Loading...
Nurse education in practice2021May01Vol.53issue()

看護師は、急性ケアの批判的思考をどのように促進しますか?スコーピング文献レビュー

,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Review
概要
Abstract

目的:批判的思考は、急性ケアの環境における質の高いヘルスケアと患者の転帰に不可欠です。教育者が教育戦略と学習戦略を理解し、適用して、急性期医療の看護学生と後輩看護師の批判的思考を促進することが重要です。 設計:Arksey and O'Malleyの2005年のフレームワークに従って、Scoping文献レビューを行い、急性期医療の看護学習者(つまり、看護学生と後輩看護師)の間で批判的思考がどのように促進されるかを調べました。 方法:2018年9月から10月の間に、Medline、Cinahl、Eric、およびGoogle Scholarの4つのデータベースが検索されました。含まれる検索用語:迅速、教育、方法、看護、促進、批判的思考、鋭い環境。説明的なテーマ分析が行われました。 結果:レビューのために23の記事が含まれていました。分析から3つの主要なテーマが特定されました:学習者と教師の関係、反省、および問い合わせ。強力な関係は、ポジティブなロールモデリングと効果的なフィードバックを促進しました。どちらも批判的思考の教育に貢献しています。概念マッピングやジャーナリングなどの反射戦略が頻繁に使用されましたが、積極的な学生の調査は、急性の環境での批判的思考をさらに促進しました。 結論:鋭い環境は、批判的思考を促進する機会と課題をもたらします。教師/臨床医は、学習者中心の教育学を取り入れ、教育と臨床診療に批判的思考を埋め込むために反射的な実践を奨励する必要があります。

目的:批判的思考は、急性ケアの環境における質の高いヘルスケアと患者の転帰に不可欠です。教育者が教育戦略と学習戦略を理解し、適用して、急性期医療の看護学生と後輩看護師の批判的思考を促進することが重要です。 設計:Arksey and O'Malleyの2005年のフレームワークに従って、Scoping文献レビューを行い、急性期医療の看護学習者(つまり、看護学生と後輩看護師)の間で批判的思考がどのように促進されるかを調べました。 方法:2018年9月から10月の間に、Medline、Cinahl、Eric、およびGoogle Scholarの4つのデータベースが検索されました。含まれる検索用語:迅速、教育、方法、看護、促進、批判的思考、鋭い環境。説明的なテーマ分析が行われました。 結果:レビューのために23の記事が含まれていました。分析から3つの主要なテーマが特定されました:学習者と教師の関係、反省、および問い合わせ。強力な関係は、ポジティブなロールモデリングと効果的なフィードバックを促進しました。どちらも批判的思考の教育に貢献しています。概念マッピングやジャーナリングなどの反射戦略が頻繁に使用されましたが、積極的な学生の調査は、急性の環境での批判的思考をさらに促進しました。 結論:鋭い環境は、批判的思考を促進する機会と課題をもたらします。教師/臨床医は、学習者中心の教育学を取り入れ、教育と臨床診療に批判的思考を埋め込むために反射的な実践を奨励する必要があります。

AIM: Critical thinking is essential to quality health care and patient outcomes in the acute care setting. It is important for educators to understand and apply teaching and learning strategies to promote critical thinking of nursing students and junior nurses in acute care. DESIGN: We followed Arksey and O'Malley's 2005 framework to undertake a scoping literature review to find out how critical thinking is promoted among nursing learners (i.e., nursing students and junior nurses) in acute care. METHODS: Between September and October 2018, four databases were searched: MEDLINE, CINAHL, ERIC, and Google Scholar. Search terms included: rapid, teaching, methods, nursing, promote, critical thinking and acute setting. A descriptive thematic analysis was undertaken. RESULTS: Twenty-three articles were included for review. Three main themes were identified from the analysis: learner-teacher relationship, reflection, and inquiry. Strong relationships promoted positive role modelling and effective feedback - both contributing to the teaching of critical thinking. Reflection strategies such as concept mapping and journaling were frequently used, while active student inquiry further promoted critical thinking in the acute setting. CONCLUSIONS: The acute setting affords opportunities and challenges to promote critical thinking. Teachers/clinicians should incorporate learner-centred pedagogy and encourage reflective practice to embed critical thinking in teaching and clinical practice.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google