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JMIR mHealth and uHealth2021Sep08Vol.9issue(9)

ニュージーランドのNZ Covid Tracerアプリのユーザーエクスペリエンス:インタビューのテーマ分析

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

背景:モバイルアプリベースのCovid-19に連絡するトレースのために完全に効果的であるために、人口の大部分は継続的にアプリを使用する必要があります。ただし、潜在的な採用者とは対照的に、モバイルコンタクトトレースアプリ、およびその経験のユーザーの研究が不足しています。西洋の政治文化を持つ高所得国であるニュージーランドは、Covid-19のパンデミックの管理に成功し、その経験は同様の文脈での政策対応を知らせるのに役立ちます。 目的:この調査では、次の調査質問があります。(1)ユーザーは日常のコンテキストでアプリをどのように体験しますか?(2)アプリの使用を推進するものは何ですか? 方法:国内最大の都市を網羅するニュージーランドのオークランド地域の住民はFacebookを介してアプローチされ、34 NZ Covid Tracerアプリのユーザーがインタビューされました。テーマ分析を使用して、インタビューの成績証明書を分析しました。 結果:インタビューの期間は15〜50分でした。参加者は、10代後半の人から60年代前半の人まで年齢を抱えていました。参加者の約半数がヨーロッパ起源の白人ニュージーランド人として特定されたにもかかわらず、南太平洋、インド、中東、南アメリカ、および東南アジア系のニュージーランド人を含むさまざまな民族が代表されました。34人の参加者のうち、マオリ(先住民族のニュージーランド人)として特定された2人(6%)。トップミドル管理から健康サポートの仕事や慈善活動まで、幅広いキャリアが表されました。同様に、教育の背景は、高校の修了から修士号まで、広く範囲でした。34人の参加者のうち、2人(6%)が失業しており、最近パンデミックのために職を失いました。テーマ分析により、認識された利点、使用パターン、プライバシー、社会的影響、集団行動の必要性の5つの主要なテーマが生じました。一般的に社会にアプリを使用することの利点は、個人にとって即時の健康上の利点よりも参加者にとってより顕著でした。ただし、使用はアラートレベルに依存しており、アラートレベルの低い多くの参加者にとって減少する傾向がありました。参加者がアプリの周りのプライバシーの談話を非常に知っていたとしても、プライバシーの考慮事項は、採用と使用を形作る上で小さな役割を果たしました。参加者は、パンデミックを制御するためにアプリの高レベルの採用と使用の必要性を認識していました。常に成功したわけではありませんが、他の人にアプリの使用を奨励しようとする試みは一般的でした。 結論:市民の責任への訴えは、高い脅威の条件下でモバイルコンタクトトレースアプリの使用を推進する可能性があります。Covid-19の固有性が残り、長期的に継続的な警戒を要求する可能性のあるシナリオの下で、モバイル接触トレースアプリの使用を促進する他のメカニズムがインセンティブを提供するなど、必要になる場合があります。プライバシーは多くのユーザーにとって重要な関心事ではないため、ユーザーが最適なレベルのプライバシーを設定できるようにするモバイル連絡先のトレースアプリの柔軟なプライバシー設定が適切かもしれません。

