Loading...
Journal of speech, language, and hearing research : JSLHR2021May11Vol.64issue(5)

10か国における小児期の言語障害と言語障害の親の視点を探る:パイロット定性的研究

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

目的研究者は、小児期の言語障害と言語障害の親の視点を調査しましたが、ほとんどの研究は英語圏の国で実施されています。言語のスクリーニングの手順と言語障害のサービスが異なる国の親の経験についてはほとんど知られていない。著者は、Cost 1 Action Network IS1406に参加し、「ヨーロッパおよびそれ以降の子供の口頭言語スキルの向上」に参加し、両親とのクロスカントリーの定性的インタビューを実施する機会を提供しました。このパイロット研究の目的は、両親が国々の言語障害と言語障害を解釈し、説明する方法を探ることでした。メソッド半構造化された定性的インタビューは、10か国の10家族の両親と一緒に行われました。データは、テーマ分析を使用して分析されました。全体的なテーマは「親の専門知識を認める」ことでした。両親は、子供のスピーチと言語(dis)の能力が子供の日常生活に影響を与える方法を詳細に説明しました。障害、障害、および時間の経過に伴う変化の3つのサブテーマが特定されました。結論調査結果は、さまざまな国で、親が障害の日常的な機能的意味とともに、子どものスピーチと言語(DIS)能力の文脈化された理解を示したことを示唆しています。したがって、言語障害に関する専門的な知識を保持していないにもかかわらず、子どもの障害に関連する親の声、見解、理解、個人的な経験は、治療サービスを計画する際に耳を傾けるべきです。補足資料https://doi.org/10.23641/asha.14109881。

目的研究者は、小児期の言語障害と言語障害の親の視点を調査しましたが、ほとんどの研究は英語圏の国で実施されています。言語のスクリーニングの手順と言語障害のサービスが異なる国の親の経験についてはほとんど知られていない。著者は、Cost 1 Action Network IS1406に参加し、「ヨーロッパおよびそれ以降の子供の口頭言語スキルの向上」に参加し、両親とのクロスカントリーの定性的インタビューを実施する機会を提供しました。このパイロット研究の目的は、両親が国々の言語障害と言語障害を解釈し、説明する方法を探ることでした。メソッド半構造化された定性的インタビューは、10か国の10家族の両親と一緒に行われました。データは、テーマ分析を使用して分析されました。全体的なテーマは「親の専門知識を認める」ことでした。両親は、子供のスピーチと言語(dis)の能力が子供の日常生活に影響を与える方法を詳細に説明しました。障害、障害、および時間の経過に伴う変化の3つのサブテーマが特定されました。結論調査結果は、さまざまな国で、親が障害の日常的な機能的意味とともに、子どものスピーチと言語(DIS)能力の文脈化された理解を示したことを示唆しています。したがって、言語障害に関する専門的な知識を保持していないにもかかわらず、子どもの障害に関連する親の声、見解、理解、個人的な経験は、治療サービスを計画する際に耳を傾けるべきです。補足資料https://doi.org/10.23641/asha.14109881。

Purpose Although researchers have explored parental perspectives of childhood speech and language disorders, most studies have been conducted in English-speaking countries. Little is known about parental experiences across countries, where procedures of language screening and services for language disorders differ. The authors participated in the COST 1 Action network IS1406, "Enhancing Children's Oral Language Skills Across Europe and Beyond," which provided an opportunity to conduct cross-country qualitative interviews with parents. The aim of this pilot study was to explore ways in which parents construed and described speech and language disorders across countries. Method Semistructured qualitative interviews were conducted with parents from 10 families in 10 different countries. The data were analyzed using thematic analysis. Findings The overall theme was "acknowledging parental expertise." The parents described, in detail, ways in which their children's speech and language (dis)abilities had an impact on the children's everyday life. Three subthemes were identified: impairment, disability, and changes over time. Conclusions The findings suggest that, across a range of countries, parents demonstrated contextualized understandings of their children's speech and language (dis)abilities, along with the everyday functional implications of the disorders. Hence, despite not holding professional knowledge about language disorders, the voices, views, understandings, and personal experiences of parents in relation to their child's disorder should be listened to when planning therapy services. Supplemental Material https://doi.org/10.23641/asha.14109881.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google