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Scandinavian journal of primary health care2021Jun01Vol.39issue(2)

新しい品質改善モデルを使用した一般的な練習における薬物処方の改善

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

はじめに:ブレークスルーシリーズのコラボレーションモデルを使用して、医療を改善するために、多くの国で品質改善(QI)クラスターが確立されています。ノルウェーの自治体で行われた薬物レビューと薬物処方のこのモデルに基づいて、新しいQIアプローチの効果を調査しました。 方法:中規模のノルウェー自治体の27人の一般開業医(GPS)は、7〜8か月間の3回のピアグループ会議で構成される介入に参加するよう招待されました。参加者は、薬物処方の実践の中でQIプロジェクトを計画およびフォローすることにより、実用的なQIスキルを学びました。評価フォームを使用して、参加者の自己評価の改善を評価し、報告された投薬レビュー償還コード(MRRC)がプロセス測定として使用され、65歳以上の患者が分散した潜在的に不適切な薬物(PID)の毎日の用量(DDD)が結果測定として使用されました。 結果:招待されたGPSのうち、25人が介入を完了しました。これらのうち、76%が自己報告されたQIスキルの改善と67%が薬物処方の慣行の改善を報告しました。統計プロセス制御により、介入終了後少なくとも7か月後に続くMRRCの数が非ランダムな増加を明らかにしました。全国の平均データと比較して、ベンゾジアゼピン誘導体、ベンゾジアゼピン関連の薬物、尿頻度と失禁および非ステロイド抗炎症および抗炎症薬の薬物、介入自治体の分配されたDDDが大幅に減少したことがわかりました。 結論:介入により、投薬レビューの頻度が増加し、その結果、不適切な処方が少なくなりました。さらに、一般的にQIスキルが自己報告された改善があり、他の実践分野にも影響する可能性があります。介入には、より従来のQI介入と比較して臨床診療からの比較的少ない欠如が必要であり、したがって、実装が容易になる可能性があります。キーポイントで、ブレークスルーシリーズの共同モデルに基づいてGP改善スキルに基づいた新しいモデルが一般的な実践に影響を与え、麻薬処方箋の変化に影響を与え、ほとんどの参加者がより良い改善スキルを報告し、介入の存在を減少させる潜在障害の潜在能力を発揮しました。モデルは、介入の終了後に持続的な変化につながるように見えました。

はじめに:ブレークスルーシリーズのコラボレーションモデルを使用して、医療を改善するために、多くの国で品質改善(QI)クラスターが確立されています。ノルウェーの自治体で行われた薬物レビューと薬物処方のこのモデルに基づいて、新しいQIアプローチの効果を調査しました。 方法:中規模のノルウェー自治体の27人の一般開業医(GPS)は、7〜8か月間の3回のピアグループ会議で構成される介入に参加するよう招待されました。参加者は、薬物処方の実践の中でQIプロジェクトを計画およびフォローすることにより、実用的なQIスキルを学びました。評価フォームを使用して、参加者の自己評価の改善を評価し、報告された投薬レビュー償還コード(MRRC)がプロセス測定として使用され、65歳以上の患者が分散した潜在的に不適切な薬物(PID)の毎日の用量(DDD)が結果測定として使用されました。 結果:招待されたGPSのうち、25人が介入を完了しました。これらのうち、76%が自己報告されたQIスキルの改善と67%が薬物処方の慣行の改善を報告しました。統計プロセス制御により、介入終了後少なくとも7か月後に続くMRRCの数が非ランダムな増加を明らかにしました。全国の平均データと比較して、ベンゾジアゼピン誘導体、ベンゾジアゼピン関連の薬物、尿頻度と失禁および非ステロイド抗炎症および抗炎症薬の薬物、介入自治体の分配されたDDDが大幅に減少したことがわかりました。 結論:介入により、投薬レビューの頻度が増加し、その結果、不適切な処方が少なくなりました。さらに、一般的にQIスキルが自己報告された改善があり、他の実践分野にも影響する可能性があります。介入には、より従来のQI介入と比較して臨床診療からの比較的少ない欠如が必要であり、したがって、実装が容易になる可能性があります。キーポイントで、ブレークスルーシリーズの共同モデルに基づいてGP改善スキルに基づいた新しいモデルが一般的な実践に影響を与え、麻薬処方箋の変化に影響を与え、ほとんどの参加者がより良い改善スキルを報告し、介入の存在を減少させる潜在障害の潜在能力を発揮しました。モデルは、介入の終了後に持続的な変化につながるように見えました。

INTRODUCTION: Quality improvement (QI) clusters have been established in many countries to improve healthcare using the Breakthrough Series' collaboration model. We investigated the effect of a novel QI approach based on this model of performed medication reviews and drug prescription in a Norwegian municipality. METHODS: All 27 General Practitioners (GPs) in a mid-size Norwegian municipality were invited to join the intervention, consisting of three peer group meetings during a period of 7-8 months. Participants learned practical QI skills by planning and following up QI projects within drug prescription practice. Evaluation forms were used to assess participants' self-rated improvement, reported medication review reimbursement codes (MRRCs) were used as a process measure, and defined daily doses (DDDs) of potentially inappropriate drugs (PIDs) dispensed to patients aged 65 years or older were used as outcome measures. RESULTS: Of the invited GPs, 25 completed the intervention. Of these, 76% self-reported improved QI skills and 67% reported improved drug prescription practices. Statistical process control revealed a non-random increase in the number of MRRCs lasting at least 7 months after intervention end. Compared with national average data, we found a significant reduction in dispensed DDDs in the intervention municipality for benzodiazepine derivates, benzodiazepine-related drugs, drugs for urinary frequency and incontinence and non-steroid anti-inflammatory and antirheumatic medications. CONCLUSION: Intervention increased the frequency of medication reviews, resulting in fewer potentially inappropriate prescriptions. Moreover, there was self-reported improvement in QI skills in general, which may affect other practice areas as well. Intervention required relatively little absence from clinical practice compared with more traditional QI interventions and could, therefore, be easier to implement.KEY POINTThe current study investigated to what extent a novel model based on the Breakthrough Series' collaborative model affects GP improvement skills in general practice and changes their drug prescription.KEY FINDINGSMost participants reported better improvement skills and improved prescription practice.The number of dispensed potentially inappropriate drugs decreased significantly in the intervention municipality compared with the national average.The model seemed to lead to sustained changes after the end of the intervention.

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