著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
発達理論家は、人間の乳児の基本的な向社会的または攻撃的な性質について強い主張をしています。ただし、同じサンプルで一緒に研究と攻撃性を研究することはめったにありません。英国のコミュニティサンプルで、2つの建設的な多段階の縦方向の設計を使用して、乳児期から子供時代までの両方の行動の並行開発をチャート化しました。データは、親とその長生の子供のボランティアサンプルの前向き縦断的研究であるカーディフ児童発達研究(CCDS)から引き出されました。2005年の秋から2007年の夏の間に、英国のウェールズの国民保健サービス(NHS)の出生前クリニックと一般診療所から332人の母親のサンプルが募集されました。潜在的な参加者は、近隣の社会人口学的分類の全範囲を表しました。参加している家族は、中級者と労働者階級の家族の間で平等に分割され、娘よりも息子を持つ可能性が幾分高く、大多数(90%)は安定したパートナーシップにありました。当時ウェールズでの使用に推奨されている標準的なカテゴリに応じて、母親の大半(93%)は、ウェールズ、スコットランド、英語、またはアイルランド人として自分自身を報告しました。他のほとんどは、ヨーロッパまたは南アジアの国籍と名付けられました。参加に同意している332の家族のうち、321人の母親(Mage = 28年)と285人のパートナー(Mage = 31年)が妊娠中にインタビューされ、321人の家族が子供の出生後少なくとも1回データを提供しました。6か月での最初の自宅訪問の後、データ収集は、子供の平均年齢が約1、1.5、2.5、7歳だった4つの追加のテスト波で発生しました。ファミリーホームとカーディフ大学の間で交互になったデータ収集。子供の出生後に見られた家族のうち、89%がテストの最終波で評価されました。データ収集は2015年に終了しました。方法には、直接観察、実験タスク、母親、父親、他の親relativeや家族の友人、教室の教師からのレポートの収集が含まれていました。おなじみの仲間との相互作用は、1。5年で観察されました。なじみのない仲間とのやり取りは、1年および2。5年の実験的な誕生日パーティーで行われました。7年後、両親はインタビューを受け、両親と教師はアンケートに回答し、子どもたちは認知的および社会的意思決定タスクに従事しました。子どもたちをよく知っている親や他の情報提供者からの報告に基づいて、子どもたちには向社会的行動と攻撃性の両方の個人差が明らかでした。両方のタイプの動作は、2年目と3年目に安定性を示しました。向社会的行動と攻撃性との関連は時間とともに変化しました。1。5年で、それらは有意な関係がありませんでした(協会はゼロに近づいていました)が、3年までに負の相関がありました。子供たちが馴染みのない仲間となじみのない仲間と遊んだとき、さまざまなパターンが見られました。1。5年で、おなじみの仲間で子供たちが自宅で観察されたとき、向社会的行動と攻撃性は無関係であり、情報提供者の報告の分析で見られるような結果のパターンを示しています。しかし、なじみのない仲間を持つ実験的な誕生日パーティーの間に異なるパターンが現れました。向社会的行動と攻撃性は、1年と2.5年の両方で正の相関があり、両方の年齢で一般的な社交因子に貢献しました。向社会的行動の性別の違いは、情報提供者の報告で明らかであり、1年(2.5年ではありませんが)誕生日パーティーでも明らかでした。対照的に、子どもの攻撃的な意思決定と、自宅と学校での子どもの攻撃的な行動に関する両親と教師の報告の両方で、向社会的行動と攻撃の両方における性差は7年までに明らかでした。7歳までに、子どもの積極的な意思決定と行動は、口頭でのスキル、作業記憶、感情的な理解に反比例していました。一部の子供たちは、攻撃的な行動上の問題と無慈悲な感情的特性を発症していました。いくつかの(12%)は、行動障害または反対障害の診断基準を満たしました。これは、早期の怒りの攻撃性と他の人々への共感の欠如によって予測されていました。まとめると、調査結果は、子供が他の人と相互作用する2つの方法の徐々に分解されたことを明らかにしました。向社会的行動と攻撃性の両方の個人差は、時間の経過とともに連続性を明らかにし、性差は最初に向社会的行動で、次に攻撃性に現れました。参加者のサンプルと集水域の制限(例えば、すべてが初めての親であり、すべてが英国の単一の地域から引き出された)は、調査結果を広く一般化することができないことを意味します。将来の仕事における他の家族や環境の文脈における向社会的行動と攻撃性の研究を拡大することが重要です。社会世界に対する子供のアプローチにおける早期に現れる個人差についてもっと学ぶことは、教育的および臨床的実践の両方に役立つかもしれません。
発達理論家は、人間の乳児の基本的な向社会的または攻撃的な性質について強い主張をしています。ただし、同じサンプルで一緒に研究と攻撃性を研究することはめったにありません。英国のコミュニティサンプルで、2つの建設的な多段階の縦方向の設計を使用して、乳児期から子供時代までの両方の行動の並行開発をチャート化しました。データは、親とその長生の子供のボランティアサンプルの前向き縦断的研究であるカーディフ児童発達研究(CCDS)から引き出されました。2005年の秋から2007年の夏の間に、英国のウェールズの国民保健サービス(NHS)の出生前クリニックと一般診療所から332人の母親のサンプルが募集されました。潜在的な参加者は、近隣の社会人口学的分類の全範囲を表しました。参加している家族は、中級者と労働者階級の家族の間で平等に分割され、娘よりも息子を持つ可能性が幾分高く、大多数(90%)は安定したパートナーシップにありました。当時ウェールズでの使用に推奨されている標準的なカテゴリに応じて、母親の大半(93%)は、ウェールズ、スコットランド、英語、またはアイルランド人として自分自身を報告しました。他のほとんどは、ヨーロッパまたは南アジアの国籍と名付けられました。参加に同意している332の家族のうち、321人の母親(Mage = 28年)と285人のパートナー(Mage = 31年)が妊娠中にインタビューされ、321人の家族が子供の出生後少なくとも1回データを提供しました。6か月での最初の自宅訪問の後、データ収集は、子供の平均年齢が約1、1.5、2.5、7歳だった4つの追加のテスト波で発生しました。ファミリーホームとカーディフ大学の間で交互になったデータ収集。子供の出生後に見られた家族のうち、89%がテストの最終波で評価されました。データ収集は2015年に終了しました。方法には、直接観察、実験タスク、母親、父親、他の親relativeや家族の友人、教室の教師からのレポートの収集が含まれていました。おなじみの仲間との相互作用は、1。5年で観察されました。なじみのない仲間とのやり取りは、1年および2。5年の実験的な誕生日パーティーで行われました。7年後、両親はインタビューを受け、両親と教師はアンケートに回答し、子どもたちは認知的および社会的意思決定タスクに従事しました。