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移民患者の好みと、異文化間のコミュニケーションに関する経験との間にはギャップがあります。この研究の目的は、プライマリケア(PC)看護師との出会いにおける異文化間のコミュニケーションに関する長期の移民の経験と視点を探求することです。参加者は、Maresmeプライマリケアセンターでの目的のサンプリングによって選択されました。8か国からの長期滞在移民とのフォーカスグループと5回の詳細なインタビューが実施されました。データ収集は、以前に専門家グループによって検証されたスクリプトによって導かれました。Charmazのアプローチに続いて定性分析を実施し、11人の患者(1つのフォーカスグループと5つのインタビュー)でデータの飽和に達しました。長期滞在移民は、非対称のケア関係の兆候を認識しているため、より大きな人類とのより密接かつよりパーソナライズされたコミュニケーション交換を望んでいます。否定的なコミュニケーション経験を積んだ人は、公衆衛生サービスに自由にアクセスできる結果として、いくつかの行動を正当化しようとしました。これは、長期滞在移民の観点から数少ない既存の研究の1つです。効果的な異文化間コミュニケーションを達成するには、個人的および制度的レベルの両方で、看護師と患者の関係の非対称性を排除するために、自己反省、意識向上、およびコミットメントのプロセスが必要です。看護師は、個人中心の異文化間コミュニケーションで訓練されるべきです。
移民患者の好みと、異文化間のコミュニケーションに関する経験との間にはギャップがあります。この研究の目的は、プライマリケア(PC)看護師との出会いにおける異文化間のコミュニケーションに関する長期の移民の経験と視点を探求することです。参加者は、Maresmeプライマリケアセンターでの目的のサンプリングによって選択されました。8か国からの長期滞在移民とのフォーカスグループと5回の詳細なインタビューが実施されました。データ収集は、以前に専門家グループによって検証されたスクリプトによって導かれました。Charmazのアプローチに続いて定性分析を実施し、11人の患者(1つのフォーカスグループと5つのインタビュー)でデータの飽和に達しました。長期滞在移民は、非対称のケア関係の兆候を認識しているため、より大きな人類とのより密接かつよりパーソナライズされたコミュニケーション交換を望んでいます。否定的なコミュニケーション経験を積んだ人は、公衆衛生サービスに自由にアクセスできる結果として、いくつかの行動を正当化しようとしました。これは、長期滞在移民の観点から数少ない既存の研究の1つです。効果的な異文化間コミュニケーションを達成するには、個人的および制度的レベルの両方で、看護師と患者の関係の非対称性を排除するために、自己反省、意識向上、およびコミットメントのプロセスが必要です。看護師は、個人中心の異文化間コミュニケーションで訓練されるべきです。
There is a gap between the preferences of immigrant patients and their experiences with intercultural communication. This study aims to explore the experiences and perspectives of long-stay immigrants on intercultural communication in encounters with primary care (PC) nurses. Participants were selected by purposive sampling at the Maresme Primary Care Center. A focus group and five in-depth interviews with long-stay immigrants from eight countries were carried out. Data collection was guided by a script previously validated by a group of experts. We conducted a qualitative analysis following Charmaz's approach, and data saturation was reached with 11 patients (one focus group and five interviews). Long-stay immigrants would like closer and more personalized communication exchanges with greater humanity, as well as polite and respectful manners as they perceive signs of an asymmetrical care relationship. Those who had negative communication experiences tried to justify some of the behaviors as a result of having free access to public health services. This is one of the few existing studies from the point of view of long-stay immigrants. Achieving effective intercultural communication requires a process of self-reflection, awareness-raising and commitment, both on a personal and institutional level, to eliminate the asymmetry in the nurse-patient relationship. Nurses should be trained in person-centered intercultural communication.
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