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目的と目的:学業の失敗を報告する看護学生の社会人口学的および学問的特性を説明し、看護学生の人口における学業の失敗の決定要因(時間のない時間はない)を特定すること。 背景:以前の研究では、学業の障害は複数の要因の影響を受けていることが示されていますが、言及された研究は主に学問的障害に関連する特定の単一変数に焦点を合わせており、一貫性のない結果を報告しています。 設計:前向きなフォローアップ研究デザインは、イタリアのバカロレア看護学位プログラムで使用されました。ベースラインでの2,040の合計サンプルと753人の学生のランダムサブサンプルが、学業の障害決定要因について考慮されました。この研究は、ストローブの推奨事項に従いました(疫学における観察研究の報告を強化)。 方法:モデルのアカデミックバックグラウンド、自己効力感、社会人口学的変数、精神運動スキルと動機における自己効力感に含まれています。アカデミックナースの自己効力感スケール(ANSES)、精神運動スキルスケール(NSE-PS)の看護自己効力感、および看護学生で検証された動機付け看護学生のスケール(MNSS)を使用しました。学問的障害の予測因子の評価のために、2段階の階層ロジスティック回帰分析が実行されました。 結果:学業の障害があった学生は、サンプルの69.4%でした。学業の障害の予測因子は、大学の副業前の試験テストスコアである中等学校認定グレードでした。学問的自己効力感、精神運動スキルにおける自己効力感、臨床トレーニング検査の勾配は、追加の予測因子でした。 結論:中等学校の認定グレード、大学の承認前テストスコア、学問的自己効力感の低さ、精神運動スキルの低い自己効力感、臨床トレーニング検査の低いグレードは、看護学生の学業障害の予測因子でした。 臨床診療との関連性:私たちの調査結果は、大学が失敗する可能性のある学生を特定するための重要な価値として、大学が承認前テストスコアのカットオフを考慮することができることを示唆しています。さらに、看護学部のスタッフは、自己効力感と動機付けを開発するための戦略を考慮する必要があります。
目的と目的:学業の失敗を報告する看護学生の社会人口学的および学問的特性を説明し、看護学生の人口における学業の失敗の決定要因(時間のない時間はない)を特定すること。 背景:以前の研究では、学業の障害は複数の要因の影響を受けていることが示されていますが、言及された研究は主に学問的障害に関連する特定の単一変数に焦点を合わせており、一貫性のない結果を報告しています。 設計:前向きなフォローアップ研究デザインは、イタリアのバカロレア看護学位プログラムで使用されました。ベースラインでの2,040の合計サンプルと753人の学生のランダムサブサンプルが、学業の障害決定要因について考慮されました。この研究は、ストローブの推奨事項に従いました(疫学における観察研究の報告を強化)。 方法:モデルのアカデミックバックグラウンド、自己効力感、社会人口学的変数、精神運動スキルと動機における自己効力感に含まれています。アカデミックナースの自己効力感スケール(ANSES)、精神運動スキルスケール(NSE-PS)の看護自己効力感、および看護学生で検証された動機付け看護学生のスケール(MNSS)を使用しました。学問的障害の予測因子の評価のために、2段階の階層ロジスティック回帰分析が実行されました。 結果:学業の障害があった学生は、サンプルの69.4%でした。学業の障害の予測因子は、大学の副業前の試験テストスコアである中等学校認定グレードでした。学問的自己効力感、精神運動スキルにおける自己効力感、臨床トレーニング検査の勾配は、追加の予測因子でした。 結論:中等学校の認定グレード、大学の承認前テストスコア、学問的自己効力感の低さ、精神運動スキルの低い自己効力感、臨床トレーニング検査の低いグレードは、看護学生の学業障害の予測因子でした。 臨床診療との関連性:私たちの調査結果は、大学が失敗する可能性のある学生を特定するための重要な価値として、大学が承認前テストスコアのカットオフを考慮することができることを示唆しています。さらに、看護学部のスタッフは、自己効力感と動機付けを開発するための戦略を考慮する必要があります。
AIMS AND OBJECTIVES: To describe the sociodemographic and academic characteristics of nursing students who report academic failure and to identify the determinants of academic failure (no degree on time) in a population of nursing students. BACKGROUND: Although prior studies have shown that academic failure is influenced by multiple factors, the studies mentioned have mostly focused on specific single variables associated with academic failure, and they have reported inconsistent results. DESIGN: A prospective follow-up study design was used in an Italian Baccalaureate Nursing Degree program. A total sample of 2,040 at baseline and a random subsample of 753 students were considered for academic failure determinants. The study followed the recommendations of STROBE (Strengthening the Reporting of Observational studies in Epidemiology). METHODS: We included in the model academic background, self-efficacy, sociodemographic variables and self-efficacy in psychomotor skills and motivation. We used the Academic Nurse Self-Efficacy Scale (ANSEs), the Nursing Self-Efficacy in Psychomotor Skill Scale (NSE-PS) and the Motivation Nursing Students' Scale (MNSS) which have been validated on nursing students. For the assessment of predictors of academic failure, a two-stage hierarchical logistic regression analysis was performed. RESULTS: Students who had academic failure were 69.4% of the sample. Predictors of academic failure were the secondary school certification grade, the university pre-admission test score; the academic self-efficacy, self-efficacy in psychomotor skills and clinical training examination grades were additional predictors. CONCLUSIONS: The secondary school certification grade, the University pre-admission test score, low academic self-efficacy, low self-efficacy in psychomotor skills and low clinical training examination grades were predictors of academic failure in nursing students. RELEVANCE TO CLINICAL PRACTICE: Our findings suggest that the universities could consider a cut-off in the pre-admission test score as a critical value for identifying students who are likely to fail. In addition, nursing faculty staff should consider strategies for developing self-efficacy and motivation.
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