまばらです。 方法:このパイロット研究では、91人の成人医療患者が最大6シフトと介入の認識を文書化する研究排出型のために1日2回感謝の形を完成させました。患者の感謝に関連したフィードバックに対応して、RNSは患者の経験関連のアクションを記録し、専門職間チームが実装できます。 結果:平均して、患者は看護師主導の感謝の介入を役立つ(4.2)(1 =非常に役に立たない、5 =非常に役立つ)、入院体験の改善(4.3)(1 =程度、5 =決して)であると認識していました。ほとんどの場合、患者の感謝の介入反応に基づいて、ほとんどの時間行動が必要でした。 結論:看護師主導の感謝の介入に対する患者の認識は、有用性と入院経験の改善を示しました。

目的:目的は、看護師主導の患者中心の感謝の介入に対する患者の認識を評価することでした。看護師が患者の入院体験を改善するために実行可能なアイテムを特定したかどうかです。 背景:研究は、患者の健康と幸福に対する感謝と思いやりのある介入のプラスの効果を示しています。入院患者の経験を改善する看護師主導の感謝の介入に関する証拠はまばらです。 方法:このパイロット研究では、91人の成人医療患者が最大6シフトと介入の認識を文書化する研究排出型のために1日2回感謝の形を完成させました。患者の感謝に関連したフィードバックに対応して、RNSは患者の経験関連のアクションを記録し、専門職間チームが実装できます。 結果:平均して、患者は看護師主導の感謝の介入を役立つ(4.2)(1 =非常に役に立たない、5 =非常に役立つ)、入院体験の改善(4.3)(1 =程度、5 =決して)であると認識していました。ほとんどの場合、患者の感謝の介入反応に基づいて、ほとんどの時間行動が必要でした。 結論:看護師主導の感謝の介入に対する患者の認識は、有用性と入院経験の改善を示しました。

OBJECTIVE: Objectives were to evaluate patient perceptions of a nurse-led, patient-centered gratitude intervention and if nurses identified actionable items to improve patient's hospitalization experience. BACKGROUND: Research demonstrates positive effects of gratitude and caring interventions on patient health and well-being. Evidence is sparse regarding nurse-led gratitude interventions improving hospitalized patient's experiences. METHODS: In this pilot study, 91 adult medical patients completed gratitude forms twice daily for up to 6 shifts and a study discharge form documenting intervention perceptions. In response to the patients' gratitude-related feedback, RNs recorded patient experience-related actions they and interprofessional teams could implement. RESULTS: On average, patients perceived the nurse-led gratitude intervention as helpful (4.2) (1 = very unhelpful, 5 = very helpful) and improved hospitalization experiences (4.3) (1 = seldom, 5 = never). Most of the time actions were required or to be taken, based on patient gratitude intervention responses. CONCLUSIONS: Patient perceptions of nurse-led gratitude intervention demonstrated helpfulness and improved hospitalization experience.

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