著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
はじめに:以前の研究では、音素単位ではなくアロフォニックの使用を特徴とするディスレクシアにおける音声認識の異なるモードが証明されています。ディスレクシアの人は、音声の特徴(発声など)を典型的な読者よりも正確に認識していますが、アロフォニックな特徴(つまり、言語の音の間の言語に依存しない違い)をより正確に認識しています。 方法:この研究では、ディスレクシアの有無にかかわらず、スペインの204人の子供のサンプルにおける声のコントラストの認識を調査しました。識別と識別データは、3つの異なる音声開始時間(票)continua(Ba/Pa、de/te、およびdi/ti)に沿ってさまざまな合成音に対して収集されました。経験的データは、神経振動と聴覚時間処理から構築されるアロフォニック知覚の数学的モデルとは対照的です。 結果:ディスレクシアの子供は、カテゴリの精度で一般的な赤字を示しました。つまり、刺激の連続体に関係なく、時系列の年齢コントロールよりも音韻的に対照的なペア(約0ミリ秒の投票)を識別しました。ディスレクシアの小児は、非屈性コントラスト(BA/PA)に基づいた刺激の連続体に対してのみ、アロフォニック特徴の識別においてより高い感度を示しました(約30 ms票)。 結論:この連続体のために収集されたデータにニューラルネットワークモデルを適合させると、アロフォニックな知覚は高周波振動間の「サブハーモニック結合」の欠陥によるものであることが示唆されています。「時間的サンプリングフレームワーク」理論との関係について説明します。
はじめに:以前の研究では、音素単位ではなくアロフォニックの使用を特徴とするディスレクシアにおける音声認識の異なるモードが証明されています。ディスレクシアの人は、音声の特徴(発声など)を典型的な読者よりも正確に認識していますが、アロフォニックな特徴(つまり、言語の音の間の言語に依存しない違い)をより正確に認識しています。 方法:この研究では、ディスレクシアの有無にかかわらず、スペインの204人の子供のサンプルにおける声のコントラストの認識を調査しました。識別と識別データは、3つの異なる音声開始時間(票)continua(Ba/Pa、de/te、およびdi/ti)に沿ってさまざまな合成音に対して収集されました。経験的データは、神経振動と聴覚時間処理から構築されるアロフォニック知覚の数学的モデルとは対照的です。 結果:ディスレクシアの子供は、カテゴリの精度で一般的な赤字を示しました。つまり、刺激の連続体に関係なく、時系列の年齢コントロールよりも音韻的に対照的なペア(約0ミリ秒の投票)を識別しました。ディスレクシアの小児は、非屈性コントラスト(BA/PA)に基づいた刺激の連続体に対してのみ、アロフォニック特徴の識別においてより高い感度を示しました(約30 ms票)。 結論:この連続体のために収集されたデータにニューラルネットワークモデルを適合させると、アロフォニックな知覚は高周波振動間の「サブハーモニック結合」の欠陥によるものであることが示唆されています。「時間的サンプリングフレームワーク」理論との関係について説明します。
INTRODUCTION: Previous studies have evidenced a different mode of speech perception in dyslexia, characterized by the use of allophonic rather than phonemic units. People with dyslexia perceive phonemic features (such as voicing) less accurately than typical readers, but they perceive allophonic features (i.e., language-independent differences between speech sounds) more accurately. METHOD: In this study, we investigated the perception of voicing contrasts in a sample of 204 Spanish children with or without dyslexia. Identification and discrimination data were collected for synthetic sounds varying along three different voice onset time (VOT) continua (ba/pa, de/te, and di/ti). Empirical data will be contrasted with a mathematical model of allophonic perception building up from neural oscillations and auditory temporal processing. RESULTS: Children with dyslexia exhibited a general deficit in categorical precision; that is, they discriminated among phonemically contrastive pairs (around 0-ms VOT) less accurately than did chronological age controls, irrespective of the stimulus continuum. Children with dyslexia also exhibited a higher sensitivity in the discrimination of allophonic features (around ±30-ms VOT), but only for the stimulus continuum that was based on a nonlexical contrast (ba/pa). CONCLUSION: Fitting the neural network model to the data collected for this continuum suggests that allophonic perception is due to a deficit in "subharmonic coupling" between high-frequency oscillations. Relationships with "temporal sampling framework" theory are discussed.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。