著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
アイデンティティの形成は青少年の発達的マイルストーンであり、そのアイデンティティは、他者との相互作用や環境の文脈的要因を通じて構築および再構築されます。物質使用障害(SUD)を持つ青年を考慮すると、この発達のマイルストーンはしばしば誤用され、誤解され、誤って伝えられます。この記事の目的は、物質使用障害を持つ青年がアイデンティティを形成し、自己感覚を構築する方法を探ることでした。第一に、状況分析(SA)を含む詳細な根拠の理論方法論(GTM)に基づいて、SUDSの20人の女性青年のアイデンティティ形成と再建を調査しました。第二に、この研究から生まれたSUDSを伴う青少年のアイデンティティの構築と再建を説明するための理論モデルを提供しました。この記事では、治療に対する実際的な意味と、SUDの青少年のケアを締めくくります。
アイデンティティの形成は青少年の発達的マイルストーンであり、そのアイデンティティは、他者との相互作用や環境の文脈的要因を通じて構築および再構築されます。物質使用障害(SUD)を持つ青年を考慮すると、この発達のマイルストーンはしばしば誤用され、誤解され、誤って伝えられます。この記事の目的は、物質使用障害を持つ青年がアイデンティティを形成し、自己感覚を構築する方法を探ることでした。第一に、状況分析(SA)を含む詳細な根拠の理論方法論(GTM)に基づいて、SUDSの20人の女性青年のアイデンティティ形成と再建を調査しました。第二に、この研究から生まれたSUDSを伴う青少年のアイデンティティの構築と再建を説明するための理論モデルを提供しました。この記事では、治療に対する実際的な意味と、SUDの青少年のケアを締めくくります。
Identity formation is a developmental milestone for adolescents, and their identities are constructed and re-constructed through their interactions with others and contextual factors in their environment. When considering adolescents with substance use disorders (SUD), often this developmental milestone is misappropriated, misunderstood, and misrepresented. The purpose of this article was to explore how adolescents with substance use disorders form identity and construct a sense of self. Firstly, we explored the identity formation and reconstruction of 20 female adolescents with SUDs based on an in-depth grounded theory methodology (GTM) which included a situational analysis (SA). Secondly, we offered a theoretical model to explain identity construction and reconstruction of adolescents with SUDs that emerged from this research. We conclude this article with practical implications for treatment, and care of adolescents with SUDs.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。