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以前の概念実証研究では、特定の色に視覚的に曝露すると、プリチティックまたは抗尿症の効果が生じることが実証されました。没入型仮想現実(VR)を使用するときの「抗炎症」色の効果を判断し、心理測定値が色曝露に対する反応と相関するかどうかを評価する。この断面介入の単一中心研究では、かゆみ患者は、ヘッドマウントディスプレイを使用して、仮想単色の部屋で、主観的な「アンチプライトカラー」(マンチェスターカラーホイールで定義されている)にさらされました。かゆみ強度定格(0-10数値評価スケール[NRS])を1分間隔で繰り返しました。さらに、皮膚科の生活の質の指標、かゆみ関連の生活の質、および病院の不安とうつ病のスケールアンケートが完了しました。22人の患者(平均年齢51.9±23歳、13人の女性)が研究に参加しました。10分間のかゆみの強度の色暴露後、ベースラインと比較して大幅に減少しました(正確なウィルコクソン署名ランクテスト、MDN-NRS 4.5 vs 3.0; z = -3.025、p = 0.001)は、曲線下の面積によって確認されました(z = -3.118; p = 0.001)。かゆみの減少とアンケートスコアの間に有意な相関は見つかりませんでした(すべてのアンケートのスピアマンのRHO)。没入型VRを使用した「アンチプライトカラー」への視覚的曝露は、かゆみ強度を大幅に減少させました。これは、かゆみに対する色の影響に関する以前の発見と一致しています。介入の反応は、心理測定値とは無関係に見えました。したがって、没入型VRを使用した色の露出は、有望で、低コストで、急速に作用し、簡単に適用可能な非薬理学的な実験的抗炎症法です。
以前の概念実証研究では、特定の色に視覚的に曝露すると、プリチティックまたは抗尿症の効果が生じることが実証されました。没入型仮想現実(VR)を使用するときの「抗炎症」色の効果を判断し、心理測定値が色曝露に対する反応と相関するかどうかを評価する。この断面介入の単一中心研究では、かゆみ患者は、ヘッドマウントディスプレイを使用して、仮想単色の部屋で、主観的な「アンチプライトカラー」(マンチェスターカラーホイールで定義されている)にさらされました。かゆみ強度定格(0-10数値評価スケール[NRS])を1分間隔で繰り返しました。さらに、皮膚科の生活の質の指標、かゆみ関連の生活の質、および病院の不安とうつ病のスケールアンケートが完了しました。22人の患者(平均年齢51.9±23歳、13人の女性)が研究に参加しました。10分間のかゆみの強度の色暴露後、ベースラインと比較して大幅に減少しました(正確なウィルコクソン署名ランクテスト、MDN-NRS 4.5 vs 3.0; z = -3.025、p = 0.001)は、曲線下の面積によって確認されました(z = -3.118; p = 0.001)。かゆみの減少とアンケートスコアの間に有意な相関は見つかりませんでした(すべてのアンケートのスピアマンのRHO)。没入型VRを使用した「アンチプライトカラー」への視覚的曝露は、かゆみ強度を大幅に減少させました。これは、かゆみに対する色の影響に関する以前の発見と一致しています。介入の反応は、心理測定値とは無関係に見えました。したがって、没入型VRを使用した色の露出は、有望で、低コストで、急速に作用し、簡単に適用可能な非薬理学的な実験的抗炎症法です。
In a previous proof-of-concept study we have demonstrated that visual exposure to specific colors results in pruritic or antipruritic effects. To determine the effect of "antipruritic" colors when using immersive virtual reality (VR) and to assess whether psychometric values correlate with the response to the color exposure. In this cross-sectional interventional single-center study, itch patients were exposed to their subjective "antipruritic color" (defined by the Manchester Color Wheel) in a virtual monochromatic room for 10 min using a head-mounted display. Itch intensity rating (0-10 numerical rating scale [NRS]) was repeated at 1-min intervals. Additionally, dermatology life quality index, itch-related quality of life and the Hospital Anxiety and Depression Scale questionnaires were completed. Twenty-two patients (mean age 51.9 ± 23 years, 13 females) participated in the study. Following color exposure for 10 min itch intensity was significantly reduced compared to baseline (exact Wilcoxon signed-rank test, mdn-NRS 4.5 vs 3.0; z = -3.025, p = 0.001), confirmed by the area under the curve (z = -3.118; p = 0.001). No significant correlation between itch reduction and questionnaire scores was found (Spearman's Rho for all questionnaires). Visual exposure to the "antipruritic color" using immersive VR resulted in a significant decrease in itch intensity. This aligns with previous findings on the influence of colors on itch perception. The response of the intervention appeared independent of psychometric values. Thus, color exposure using immersive VR is a promising, low-cost, rapidly-acting, easily-applicable, non-pharmacological experimental antipruritic method.
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