Loading...
International journal of environmental research and public health2021Apr21Vol.18issue(9)

ウクライナ、アルメニア、ジョージア、キルギス共和国でのWHOメンタルヘルスギャップ介入ガイド(MHGAP-IG)の実施

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

精神障害の負担が増えているにもかかわらず、世界中の多くの人々がこれらの国で必要なケアを受けることにギャップを抱えています。このギャップを埋めるために、WHOは、特に低および中所得国で、メンタルヘルスと物質使用障害サービスを拡大することを目的としたMHGAPトレーニングモジュールを開発しました。この記事では、ウクライナ、アルメニア、ジョージア、キルギス共和国でメンタルヘルスギャップアクションプログラム(MHGAP)を実施した経験を紹介します。メンタルヘルスギャップアクションプログラム介入ガイド(MHGAP-IG)が医学生、インターン、および家族医学の実践、医師の実践の既存のカリキュラムに実施された高等教育機関の代表者に実施された電子アンケートからデータが収集されました。メンタルヘルスの学生の修士課程プログラム。700人以上の学生がフィードバックを提供するプログラムを通過しました。プログラムの有効性の評価には、主にMHGAPトレーナーマニュアルで提案されている標準的な規律テストまたは事前および事後テストと事後テストが含まれていました。この発見は、MHGAP-IGが学部および大学院教育レベルの両方、および医療および非医療の専門家の両方に成功裏に適応および実装できることを示唆しています。将来の評価は、MHGAP-IG実装の臨床的有効性をより明確に評価する必要があります。

精神障害の負担が増えているにもかかわらず、世界中の多くの人々がこれらの国で必要なケアを受けることにギャップを抱えています。このギャップを埋めるために、WHOは、特に低および中所得国で、メンタルヘルスと物質使用障害サービスを拡大することを目的としたMHGAPトレーニングモジュールを開発しました。この記事では、ウクライナ、アルメニア、ジョージア、キルギス共和国でメンタルヘルスギャップアクションプログラム(MHGAP)を実施した経験を紹介します。メンタルヘルスギャップアクションプログラム介入ガイド(MHGAP-IG)が医学生、インターン、および家族医学の実践、医師の実践の既存のカリキュラムに実施された高等教育機関の代表者に実施された電子アンケートからデータが収集されました。メンタルヘルスの学生の修士課程プログラム。700人以上の学生がフィードバックを提供するプログラムを通過しました。プログラムの有効性の評価には、主にMHGAPトレーナーマニュアルで提案されている標準的な規律テストまたは事前および事後テストと事後テストが含まれていました。この発見は、MHGAP-IGが学部および大学院教育レベルの両方、および医療および非医療の専門家の両方に成功裏に適応および実装できることを示唆しています。将来の評価は、MHGAP-IG実装の臨床的有効性をより明確に評価する必要があります。

Despite the increasing burden of mental disorders, a lot of people worldwide suffer a gap in receiving necessary care in these countries. To close this gap, the WHO has developed mhGAP training modules aimed at scaling up mental health and substance use disorders services, especially in low- and middle-income countries. This article presents the experience of implementing the Mental Health Gap Action Programme (mhGAP) in Ukraine, Armenia, Georgia, and Kyrgyz Republic. Data were gathered from an electronic questionnaire administered to representatives from higher educational institutions where the Mental Health Gap Action Programme Intervention Guide (mhGAP-IG) was implemented in existing curricula for medical students, interns, and residents in family medicine and neurology, practicing physicians, and master's program in mental health students. More than 700 students went through the programs that provided the feedback. Evaluations of program effectiveness mainly involved standard discipline tests or pre- and post-tests proposed in the mhGAP trainer manual. This finding suggested that mhGAP-IG can be successfully adapted and implemented both on undergraduate and on postgraduate education levels and among medical and nonmedical specialists. Future evaluations need to more definitively assess the clinical effectiveness of mhGAP-IG implementation.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google