著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
目的:中国の社会経済的発展と近視ブームとの関連を評価する。 設計:全国横断研究。 設定:中国の家族パネル研究(CFPS 2010)と学生の憲法と健康に関する中国の全国調査(CNSSCH 2010)のデータを使用しました。 参加者:参加者には、CFPS 2010の33人の600人と14人の226人の家族が含まれ、CNSSCH 2010から7〜12歳の86人の学生が含まれていました。 測定:主な尺度は、学生の視覚障害(Snellen視力として定義されています。その他の措置には、財産のジニ係数、平均的な財産の対数、ジニ係数、各州(または自治体または自治地域)の教育係数、教育期間の平均係数、および教育への復帰率が含まれます。視覚障害率は、CNSSCH 2010の7〜12歳の学生のデータを使用して計算されました。平均特性の財産係数と対数は、CFPS 2010の家族のデータを使用して計算されました。GINI教育係数、平均教育期間、および教育復帰率は、CFPS 2010から18〜44歳の個人データを使用して計算されました。 結果:都市環境(係数:0.209; p <0.001)、ジニ係数の特性(係数:1.979; p = 0.005)、平均特性の対数(係数:0.114; p <0.001)、平均教育期間(係数:0.0411; p <0.001)および教育への戻り率(係数:0.195; p <0.001)は、視覚障害率のロジット関数と正の関連がありました。 結論:経済発展は、富を追求したいという欲求の増加を促進する可能性があります。教育への高いリターンとかなり競争力のある教育システムに関して、個人は教育を通じて富を追求する可能性があります。これは、より重い教育負担と近視の有病率が高いことに関連しています。
目的:中国の社会経済的発展と近視ブームとの関連を評価する。 設計:全国横断研究。 設定:中国の家族パネル研究(CFPS 2010)と学生の憲法と健康に関する中国の全国調査(CNSSCH 2010)のデータを使用しました。 参加者:参加者には、CFPS 2010の33人の600人と14人の226人の家族が含まれ、CNSSCH 2010から7〜12歳の86人の学生が含まれていました。 測定:主な尺度は、学生の視覚障害(Snellen視力として定義されています。その他の措置には、財産のジニ係数、平均的な財産の対数、ジニ係数、各州(または自治体または自治地域)の教育係数、教育期間の平均係数、および教育への復帰率が含まれます。視覚障害率は、CNSSCH 2010の7〜12歳の学生のデータを使用して計算されました。平均特性の財産係数と対数は、CFPS 2010の家族のデータを使用して計算されました。GINI教育係数、平均教育期間、および教育復帰率は、CFPS 2010から18〜44歳の個人データを使用して計算されました。 結果:都市環境(係数:0.209; p <0.001)、ジニ係数の特性(係数:1.979; p = 0.005)、平均特性の対数(係数:0.114; p <0.001)、平均教育期間(係数:0.0411; p <0.001)および教育への戻り率(係数:0.195; p <0.001)は、視覚障害率のロジット関数と正の関連がありました。 結論:経済発展は、富を追求したいという欲求の増加を促進する可能性があります。教育への高いリターンとかなり競争力のある教育システムに関して、個人は教育を通じて富を追求する可能性があります。これは、より重い教育負担と近視の有病率が高いことに関連しています。
OBJECTIVES: To assess the association between socioeconomic development and the myopia boom in China. DESIGN: Nationwide cross-sectional study. SETTING: We used data from the China Family Panel Study (CFPS 2010), and the Chinese National Survey on Students' Constitution and Health (CNSSCH 2010). PARTICIPANTS: Participants included 33 600 individuals and 14 226 families from the CFPS 2010, and 86 199 students aged 7-12 years from the CNSSCH 2010. MEASURES: The main measure was students' visual impairment (defined as Snellen visual acuity ≤20/25 (0.8) in the worse eye) rate of each province (or municipality or autonomous region); other measures included the Gini coefficient of property, logarithm of average property, Gini coefficient of education, average education duration and return-to-education rate of each province (or municipality or autonomous region). The visual impairment rate was calculated using students' data, aged 7-12 years, from the CNSSCH 2010. The Gini coefficient of property and logarithm of average property were calculated using the families' data from the CFPS 2010; the Gini coefficient of education, average education duration and return-to-education rate were calculated using individuals' data aged 18-44 years from the CFPS 2010. RESULTS: The urban environment (coefficient: 0.209; p<0.001), Gini coefficient of property (coefficient: 1.979; p=0.005), logarithm of average property (coefficient: 0.114; p<0.001), average education duration (coefficient: 0.041; p<0.001) and return-to-education rate (coefficient: 0.195; p<0.001) were positively associated with the logit function of visual impairment rate. CONCLUSIONS: Economic development may promote an increased desire to pursue wealth. Regarding high return to education and a fairly competitive education system, individuals are likely to pursue wealth through education, which is associated with a heavier education burden and higher prevalence rates of myopia.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。