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過去数十年にわたって、都市化と工業化は大気質の変化につながり、研究者は環境に対する人間の活動の損害の影響を完全に実現しました。この研究は、10の中国の巨大都市の新規コロナウイルス疾患(Covid-19)パンデミック(人為的活動が少ないため)の初期段階での大気質を説明することに焦点を当てました。独立したt検定を使用して、発生中の大気質指数(AQI)スコアと個々の大気汚染物質濃度の手段を、発生前の平均と比較しました。コーエンのDは、どれだけの違いが観察されたかを定量化すると推定されました。AQIスコアに基づいて、これらの10の都市の大気質は、それぞれ44.8μgM-3および119.7μgM-3の優れた汚染(XI'AN)までの範囲でした。2019年の大気質と比較して、広州とウハンは、発生中の大気質の大きな違いを指摘しました。交通汚染の指標、特にNO2は、すべての都市での発生中に大幅に低かった。粒子状物質汚染はさまざまであり、一部の都市は、発生中に低濃度やその他の高濃度を観察しています。発生中に大気汚染レベルが大幅に減少しました。より多くの研究者は、特異的または主要なイベント中の大気質の変化を観察する必要があります。車両の使用における厳しい規制の実装は、メガシティで考慮する必要があります。関連する調査結果は、人為的活動の有害な影響を強調し、厳しい排出制御規制の必要性をサポートする際に採用する必要があります。
過去数十年にわたって、都市化と工業化は大気質の変化につながり、研究者は環境に対する人間の活動の損害の影響を完全に実現しました。この研究は、10の中国の巨大都市の新規コロナウイルス疾患(Covid-19)パンデミック(人為的活動が少ないため)の初期段階での大気質を説明することに焦点を当てました。独立したt検定を使用して、発生中の大気質指数(AQI)スコアと個々の大気汚染物質濃度の手段を、発生前の平均と比較しました。コーエンのDは、どれだけの違いが観察されたかを定量化すると推定されました。AQIスコアに基づいて、これらの10の都市の大気質は、それぞれ44.8μgM-3および119.7μgM-3の優れた汚染(XI'AN)までの範囲でした。2019年の大気質と比較して、広州とウハンは、発生中の大気質の大きな違いを指摘しました。交通汚染の指標、特にNO2は、すべての都市での発生中に大幅に低かった。粒子状物質汚染はさまざまであり、一部の都市は、発生中に低濃度やその他の高濃度を観察しています。発生中に大気汚染レベルが大幅に減少しました。より多くの研究者は、特異的または主要なイベント中の大気質の変化を観察する必要があります。車両の使用における厳しい規制の実装は、メガシティで考慮する必要があります。関連する調査結果は、人為的活動の有害な影響を強調し、厳しい排出制御規制の必要性をサポートする際に採用する必要があります。
Over the past decades, urbanization and industrialization have led to a change in air quality, bringing researchers to a full realization of the damaging effects of human activities on the environment. This study focused on describing air quality during the initial phase of the Novel Coronavirus disease (COVID-19) pandemic (since there were fewer anthropogenic activities) in 10 Chinese mega-cities. Using the independent t-test, the means of air quality index (AQI) scores and individual air pollutants concentration during the outbreak were compared with the means before the outbreak. Cohen's d was estimated to quantify how much difference was observed. Based on the AQI score, the air quality in these 10 cities ranged from excellent (Shenzhen) to light pollution (Xi'an) with 44.8 μg m-3 and 119.7 μg m-3, respectively. In comparison to the 2019 air quality, Guangzhou and Wuhan noted major differences in air quality during the outbreak. Indicators of traffic pollution, particularly NO2, were significantly lower during the outbreak in all cities. Particulate matter pollution varied, with some cities observing lower concentrations and other higher concentrations during the outbreak. There was a significant decrease in air pollution levels during the outbreak. More researchers should observe changes in air quality during peculiar or major events. Implementation of stringent regulation on vehicle use should be considered in mega-cities. Relevant findings should be employed in emphasizing the detrimental effects of anthropogenic activities and support the need for stringent emission control regulations.
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