子どもたちをよく知っている親や他の情報提供者からの報告に基づいて、子どもたちには向社会的行動と攻撃性の両方の個人差が明らかでした。両方のタイプの動作は、2年目と3年目に安定性を示しました。向社会的行動と攻撃性との関連は時間とともに変化しました。1。5年で、それらは有意な関係がありませんでした(協会はゼロに近づいていました)が、3年までに負の相関がありました。子供たちが馴染みのない仲間となじみのない仲間と遊んだとき、さまざまなパターンが見られました。1。5年で、おなじみの仲間で子供たちが自宅で観察されたとき、向社会的行動と攻撃性は無関係であり、情報提供者の報告の分析で見られるような結果のパターンを示しています。しかし、なじみのない仲間を持つ実験的な誕生日パーティーの間に異なるパターンが現れました。向社会的行動と攻撃性は、1年と2.5年の両方で正の相関があり、両方の年齢で一般的な社交因子に貢献しました。向社会的行動の性別の違いは、情報提供者の報告で明らかであり、1年(2.5年ではありませんが)誕生日パーティーでも明らかでした。対照的に、子どもの攻撃的な意思決定と、自宅と学校での子どもの攻撃的な行動に関する両親と教師の報告の両方で、向社会的行動と攻撃の両方における性差は7年までに明らかでした。7歳までに、子どもの積極的な意思決定と行動は、口頭でのスキル、作業記憶、感情的な理解に反比例していました。一部の子供たちは、攻撃的な行動上の問題と無慈悲な感情的特性を発症していました。いくつかの(12%)は、行動障害または反対障害の診断基準を満たしました。これは、早期の怒りの攻撃性と他の人々への共感の欠如によって予測されていました。まとめると、調査結果は、子供が他の人と相互作用する2つの方法の徐々に分解されたことを明らかにしました。向社会的行動と攻撃性の両方の個人差は、時間の経過とともに連続性を明らかにし、性差は最初に向社会的行動で、次に攻撃性に現れました。参加者のサンプルと集水域の制限(例えば、すべてが初めての親であり、すべてが英国の単一の地域から引き出された)は、調査結果を広く一般化することができないことを意味します。将来の仕事における他の家族や環境の文脈における向社会的行動と攻撃性の研究を拡大することが重要です。社会世界に対する子供のアプローチにおける早期に現れる個人差についてもっと学ぶことは、教育的および臨床的実践の両方に役立つかもしれません。
Developmental theorists have made strong claims about the fundamental prosocial or aggressive nature of the human infant. However, only rarely have prosocial behavior and aggression been studied together in the same sample. We charted the parallel development of both behaviors from infancy to childhood in a British community sample, using a two-construct, multimethod longitudinal design. Data were drawn from the Cardiff Child Development Study (CCDS), a prospective longitudinal study of a volunteer sample of parents and their firstborn children. A sample of 332 mothers was recruited from National Health Service (NHS) prenatal clinics and general practice clinics in Wales, UK, between Fall of 2005 and Summer of 2007. Potential participants represented the full range of sociodemographic classifications of neighborhoods. Participating families were divided about equally between middle- and working-class families, were somewhat more likely to have sons than daughters, and the majority (90%) were in a stable partnership. In response to standard categories recommended for use in Wales at the time, the majority (93%) of mothers reported themselves as Welsh, Scottish, English, or Irish; most others named a European or South Asian nationality. Of the 332 families agreeing to participate, 321 mothers (Mage = 28 years) and 285 partners (Mage = 31 years) were interviewed during the pregnancy and 321 of the families contributed data at least once after the child's birth. After an initial home visit at 6 months, data collection occurred in four additional waves of testing when children's mean ages were approximately 1, 1.5, 2.5, and 7 years. Data collection alternated between family homes and Cardiff University. Of those families seen after the child's birth, 89% were assessed at the final wave of testing. Data collection ended in 2015. Methods included direct observation, experimental tasks, and collection of reports from mothers, fathers, other relatives or family friends, and