背景:モバイルアプリベースのCovid-19に連絡するトレースのために完全に効果的であるために、人口の大部分は継続的にアプリを使用する必要があります。ただし、潜在的な採用者とは対照的に、モバイルコンタクトトレースアプリ、およびその経験のユーザーの研究が不足しています。西洋の政治文化を持つ高所得国であるニュージーランドは、Covid-19のパンデミックの管理に成功し、その経験は同様の文脈での政策対応を知らせるのに役立ちます。 目的:この調査では、次の調査質問があります。(1)ユーザーは日常のコンテキストでアプリをどのように体験しますか?(2)アプリの使用を推進するものは何ですか? 方法:国内最大の都市を網羅するニュージーランドのオークランド地域の住民はFacebookを介してアプローチされ、34 NZ Covid Tracerアプリのユーザーがインタビューされました。テーマ分析を使用して、インタビューの成績証明書を分析しました。 結果:インタビューの期間は15〜50分でした。参加者は、10代後半の人から60年代前半の人まで年齢を抱えていました。参加者の約半数がヨーロッパ起源の白人ニュージーランド人として特定されたにもかかわらず、南太平洋、インド、中東、南アメリカ、および東南アジア系のニュージーランド人を含むさまざまな民族が代表されました。34人の参加者のうち、マオリ(先住民族のニュージーランド人)として特定された2人(6%)。トップミドル管理から健康サポートの仕事や慈善活動まで、幅広いキャリアが表されました。同様に、教育の背景は、高校の修了から修士号まで、広く範囲でした。34人の参加者のうち、2人(6%)が失業しており、最近パンデミックのために職を失いました。テーマ分析により、認識された利点、使用パターン、プライバシー、社会的影響、集団行動の必要性の5つの主要なテーマが生じました。一般的に社会にアプリを使用することの利点は、個人にとって即時の健康上の利点よりも参加者にとってより顕著でした。ただし、使用はアラートレベルに依存しており、アラートレベルの低い多くの参加者にとって減少する傾向がありました。参加者がアプリの周りのプライバシーの談話を非常に知っていたとしても、プライバシーの考慮事項は、採用と使用を形作る上で小さな役割を果たしました。参加者は、パンデミックを制御するためにアプリの高レベルの採用と使用の必要性を認識していました。常に成功したわけではありませんが、他の人にアプリの使用を奨励しようとする試みは一般的でした。 結論:市民の責任への訴えは、高い脅威の条件下でモバイルコンタクトトレースアプリの使用を推進する可能性があります。Covid-19の固有性が残り、長期的に継続的な警戒を要求する可能性のあるシナリオの下で、モバイル接触トレースアプリの使用を促進する他のメカニズムがインセンティブを提供するなど、必要になる場合があります。プライバシーは多くのユーザーにとって重要な関心事ではないため、ユーザーが最適なレベルのプライバシーを設定できるようにするモバイル連絡先のトレースアプリの柔軟なプライバシー設定が適切かもしれません。

BACKGROUND: For mobile app-based COVID-19 contact tracing to be fully effective, a large majority of the population needs to be using the app on an ongoing basis. However, there is a paucity of studies of users, as opposed to potential adopters, of mobile contact tracing apps and of their experiences. New Zealand, a high-income country with western political culture, was successful in managing the COVID-19 pandemic, and its experience is valuable for informing policy responses in similar contexts. OBJECTIVE: This study asks the following research questions: (1) How do users experience the app in their everyday contexts? and (2) What drives the use of the app? METHODS: Residents of New Zealand's Auckland region, which encompasses the country's largest city, were approached via Facebook, and 34 NZ COVID Tracer app users were interviewed. Interview transcripts were analyzed using thematic analysis. RESULTS: Interviews ranged in duration from 15 to 50 minutes. Participants ranged in age from those in their late teens to those in their early sixties. Even though about half of the participants identified as White New Zealanders of European origin, different ethnicities were represented, including New Zealanders of South Pacific, Indian, Middle Eastern, South American, and Southeast Asian descent. Out of 34 participants, 2 (6%) identified as Māori (Indigenous New Zealanders). A broad range of careers were represented, from top-middle management to health support work and charity work. Likewise, educational backgrounds ranged broadly, from high school completion to master's degrees. Out of 34 participants, 2 (6%) were unemployed, having recently lost their jobs because of the pandemic. The thematic analysis resulted in five major themes: perceived benefits, patterns of use, privacy, social influence, and need for collective action. Benefits of using the app to society in general were more salient to the participants than immediate health benefits to the individual. Use, however, depended on the alert level and tended to decline for many participants at low alert levels. Privacy considerations played a small role in shaping adoption and use, even though the participants were highly aware of privacy discourse around the app. Participants were aware of the need for high levels of adoption and use of the app to control the pandemic. Attempts to encourage others to use the app were common, although not always successful. CONCLUSIONS: Appeals to civic responsibility are likely to drive the use of a mobile contact tracing app under the conditions of high threat. Under the likely scenario of COVID-19 remaining endemic and requiring ongoing vigilance over the long term, other mechanisms promoting the use of mobile contact tracing apps may be needed, such as offering incentives. As privacy is not an important concern for many users, flexible privacy settings in mobile contact tracing apps allowing users to set their optimal levels of privacy may be appropriate.

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