著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
大学院生は、一般集団と比較してうつ病を経験する可能性が6倍以上です。しかし、大学院がうつ病にどのように特に影響するかを調べた研究はほとんどありません。28の機関からの50人の生命科学博士課程の学生に関するこの定性的インタビュー研究では、研究と教育が博士課程の学生のうつ病にどのように影響し、うつ病が学生の教育と研究の経験にどのように影響するかを調べました。帰納的コーディングを使用して、学生のうつ病にプラスのまたは悪影響を与える要因を特定しました。大学院生は、うつ病と、うつ病にプラスの影響を与えた教育に関連する要因に悪影響を及ぼした研究に関連するより一般的に言及された要因に言及しました。私たちは、学生のうつ病に影響を与えた大学院の4つの包括的な側面を特定しました。教育と研究の構造の量、積極的および否定的な強化、成功と失敗、社会的支援と孤立です。大学院生は、うつ病が研究に唯一の悪影響を及ぼし、主に彼らの動機と自信を妨げるが、それが彼らがより思いやりのある教師になるのを助けたと報告した。この作業は、博士課程プログラムがライフサイエンスの大学院生の精神的健康を改善するためにターゲットにできる大学院の特定の側面を特定しています。
大学院生は、一般集団と比較してうつ病を経験する可能性が6倍以上です。しかし、大学院がうつ病にどのように特に影響するかを調べた研究はほとんどありません。28の機関からの50人の生命科学博士課程の学生に関するこの定性的インタビュー研究では、研究と教育が博士課程の学生のうつ病にどのように影響し、うつ病が学生の教育と研究の経験にどのように影響するかを調べました。帰納的コーディングを使用して、学生のうつ病にプラスのまたは悪影響を与える要因を特定しました。大学院生は、うつ病と、うつ病にプラスの影響を与えた教育に関連する要因に悪影響を及ぼした研究に関連するより一般的に言及された要因に言及しました。私たちは、学生のうつ病に影響を与えた大学院の4つの包括的な側面を特定しました。教育と研究の構造の量、積極的および否定的な強化、成功と失敗、社会的支援と孤立です。大学院生は、うつ病が研究に唯一の悪影響を及ぼし、主に彼らの動機と自信を妨げるが、それが彼らがより思いやりのある教師になるのを助けたと報告した。この作業は、博士課程プログラムがライフサイエンスの大学院生の精神的健康を改善するためにターゲットにできる大学院の特定の側面を特定しています。
Graduate students are more than six times as likely to experience depression compared with the general population. However, few studies have examined how graduate school specifically affects depression. In this qualitative interview study of 50 life sciences PhD students from 28 institutions, we examined how research and teaching affect depression in PhD students and how depression in turn affects students' experiences teaching and researching. Using inductive coding, we identified factors that either positively or negatively affected student depression. Graduate students more commonly mentioned factors related to research that negatively affected their depression and factors related to teaching that positively affected their depression. We identified four overarching aspects of graduate school that influenced student depression: the amount of structure in teaching and research, positive and negative reinforcement, success and failure, and social support and isolation. Graduate students reported that depression had an exclusively negative effect on their research, primarily hindering their motivation and self-confidence, but that it helped them to be more compassionate teachers. This work pinpoints specific aspects of graduate school that PhD programs can target to improve mental health among life sciences graduate students.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。