classroom teachers. Interactions with a familiar peer were observed at 1.5 years. Interactions with unfamiliar peers took place during experimental birthday parties at 1 and 2.5 years. At 7 years, parents were interviewed, parents and teachers completed questionnaires, and the children engaged in cognitive and social decision-making tasks. Based on reports from parents and other informants who knew the children well, individual differences in both prosocial behavior and aggression were evident in children. Both types of behavior showed stability across the second and third years. The association between prosocial behavior and aggression changed over time: at 1.5 years, they were not significantly related (the association approached zero), but they became negatively correlated by 3 years. Different patterns were seen when children played with familiar versus unfamiliar peers. At 1.5 years, when children were observed at home with a familiar peer, prosocial behavior and aggression were unrelated, thus showing a pattern of results like that seen in the analysis of informants' reports. However, a different pattern emerged during the experimental birthday parties with unfamiliar peers: prosocial behavior and aggression were positively correlated at both 1 and 2.5 years, contributing to a general sociability factor at both ages. Gender differences in prosocial behavior were evident in informants' reports and were also evident at the 1-year (though not the 2.5-year) birthday parties. In contrast, gender differences in both prosocial behavior and aggression were evident by 7 years, both in children's aggressive decision-making and in their parents' and teachers' reports of children's aggressive behavior at home and school. By age 7, children's aggressive decision-making and behavior were inversely associated with their verbal skills, working memory, and emotional understanding. Some children had developed aggressive behavioral problems and callous-unemotional traits. A few (12%) met diagnostic criteria for conduct disorder or oppositional-defiant disorders, which had been predicted by early angry aggressiveness and lack of empathy for other people. Taken together, the findings revealed a gradual disaggregation of two ways in which children interact with other people. Individual differences in both prosocial behavior and aggression revealed continuity over time, with gender differences emerging first in prosocial behavior, then in aggression. Restrictions in the participant sample and the catchment area (e.g., all were first-time parents; all were drawn from a single region in the United Kingdom) mean that it is not possible to generalize findings broadly. It will be important to expand the study of prosocial behavior and aggression in other family and environmental contexts in future work. Learning more about early appearing individual differences in children's approaches to the social world may be useful for both educational and clinical practice.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。