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Nursing education perspectives20000101Vol.42issue(4)

レズビアン、ゲイ、バイセクシュアル、トランスジェンダー、質問/クィア、インターセックス、患者に文化的に敏感なケアを提供することについて看護学生に教育する:知識と態度に対する擁護プログラムの影響

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

目的:この研究では、学生がレズビアン、ゲイ、バイセクシュアル、トランスジェンダー、質問/クィア、インターセックス、プラス(LGBTQI+)患者に文化的に有能なケアを提供できるように設計されたプログラムの影響を評価しました。 背景:LGBTQI+コミュニティは、スティグマと差別に関連する格差に直面しています。Advocacy™プログラムは、看護学校のカリキュラムを補うために開発されました。 方法:6つの看護学校(n = 1,398)の看護学生が擁護トレーニングを受けました。学生は、訓練の前後に、性別とトランスフォビアスケール、同性愛性スケール、および追加の知識の質問を管理しました。 結果:調査結果は肯定的であり、学生の態度スコア、語彙、格差の知識の増加、およびLGBTQI+クライアントのケアに関する知識を示しています(P <.05)。 結論:カリキュラムで多様な患者の認識を通じてインクルージョンの文化を構築することにより、看護学校は患者プロバイダーの関係を強化し、精神的および身体的健康を改善するつながりの文化を発展させることができます。

目的:この研究では、学生がレズビアン、ゲイ、バイセクシュアル、トランスジェンダー、質問/クィア、インターセックス、プラス(LGBTQI+)患者に文化的に有能なケアを提供できるように設計されたプログラムの影響を評価しました。 背景:LGBTQI+コミュニティは、スティグマと差別に関連する格差に直面しています。Advocacy™プログラムは、看護学校のカリキュラムを補うために開発されました。 方法:6つの看護学校(n = 1,398)の看護学生が擁護トレーニングを受けました。学生は、訓練の前後に、性別とトランスフォビアスケール、同性愛性スケール、および追加の知識の質問を管理しました。 結果:調査結果は肯定的であり、学生の態度スコア、語彙、格差の知識の増加、およびLGBTQI+クライアントのケアに関する知識を示しています(P <.05)。 結論:カリキュラムで多様な患者の認識を通じてインクルージョンの文化を構築することにより、看護学校は患者プロバイダーの関係を強化し、精神的および身体的健康を改善するつながりの文化を発展させることができます。

AIM: This study evaluated the effects of a program designed to help students provide culturally competent care for lesbian, gay, bisexual, transgender, questioning/queer, intersex, plus (LGBTQI+) patients. BACKGROUND: The LGBTQI+ community faces disparities linked to stigma and discrimination. The Advocacy™ Program was developed to supplement the curriculum in schools of nursing. METHOD: Nursing students from six schools of nursing (n = 1,398) received advocacy training. Students were administered the Genderism and Transphobia Scale, the Homonegativity Scale, and additional knowledge questions before and after training. RESULTS: The findings were positive, indicating an increase in student attitude scores, vocabulary and disparity knowledge, and knowledge regarding care for an LGBTQI+ client (p < .05). CONCLUSION: By building a culture of inclusion through recognition of diverse patients in the curriculum, nursing schools can develop a culture of connection that strengthens patient-provider relationships and improves mental and physical health.

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