著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
背景:インターラム内視鏡腰椎椎間板切除術(IELD)は、腰椎椎間板ヘルニアの効率的な外科的治療です。ただし、この低侵襲手順には、まだ標準化されていないかなりの学習曲線が必要です。このレビューは、技術的能力を達成するために必要なカットオフポイントを含む、学習曲線の特性を評価し、適切なトレーニング方法を議論することを目的としています。 方法:定量的データを使用して学習曲線を評価した臨床研究のために、コアデータベース(PubMed、Embase、およびCochrane Library)を体系的に検索しました。ニューカッスルオタワスケールを使用して品質評価を実施しました。また、カットオフポイントの前後の手術時間やその他の変数を含む記述統計も比較しました。 結果:IELDの302例を報告する6つの研究が、7188のスクリーニング記事から選択されました。カットオフポイントは、3つの研究でランダムに設定され、3つの研究で曲線の漸近線として決定されました。カットオフポイントの平均値は22.17±12.40症例(範囲:10-43症例)であり、主に手術時間に基づいて決定されました。カットオフポイントは、疼痛スコア、機能的結果、外科的失敗、合併症などの患者の転帰パラメーターでは重要ではありませんでした。 結論:IELD技術の学習曲線に関する公開された研究の証拠は不十分です。報告されたカットオフポイントは、タスクの効率についてのみ重要である可能性があります。さらに、それらは曲線の漸近線を表していない場合があります。将来の研究では、患者の転帰データを使用して実際のプラトーポイントを評価する必要があります。
背景:インターラム内視鏡腰椎椎間板切除術(IELD)は、腰椎椎間板ヘルニアの効率的な外科的治療です。ただし、この低侵襲手順には、まだ標準化されていないかなりの学習曲線が必要です。このレビューは、技術的能力を達成するために必要なカットオフポイントを含む、学習曲線の特性を評価し、適切なトレーニング方法を議論することを目的としています。 方法:定量的データを使用して学習曲線を評価した臨床研究のために、コアデータベース(PubMed、Embase、およびCochrane Library)を体系的に検索しました。ニューカッスルオタワスケールを使用して品質評価を実施しました。また、カットオフポイントの前後の手術時間やその他の変数を含む記述統計も比較しました。 結果:IELDの302例を報告する6つの研究が、7188のスクリーニング記事から選択されました。カットオフポイントは、3つの研究でランダムに設定され、3つの研究で曲線の漸近線として決定されました。カットオフポイントの平均値は22.17±12.40症例(範囲:10-43症例)であり、主に手術時間に基づいて決定されました。カットオフポイントは、疼痛スコア、機能的結果、外科的失敗、合併症などの患者の転帰パラメーターでは重要ではありませんでした。 結論:IELD技術の学習曲線に関する公開された研究の証拠は不十分です。報告されたカットオフポイントは、タスクの効率についてのみ重要である可能性があります。さらに、それらは曲線の漸近線を表していない場合があります。将来の研究では、患者の転帰データを使用して実際のプラトーポイントを評価する必要があります。
BACKGROUND: Interlaminar endoscopic lumbar discectomy (IELD) is an efficient surgical treatment for lumbar disc herniation. However, this minimally invasive procedure requires a considerable learning curve that has not yet been standardized. This review aimed to evaluate the learning curve's characteristics, including the cutoff point required to achieve technical proficiency and to discuss appropriate training methods. METHODS: We systematically searched the core databases (PubMed, Embase, and Cochrane Library) for clinical studies that evaluated the learning curve using quantitative data. We performed a quality assessment using the Newcastle-Ottawa scale. We also compared descriptive statistics, including operative time and other variables before and after the cutoff point. RESULTS: Six studies reporting 302 cases of IELD were selected from 7188 screened articles. The cutoff point was randomly set in 3 studies and determined as the curve's asymptote in 3 studies. The mean value for the cutoff point was 22.17 ± 12.40 cases (range: 10-43 cases) and mainly determined based on the operative time, which was shorter in the late group than that in the early group (P < 0.05). The cutoff points were not significant for patient outcome parameters such as pain score, functional result, surgical failure, or complications. CONCLUSIONS: The evidence of published studies regarding the learning curve for the IELD technique is insufficient. The reported cutoff points may be significant only for task efficiency. Moreover, they may not represent the asymptote of the curve. Future studies should evaluate the actual plateau points using patient outcome data.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。