Loading...
Cognition2021Jul01Vol.212issue()

対照的で記述的な形容詞の3歳の理解:対照的推論の証拠

,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
  • Research Support, U.S. Gov't, Non-P.H.S.
概要
Abstract

形容詞からの情報を変更する名詞と組み合わせることは、理解に不可欠です。以前の研究では、未就学児は常に形容詞と名詞を統合しているわけではなく、代わりに表現を処理する際に名詞情報に依存する可能性があることが示唆されています(Fernald、Thorpe、&Marchman、2010; Thorpe、Baumgartner、&Fernald、2006)。このばらばらの処理は、プラグマティクスに影響を及ぼし、明らかにアンダーファイブが対照的な推論を行うことを妨げています(Huang&Snedeker、2013)。未就学児が形容詞名詞の統合と対照的な推論に能力を実証できるようにする新しい実験設計を使用すると、2つの視覚的世界実験は、英語を話す3歳(n = 73、mage = 44ヶ月)のプロセスサイズの形容詞(出生前;発言後)およびプラグマティック(記述)の文脈を調査します。未就学児は、形容詞と名詞を統合して、参照式の終わり、さまざまな実用的および構文的なコンテキスト、および複数のディストラクタの存在下で参照を正確に解決できることを示しています。プレゼンテーションの速度が低下し、視覚的に顕著なサイズのコントラストを考えると、彼らが対照的に推測できることを初めて明らかにします。私たちの調査結果は、子どもの言語能力や加工速度に関連していないように見える実用的なスキルの開発における継続性の証拠を提供します。

形容詞からの情報を変更する名詞と組み合わせることは、理解に不可欠です。以前の研究では、未就学児は常に形容詞と名詞を統合しているわけではなく、代わりに表現を処理する際に名詞情報に依存する可能性があることが示唆されています(Fernald、Thorpe、&Marchman、2010; Thorpe、Baumgartner、&Fernald、2006)。このばらばらの処理は、プラグマティクスに影響を及ぼし、明らかにアンダーファイブが対照的な推論を行うことを妨げています(Huang&Snedeker、2013)。未就学児が形容詞名詞の統合と対照的な推論に能力を実証できるようにする新しい実験設計を使用すると、2つの視覚的世界実験は、英語を話す3歳(n = 73、mage = 44ヶ月)のプロセスサイズの形容詞(出生前;発言後)およびプラグマティック(記述)の文脈を調査します。未就学児は、形容詞と名詞を統合して、参照式の終わり、さまざまな実用的および構文的なコンテキスト、および複数のディストラクタの存在下で参照を正確に解決できることを示しています。プレゼンテーションの速度が低下し、視覚的に顕著なサイズのコントラストを考えると、彼らが対照的に推測できることを初めて明らかにします。私たちの調査結果は、子どもの言語能力や加工速度に関連していないように見える実用的なスキルの開発における継続性の証拠を提供します。

Combining information from adjectives with the nouns they modify is essential for comprehension. Previous research suggests that preschoolers do not always integrate adjectives and nouns, and may instead over-rely on noun information when processing referring expressions (Fernald, Thorpe, & Marchman, 2010; Thorpe, Baumgartner, & Fernald, 2006). This disjointed processing has implications for pragmatics, apparently preventing under-fives from making contrastive inferences (Huang & Snedeker, 2013). Using a novel experimental design that allows preschoolers time to demonstrate their abilities in adjective-noun integration and in contrastive inference, two visual world experiments investigate how English-speaking three-year-olds (N = 73, Mage = 44 months) process size adjectives across syntactic (prenominal; postnominal) and pragmatic (descriptive; contrastive) contexts. We show that preschoolers are able to integrate adjectives and nouns to resolve reference accurately by the end of the referring expression, in a variety of pragmatic and syntactic contexts and in the presence of multiple distractors. We reveal for the first time that they can contrastively infer, given a slowed speed of presentation and visually salient size contrasts. Our findings provide evidence for a continuity in the development of pragmatic skills, which do not appear to be linked to children's language proficiency or speed of processing.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google