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The Journal of applied psychology2021Apr01Vol.106issue(4)

「Infodemic」を通じて作業:従業員の不確実性と仕事行動に対するCovid-19ニュース消費の影響

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

不確実性は、Covid-19パンデミックの決定的な特徴です。ただし、不確実性は嫌悪状態であるため、不確実性削減理論(URT)は、従業員が情報を取得することでそれを管理しようとすると考えています。これまで、従業員が一貫した情報を取得できる比較的安定したコンテキストで行われた研究から、不確実性を減らすために情報を取得することの有効性に関するほとんどの証拠が生じています。しかし、危機とニュース消費に関する研究は、URTによって指定された不確実性を緩和する情報の可能性が、Covid-19パンデミックなどの危機中に崩壊する可能性があると信じる理由を提供します。URTを危機やニュース消費に関する研究と統合すると、危機にさらされている間、ニュース情報を消費することは、苦痛を感じ、絶えず進化し、一貫性のないものが不確実性に積極的に関連していると予測しています。これは、従業員の目標の進歩と創造性に否定的な意味を持つ可能性があります。不確実性とパンデミックの時代に実質的な重要性を引き受ける2つのワーク結果。さらに、死の不安がこの関係を緩和することを予測します。そうすれば、従業員のニュース消費と不確実性の間のリンクは、より高いレベルの人と比較して、死の不安のレベルが低い人にとってはより強くなります。180人のフルタイム従業員とのエクスペリエンスサンプリング研究を介して理論化をテストし、結果が概念モデルのサポートを提供します。私たちの研究は、Covid-19パンデミックなどの危機中の情報消費に関する重要な理論的および実際的な意味を明らかにしています。(PSYINFOデータベースレコード(c)2021 APA、All Rights Reserved)。

不確実性は、Covid-19パンデミックの決定的な特徴です。ただし、不確実性は嫌悪状態であるため、不確実性削減理論(URT)は、従業員が情報を取得することでそれを管理しようとすると考えています。これまで、従業員が一貫した情報を取得できる比較的安定したコンテキストで行われた研究から、不確実性を減らすために情報を取得することの有効性に関するほとんどの証拠が生じています。しかし、危機とニュース消費に関する研究は、URTによって指定された不確実性を緩和する情報の可能性が、Covid-19パンデミックなどの危機中に崩壊する可能性があると信じる理由を提供します。URTを危機やニュース消費に関する研究と統合すると、危機にさらされている間、ニュース情報を消費することは、苦痛を感じ、絶えず進化し、一貫性のないものが不確実性に積極的に関連していると予測しています。これは、従業員の目標の進歩と創造性に否定的な意味を持つ可能性があります。不確実性とパンデミックの時代に実質的な重要性を引き受ける2つのワーク結果。さらに、死の不安がこの関係を緩和することを予測します。そうすれば、従業員のニュース消費と不確実性の間のリンクは、より高いレベルの人と比較して、死の不安のレベルが低い人にとってはより強くなります。180人のフルタイム従業員とのエクスペリエンスサンプリング研究を介して理論化をテストし、結果が概念モデルのサポートを提供します。私たちの研究は、Covid-19パンデミックなどの危機中の情報消費に関する重要な理論的および実際的な意味を明らかにしています。(PSYINFOデータベースレコード(c)2021 APA、All Rights Reserved)。

Uncertainty is a defining feature of the COVID-19 pandemic. However, because uncertainty is an aversive state, uncertainty reduction theory (URT) holds that employees try to manage it by obtaining information. To date, most evidence for the effectiveness of obtaining information to reduce uncertainty stems from research conducted in relatively stable contexts wherein employees can acquire consistent information. Yet, research on crises and news consumption provides reasons to believe that the potential for information to mitigate uncertainty as specified by URT may break down during crises such as the COVID-19 pandemic. Integrating URT with research on crises and news consumption, we predict that consuming news information during crises-which tends to be distressing, constantly evolving, and inconsistent-will be positively related to uncertainty. This in turn may have negative implications for employee goal progress and creativity; two work outcomes that take on substantial significance in times of uncertainty and the pandemic. We further predict that death anxiety will moderate this relationship, such that the link between employees' news consumption and uncertainty is stronger for those with lower levels of death anxiety, compared to those with higher levels. We test our theorizing via an experience-sampling study with 180 full-time employees, with results providing support for our conceptual model. Our study reveals important theoretical and practical implications regarding information consumption during crises such as the COVID-19 pandemic. (PsycInfo Database Record (c) 2021 APA, all rights reserved).

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