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Acta bio-medica : Atenei Parmensis2021Mar31Vol.92issue(S2)

臨床家庭教師の能力評価:多中心的観察研究

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Observational Study
概要
Abstract

研究の背景と目的:国際文献には、臨床チューターのスキルを調査する検証済みのツールはありません。この研究の主な目的は、臨床看護師の家庭教師のスキルを説明することでした。これは、看護学生の教育道の間に適切に訓練するために必要です。 方法:この観察研究では、非確率サンプリングが使用されています。この研究は、北エミリアの大部分の倫理委員会から好意的な意見を得た後、パルマのaouprとパルマのAUSLの2つのセンターで導かれました。このデータは、3つの領域を調査する構造化された自己装備の調査を使用して収集されています。各アイテムには4ポイントのリッカートスケールがあり、1つは「Nothing」と4つの「非常に」を示します。データは、統計ソフトウェアIBM SPSSv.26®およびオープンソース統計ソフトウェアJamovi v.1.6.9(https://www.jamovi.org。)で分析されています。元のモデルの因子の数は、いくつかの確立された研究手順を使用して減少し、その後、データの品質について評価され、主成分分析と自信因子分析を使用して妥当性を構築しました。 結果:397の管理アンケートのうち、有効と見なされた300のみが満たされています。調査ツールの心理測定特性は、0.70を超えるクロンバッハアルファで分析されたすべての領域で良好であることが判明しました。広範なプロセスにより、4つの要因があるバージョンが生じました。 結論:看護師の回答により、さまざまな組織の文脈で臨床チューターの必要なプロファイルを描くことができました。結果は、臨床チューターの機会を生み出すための可能なトレーニング提案を標的にすることができます。

研究の背景と目的:国際文献には、臨床チューターのスキルを調査する検証済みのツールはありません。この研究の主な目的は、臨床看護師の家庭教師のスキルを説明することでした。これは、看護学生の教育道の間に適切に訓練するために必要です。 方法:この観察研究では、非確率サンプリングが使用されています。この研究は、北エミリアの大部分の倫理委員会から好意的な意見を得た後、パルマのaouprとパルマのAUSLの2つのセンターで導かれました。このデータは、3つの領域を調査する構造化された自己装備の調査を使用して収集されています。各アイテムには4ポイントのリッカートスケールがあり、1つは「Nothing」と4つの「非常に」を示します。データは、統計ソフトウェアIBM SPSSv.26®およびオープンソース統計ソフトウェアJamovi v.1.6.9(https://www.jamovi.org。)で分析されています。元のモデルの因子の数は、いくつかの確立された研究手順を使用して減少し、その後、データの品質について評価され、主成分分析と自信因子分析を使用して妥当性を構築しました。 結果:397の管理アンケートのうち、有効と見なされた300のみが満たされています。調査ツールの心理測定特性は、0.70を超えるクロンバッハアルファで分析されたすべての領域で良好であることが判明しました。広範なプロセスにより、4つの要因があるバージョンが生じました。 結論:看護師の回答により、さまざまな組織の文脈で臨床チューターの必要なプロファイルを描くことができました。結果は、臨床チューターの機会を生み出すための可能なトレーニング提案を標的にすることができます。

BACKGROUND AND AIM OF THE STUDY: In the international literature there are no validated tools which investigate clinical tutors' skills. The main objective of the study has been to describe the clinical nurse tutor's skills, required to properly train nursing students during their educational path. METHODS: In this observational study a non-probability sampling has been used. The study was led in two centers: the AOUPR of Parma and the AUSL of Parma, after obtaining the favorable opinion from the Ethics Committee of the Northern Emilia Large Section. The data have been collected by using a structured and self-given survey that investigated three areas. Each item has a 4-point Likert scale, in which 1 indicates "for nothing" and 4 "very much". The data have been analyzed with the statistical software IBM SPSS v.26 ® and with the open-source statistical software Jamovi v.1.6.9 (https://www.jamovi.org.). The number of factors in the original model was reduced using several established research steps and then evaluated for data quality and construct validity using principal component analysis and confimatory factor analysis. RESULTS: Among 397 administered questionnaires, only 300, which were considered valid, have been filled. The psychometric properties of the investigation tool turned out to be good in all the areas analyzed with a Cronbach alpha higher than 0.70. The extensive process resulted in a version with 4 factors. CONCLUSIONS: Nurses' answers have allowed to draw the required profile of the clinical tutors in the different organizational contexts. The results can target possible training proposals to create opportunities for the clinical tutors.

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