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背景:プロフェッショナリズムは医療専門職の基礎を表しており、医学教育者が医学生の間で職業的アイデンティティの形成を測定するための手段を積極的に開発するよう促します。この問題に対する定量的なアプローチが不足しています。したがって、この研究では、Brown et al。の[1986]プロフェッショナルアイデンティティアンケート(PIQ)を使用して、医学生の専門的アイデンティティを測定することの妥当性と信頼性を調査します。 方法:米国心理協会の有効性と信頼性に関する説明を使用して、その内部構造、検証された動機付けスケール、その内容、および内部一貫性との関係の観点からPIQを調べました。この目的のために、2つの要因分析、ピアソンの相関テスト、専門家の評価、それぞれクロンバッハのアルファを測定しました。 結果:因子分析により、PIQの項目の根底にある2つの潜在因子が明らかになりました。ピアソンの相関のネガティブからポジティブなスペクトルが、モチベーションのますます内部の質に対応することを発見しました。専門家は、PIQの項目のうち10個のうち4個を関連性のある信頼性分析として満場一致で評価し、クロンバッハのアルファ値は0.82を生み出しました。 結論:この分野の専門家による評価が低いにもかかわらず、これらの結果は、PIQを医学生の職業的アイデンティティの有効かつ信頼できる定量的尺度として示しています。その2つの要因は、医療専門職に対する付着および分離された態度の尺度を反映しています。教育者は、この機器を、学生の間でPIFを監視するためのツールとして、また医療カリキュラムを設計および評価するためのツールとして使用する場合があります。将来の研究は、応答プロセスの妥当性、予測的妥当性、結果的妥当性など、PIQの妥当性の他の次元を調査することにより、現在の調査結果に基づいて構築される可能性があります。
背景:プロフェッショナリズムは医療専門職の基礎を表しており、医学教育者が医学生の間で職業的アイデンティティの形成を測定するための手段を積極的に開発するよう促します。この問題に対する定量的なアプローチが不足しています。したがって、この研究では、Brown et al。の[1986]プロフェッショナルアイデンティティアンケート(PIQ)を使用して、医学生の専門的アイデンティティを測定することの妥当性と信頼性を調査します。 方法:米国心理協会の有効性と信頼性に関する説明を使用して、その内部構造、検証された動機付けスケール、その内容、および内部一貫性との関係の観点からPIQを調べました。この目的のために、2つの要因分析、ピアソンの相関テスト、専門家の評価、それぞれクロンバッハのアルファを測定しました。 結果:因子分析により、PIQの項目の根底にある2つの潜在因子が明らかになりました。ピアソンの相関のネガティブからポジティブなスペクトルが、モチベーションのますます内部の質に対応することを発見しました。専門家は、PIQの項目のうち10個のうち4個を関連性のある信頼性分析として満場一致で評価し、クロンバッハのアルファ値は0.82を生み出しました。 結論:この分野の専門家による評価が低いにもかかわらず、これらの結果は、PIQを医学生の職業的アイデンティティの有効かつ信頼できる定量的尺度として示しています。その2つの要因は、医療専門職に対する付着および分離された態度の尺度を反映しています。教育者は、この機器を、学生の間でPIFを監視するためのツールとして、また医療カリキュラムを設計および評価するためのツールとして使用する場合があります。将来の研究は、応答プロセスの妥当性、予測的妥当性、結果的妥当性など、PIQの妥当性の他の次元を調査することにより、現在の調査結果に基づいて構築される可能性があります。
BACKGROUND: Professionalism represents a cornerstone of the medical profession, prompting medical educators to actively develop instruments to measure professional identity formation among medical students. A quantitative approach to this problem has been lacking. Hence in this study, we investigate the validity and reliability of using Brown et al.'s [1986] Professional Identity Questionnaire (PIQ) to measure professional identity among medical students. METHODS: We used the American Psychological Association's account of validity and reliability to examine the PIQ in terms of its internal structure, its relation to a validated motivation scale, its content, and its internal consistency. To this end, we performed two factor analyses, a Pearson's correlation test, an expert evaluation and measured Cronbach's alpha, respectively.. RESULTS: Factor analysis revealed two latent factors underlying the items of the PIQ. We found a negative to positive spectrum of Pearson's correlations corresponding to increasingly internal qualities of motivation. Experts unanimously rated four out of ten of the PIQ's items as relevant, reliability analysis yielded a Cronbach's alpha value of 0.82. CONCLUSION: Despite poor ratings by experts in the field, these results illustrate the PIQ as a valid and reliable quantitative measure of medical students' professional identity; its two factors reflecting the measure of attached and detached attitudes towards the medical profession. Educators may use the instrument as a tool for monitoring PIF among their students, as well as for designing and evaluating their medical curriculum. Future research might build on the current findings by investigating other dimensions of the PIQ's validity, including response process validity, predictive validity and consequential validity.
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