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International journal of environmental research and public health2021Mar30Vol.18issue(7)

子ども、メディア、食べ物食品広告、ソーシャルマーケティング、幸福管理における新しいパラダイム

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

特定の国や地理的分野で肥満または太りすぎの子供の数は、事実です。これは、世界保健機関と独立した研究によって承認または実施された主題に関する継続的な研究と報告によって証明されています。これに関連して、食べ物と飲み物の広告はこれに貢献できます。この研究の主な目的は、スペインの子供向けの食べ物と飲み物の広告コード(PAOSコード)と、特に子供を対象としたチャネルでの栄養習慣との関係を評価することです。したがって、方法論は混在しています。一方では、談話分析に基づく定性的手法であり、他方では、3つの専門チャンネルで7日間連続して広告放送のコンテンツ分析とスペイン語で2つのジェネラリストチャンネルに基づく定量的手法です。テレビ。結果は、このコードとの体系的な違反を明らかにしています。これは、子供の間の不十分な食習慣につながります。当面の結論は、食べ物と飲み物の広告の10部のうち9部がPAOSコードの規則のいずれにも準拠しておらず、広告会社による自主規制は無視でき、不十分であるということです。

特定の国や地理的分野で肥満または太りすぎの子供の数は、事実です。これは、世界保健機関と独立した研究によって承認または実施された主題に関する継続的な研究と報告によって証明されています。これに関連して、食べ物と飲み物の広告はこれに貢献できます。この研究の主な目的は、スペインの子供向けの食べ物と飲み物の広告コード(PAOSコード)と、特に子供を対象としたチャネルでの栄養習慣との関係を評価することです。したがって、方法論は混在しています。一方では、談話分析に基づく定性的手法であり、他方では、3つの専門チャンネルで7日間連続して広告放送のコンテンツ分析とスペイン語で2つのジェネラリストチャンネルに基づく定量的手法です。テレビ。結果は、このコードとの体系的な違反を明らかにしています。これは、子供の間の不十分な食習慣につながります。当面の結論は、食べ物と飲み物の広告の10部のうち9部がPAOSコードの規則のいずれにも準拠しておらず、広告会社による自主規制は無視でき、不十分であるということです。

The growing number of children who are obese or overweight in certain countries or geographical areas is a fact, as evidenced by the continuous studies and reports on the subject, endorsed or carried out by the World Health Organisation and independent research. In this context, food and beverage advertising can contribute to this. The main objective of this research is to evaluate compliance with the Food and Drink Advertising Code for Children (PAOS Code) in Spain and its relationship with nutritional habits on television, specifically on channels aimed at children. The methodology is therefore mixed: on the one hand, a qualitative technique based on discourse analysis and, on the other, a quantitative technique based on the content analysis of the advertising broadcast for seven consecutive days on three specialised channels and two generalist channels on Spanish television. The results reveal a systematic noncompliance with this code, which translates into inadequate eating habits among children. The immediate conclusion is that 9 out of 10 parts of food and drink advertising do not comply with any of the rules of the PAOS Code and that self-regulation by the advertising companies is negligible and insufficient.

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