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Research in developmental disabilities2021Sep01Vol.116issue()

自閉症、音楽、アレキシサミア:ASDの青少年の感情認識を高めるための音楽的介入

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

背景:自閉症スペクトラム障害(ASD)における感情を特定して記述するのが難しいと、2型のalexithymiaの有病率の増加と関連しています。alexithymiaは、生理学的覚醒の解釈と標識の困難に関連しています。ASDの子供と大人は、音楽に対する生理学的覚醒の典型的なパターンを示し、言葉のラベルを音楽の感情に帰することができます。 目的:このパイロット研究は、ASDの青少年の顔面および声の感情認識(ER)およびアレキシサイミアを改善するための音楽ベースの介入を開発することを目的としています。 方法と手順:ASDの青少年は、5つの音楽セッションと、Alexithymia、ER、および言語のテスト前後のテストを完了しました。各介入は、一連の音楽の抜粋で表現された感情の研究者主導のグループ分析から始まり、その後、これらの感情の参加者の経験とそれらが伝えられる方法についてのグループ主導の議論が続きました。最後に、これらの感情の可能性のある原因と外向きの表現が議論されました。 結果と結果:結果は、テスト前の時代(CA)および受容的な語彙が、顔の感情と言葉による感情の認識と有意に関連しており、感情を隠さないことを示しました。テスト後、年長の子供たちは、声の認識と感情的な身体的認識の増加を示しました。相関は、言語スコアが低い子供の声と顔のERの増加傾向を示唆しています。 結論と意味:音楽ベースの介入は、ASDおよびアレキシシミアの青少年のERを強化する可能性があります。将来の調査のための制限と推奨事項について説明します。

背景:自閉症スペクトラム障害(ASD)における感情を特定して記述するのが難しいと、2型のalexithymiaの有病率の増加と関連しています。alexithymiaは、生理学的覚醒の解釈と標識の困難に関連しています。ASDの子供と大人は、音楽に対する生理学的覚醒の典型的なパターンを示し、言葉のラベルを音楽の感情に帰することができます。 目的:このパイロット研究は、ASDの青少年の顔面および声の感情認識(ER)およびアレキシサイミアを改善するための音楽ベースの介入を開発することを目的としています。 方法と手順:ASDの青少年は、5つの音楽セッションと、Alexithymia、ER、および言語のテスト前後のテストを完了しました。各介入は、一連の音楽の抜粋で表現された感情の研究者主導のグループ分析から始まり、その後、これらの感情の参加者の経験とそれらが伝えられる方法についてのグループ主導の議論が続きました。最後に、これらの感情の可能性のある原因と外向きの表現が議論されました。 結果と結果:結果は、テスト前の時代(CA)および受容的な語彙が、顔の感情と言葉による感情の認識と有意に関連しており、感情を隠さないことを示しました。テスト後、年長の子供たちは、声の認識と感情的な身体的認識の増加を示しました。相関は、言語スコアが低い子供の声と顔のERの増加傾向を示唆しています。 結論と意味:音楽ベースの介入は、ASDおよびアレキシシミアの青少年のERを強化する可能性があります。将来の調査のための制限と推奨事項について説明します。

BACKGROUND: Difficulties identifying and describing emotions in Autism Spectrum Disorder (ASD) have been linked with an increased prevalence of Type 2 Alexithymia. Alexithymia is associated with difficulties in interpreting and verbally labelling physiological arousal. Children and adults with ASD show typical patterns of physiological arousal to music and can attribute verbal labels to musical emotions. AIM: This pilot study aimed to develop a music-based intervention to improve facial and vocal emotion recognition (ER) and Alexithymia in adolescents with ASD. METHODS AND PROCEDURES: Adolescents with ASD completed 5 music sessions and pre and post-tests of Alexithymia, ER and language. Each intervention began with a researcher-led group analysis of the emotions expressed in a series of musical excerpts, followed by a group-led discussion of the participants' experiences of these emotions and the ways they may be communicated. Finally, the likely causes and outward expression of these emotions were discussed. OUTCOME AND RESULTS: Results showed that at pre-test, chronological age (CA) and receptive vocabulary were significantly associated with recognition of facial and verbal emotions and Not hiding emotions. At post-test, older children showed a greater increase in recognition of voices and in emotional bodily awareness. Correlations suggested a trend towards increased ER in voices and faces in children with lower language scores. CONCLUSIONS AND IMPLICATIONS: Music-based interventions may enhance ER in adolescents with ASD and Alexithymia. Limitations and recommendations for future investigations are discussed.

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