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International journal of environmental research and public health2021Mar04Vol.18issue(5)

若者の喫煙は、学校の近くの屋外タバコ広告の密度と近接性に関連していますか?インドネシアからの証拠

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

背景:喫煙は、男性の成人の有病率が高いままであり、男性の若者の間でインドネシアで増加するため、喫煙は死と障害の主な貢献者の1つでした。地元の研究では、学校の周りに屋外タバコ広告の高い視界が示されていますが、この国には屋外のたばこ広告禁止はまだありません。 目的:若者の喫煙行動とインドネシアの屋外タバコ広告密度と近接性の測定との関連を調べる。 方法:セマラン市の男性の若者の屋外タバコ広告と喫煙行動を含む、2つの主要なデータソースを組み合わせました。市内の20の高校で400人の男性生徒をランダムに選択し、インタビューしました。さらに、比較のために学校の近くに住んでいた492人の男性大人にインタビューしました。 結果:若者間での喫煙使用(大人間ではなく)とセマラン市の屋外タバコ広告密度と近接性の尺度との間に重要な関連性があることがわかりました。屋外タバコ広告の中密度と高密度の学校の若者は、低密度の患者と比較して、喫煙する可能性が最大2.16倍高かった。同様に、屋外タバコ広告に近い高等学校の若者は、喫煙する可能性が2.8倍高かった。また、屋外タバコ広告の密度が高く、近接している貧しい人々の学校の若者は、喫煙する可能性が最大5.16倍高くなりました。 結論:男性の若者の間での喫煙使用(男性大人の間ではない)とインドネシアの屋外タバコ広告密度と近接性の尺度との間には、重要な関連性がありました。これは、少なくとも学校の近くで、屋外のたばこ広告禁止を効果的に導入する必要性を強調しています。

背景:喫煙は、男性の成人の有病率が高いままであり、男性の若者の間でインドネシアで増加するため、喫煙は死と障害の主な貢献者の1つでした。地元の研究では、学校の周りに屋外タバコ広告の高い視界が示されていますが、この国には屋外のたばこ広告禁止はまだありません。 目的:若者の喫煙行動とインドネシアの屋外タバコ広告密度と近接性の測定との関連を調べる。 方法:セマラン市の男性の若者の屋外タバコ広告と喫煙行動を含む、2つの主要なデータソースを組み合わせました。市内の20の高校で400人の男性生徒をランダムに選択し、インタビューしました。さらに、比較のために学校の近くに住んでいた492人の男性大人にインタビューしました。 結果:若者間での喫煙使用(大人間ではなく)とセマラン市の屋外タバコ広告密度と近接性の尺度との間に重要な関連性があることがわかりました。屋外タバコ広告の中密度と高密度の学校の若者は、低密度の患者と比較して、喫煙する可能性が最大2.16倍高かった。同様に、屋外タバコ広告に近い高等学校の若者は、喫煙する可能性が2.8倍高かった。また、屋外タバコ広告の密度が高く、近接している貧しい人々の学校の若者は、喫煙する可能性が最大5.16倍高くなりました。 結論:男性の若者の間での喫煙使用(男性大人の間ではない)とインドネシアの屋外タバコ広告密度と近接性の尺度との間には、重要な関連性がありました。これは、少なくとも学校の近くで、屋外のたばこ広告禁止を効果的に導入する必要性を強調しています。

BACKGROUND: Smoking was among the top contributors to deaths and disability as the prevalence among male adults remains high, and that among male youth increases in Indonesia. While local studies have shown high visibility of outdoor tobacco advertising around schools, the country still has no outdoor tobacco advertising ban. OBJECTIVE: To examine the association between youth smoking behavior and measures of outdoor tobacco advertising density and proximity in Indonesia. METHODS: We combined two primary data sources, including outdoor tobacco advertising and smoking behavior among male youth in Semarang city. We randomly selected and interviewed 400 male students at 20 high schools in the city. In addition, we interviewed 492 male adults who lived near the schools for comparison. RESULTS: We found significant associations between smoking use among youth (but not among adults) and measures of outdoor tobacco advertising density and proximity in Semarang city. Youth at schools with medium and high density of outdoor tobacco advertising were up to 2.16 times more likely to smoke, compared to those with low density. Similarly, youth at senior high schools with proximity to outdoor tobacco advertising were 2.8 times more likely to smoke. Also, young people at poorer-neighborhood schools with a higher density of and proximity to outdoor tobacco advertising were up to 5.16 times more likely to smoke. CONCLUSIONS: There were significant associations between smoking use among male youth (but not among male adults) and measures of outdoor tobacco advertising density and proximity in Indonesia. This highlights the need to introduce an outdoor tobacco advertising ban effectively, at least near schools.

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