Loading...
International journal of environmental research and public health2021May12Vol.18issue(10)

スペインのスポーツクラブにおける起業家精神と回復力:クラスター分析

,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

起業家のオリエンテーションは、Covid-19危機などの不況を管理するためのスポーツクラブによる効果的な対応となる可能性があります。したがって、その研究は、不況を管理するさまざまな方法を理解するための基本的なものです。この研究では、スペインの非営利スポーツクラブの起業家のオリエンテーションを分析して、さまざまなグループとそのプロファイルを特定します。サンプルは、145のスペインの非営利スポーツクラブで構成されています。起業家の方向性、ビジネスモデルの適応、サービスの質、経済的および社会的パフォーマンス(社会的影響のパフォーマンスと社会的原因のパフォーマンス)を分析するために、さまざまな検証済みのスケールが使用されています。起業家のオリエンテーションは、グループを区別するために使用される変数です。これは、イノベーション、リスクテイク、積極性の3つの側面で構成されています。得られた結果によると、起業家のオリエンテーションによると、3つのスポーツクラブのグループがあります。非国家(n = 11)、中程度の起業家(n = 85)、および強力な起業家(n = 45)です。ビジネスモデルの適応、Covid-19の認識された影響、および分析されたリターンによると、3つのグループの間には大きな違いがあります。強力な起業家は、非起業家よりもビジネスモデルの適応、経済的パフォーマンス、社会的パフォーマンス、および知覚されるサービスの質のレベルがかなり高くなっています。新しい情報をスポーツや組織部門にもたらすことができる理論的および実用的な意味が描かれています。たとえば、起業家精神のレベルに応じたさまざまなプロファイルの診断は、パフォーマンスを改善するための戦略を提案するのに役立ちます。このようにして、組織内のスポンサーまたは政府が行った投資収益率を評価するのに役立ちます。

起業家のオリエンテーションは、Covid-19危機などの不況を管理するためのスポーツクラブによる効果的な対応となる可能性があります。したがって、その研究は、不況を管理するさまざまな方法を理解するための基本的なものです。この研究では、スペインの非営利スポーツクラブの起業家のオリエンテーションを分析して、さまざまなグループとそのプロファイルを特定します。サンプルは、145のスペインの非営利スポーツクラブで構成されています。起業家の方向性、ビジネスモデルの適応、サービスの質、経済的および社会的パフォーマンス(社会的影響のパフォーマンスと社会的原因のパフォーマンス)を分析するために、さまざまな検証済みのスケールが使用されています。起業家のオリエンテーションは、グループを区別するために使用される変数です。これは、イノベーション、リスクテイク、積極性の3つの側面で構成されています。得られた結果によると、起業家のオリエンテーションによると、3つのスポーツクラブのグループがあります。非国家(n = 11)、中程度の起業家(n = 85)、および強力な起業家(n = 45)です。ビジネスモデルの適応、Covid-19の認識された影響、および分析されたリターンによると、3つのグループの間には大きな違いがあります。強力な起業家は、非起業家よりもビジネスモデルの適応、経済的パフォーマンス、社会的パフォーマンス、および知覚されるサービスの質のレベルがかなり高くなっています。新しい情報をスポーツや組織部門にもたらすことができる理論的および実用的な意味が描かれています。たとえば、起業家精神のレベルに応じたさまざまなプロファイルの診断は、パフォーマンスを改善するための戦略を提案するのに役立ちます。このようにして、組織内のスポンサーまたは政府が行った投資収益率を評価するのに役立ちます。

Entrepreneurial orientation can be an effective response by sports clubs to manage a recession, such as the COVID-19 crisis. Therefore, its study can be fundamental to understand different ways of managing a recession. This study analyzes the entrepreneurial orientation of Spanish non-profit sports clubs to identify different groups and their profiles. The sample is composed of 145 Spanish non-profit sports clubs. Different validated scales have been used to analyze entrepreneurial orientation, business model adaptation, service quality, and economic and social performance (performance in social impact and performance in social causes). Entrepreneurial orientation is the variable used to differentiate the groups. This is made up of three dimensions: innovation, risk-taking, and proactivity. According to the results obtained, there are three groups of sports clubs according to their entrepreneurial orientation: non-entrepreneurs (n = 11), moderate entrepreneurs (n = 85), and strong entrepreneurs (n = 45). There are substantial differences between the three groups according to the adaptation of the business model, the perceived impact of COVID-19, and the returns analyzed. Strong entrepreneurs have considerably higher levels of business model adaptation, economic performance, social performance, and perceived service quality than non-entrepreneurs. Theoretical and practical implications have been drawn that can bring new information to the sports and organizational sector. For example, the diagnosis of the different profiles according to the level of entrepreneurship can be useful to propose strategies to improve performance. In this way, it can help to evaluate the return on the investment made by sponsors or governments in the organization.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google