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Journal of the American Pharmacists Association : JAPhA20210101Vol.61issue(4S)

伝統的なコミュニティチェーン薬局における薬剤師のピアコーチング:実装と認識

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

目的:薬剤師が従来のチェーンコミュニティ薬局における遵守のための標的型の薬物レビューの提供を強化するために設計されたピアコーチング技術に対する薬剤師の認識を決定する。 方法:ピアコーチング方法は、コミュニティベースの薬局の居住者によって設計および実装されました。従来のコミュニティチェーン内の薬局は、ペンシルベニア州西部とオハイオ州東部の一部に及ぶ地域から選択されました。個別のピアコーチングは、薬局ワークフロー内の薬剤師と対面して提供されました。完全なコーチング介入が完了した後、コーチングの影響を定性的に評価するために、コーチされた薬剤師との半構造化されたインタビューが実施されました。インタビューは、バイアスを制限するために調査チームのメンバーによって行われました。インタビューは録音され、転写され、その後、完全なテーマ分析を受けました。 結果:コーチされた薬剤師のインタビューから5つの主要なテーマが誘発されました:(1)薬剤師のスキルレベルへのテーラーコーチング、(2)薬剤師に臨床的介入と自己評価を実施する戦略を強化する、(3)患者の関与戦略を教える(4 4)エンゲージメントを促進するためにすべてのチームメンバーを含め、(5)介入に関するピアコーチの経験を利用する。 結論:このプロジェクトのテーマは、コミュニティの薬局におけるピアコーチングプログラムの実施を導くのに役立ちます。効果的なピアコーチングは、さまざまなコミュニティ薬剤師主導の強化された患者ケアサービスの取り込みと有効性を高めるための重要なアプローチです。

目的:薬剤師が従来のチェーンコミュニティ薬局における遵守のための標的型の薬物レビューの提供を強化するために設計されたピアコーチング技術に対する薬剤師の認識を決定する。 方法:ピアコーチング方法は、コミュニティベースの薬局の居住者によって設計および実装されました。従来のコミュニティチェーン内の薬局は、ペンシルベニア州西部とオハイオ州東部の一部に及ぶ地域から選択されました。個別のピアコーチングは、薬局ワークフロー内の薬剤師と対面して提供されました。完全なコーチング介入が完了した後、コーチングの影響を定性的に評価するために、コーチされた薬剤師との半構造化されたインタビューが実施されました。インタビューは、バイアスを制限するために調査チームのメンバーによって行われました。インタビューは録音され、転写され、その後、完全なテーマ分析を受けました。 結果:コーチされた薬剤師のインタビューから5つの主要なテーマが誘発されました:(1)薬剤師のスキルレベルへのテーラーコーチング、(2)薬剤師に臨床的介入と自己評価を実施する戦略を強化する、(3)患者の関与戦略を教える(4 4)エンゲージメントを促進するためにすべてのチームメンバーを含め、(5)介入に関するピアコーチの経験を利用する。 結論:このプロジェクトのテーマは、コミュニティの薬局におけるピアコーチングプログラムの実施を導くのに役立ちます。効果的なピアコーチングは、さまざまなコミュニティ薬剤師主導の強化された患者ケアサービスの取り込みと有効性を高めるための重要なアプローチです。

OBJECTIVE: To determine pharmacists' perceptions of peer coaching techniques designed to enhance pharmacists' provision of targeted medication reviews for adherence in traditional chain community pharmacies. METHODS: A peer coaching method was designed and implemented by a community-based pharmacy resident. Pharmacies within a traditional community chain were selected from a region that spans parts of western Pennsylvania and eastern Ohio. Individualized peer coaching was provided face-to-face with pharmacists within pharmacy workflow. After the full coaching intervention was complete, semi-structured interviews with coached pharmacists were conducted to qualitatively assess their perceived impact of the coaching. Interviews were conducted by a member of the investigative team to limit bias. Interviews were audio-recorded and transcribed, and then they underwent full thematic analysis. RESULTS: Five major themes were elicited from the coached pharmacists' interviews: (1) tailor coaching to pharmacist skill level, (2) empower pharmacists with strategies to conduct clinical interventions and self-assess, (3) teach patient engagement strategies, (4) include all team members to promote engagement, and (5) utilize peer coach's experience with the intervention. CONCLUSION: Themes from this project can help guide the implementation of peer coaching programs in community pharmacies. Effective peer coaching is an important approach to increase the uptake and effectiveness of a variety of community pharmacist-led enhanced patient care services.

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