Loading...
Revista da Escola de Enfermagem da U S P20210101Vol.55issue()

学習インキュベーター:看護における革新的な教育と学習技術

,
,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

目的:看護分野の教育および学習技術としての学習インキュベーターの意味を理解する。 方法:根拠のある理論によってサポートされている定性的研究。データは、2つの異なるグループに向けられたガイドの質問と仮説に関するインタビューを通じて、2019年3月から11月までに収集されました。分析は比較データ分析によって行われ、メソッドによって提案されているように、オープン、軸方向、統合コーディングが含まれています。理論的なサンプルには、看護師、技術者、看護学生である23人の参加者が含まれていました。 結果:学習インキュベーターの知識と実践を示す現象(再)に収束されたカテゴリの境界。パラダイムモデルに導かれたカテゴリは、次の3つのコンポーネントに従って命名されました。アクション/相互作用:繰り返しでメカニックの専門的慣行を再検討します。結果:学習インキュベーターで構築された反射と知識を指します。 結論:研究参加者が見た学習インキュベーターは、インキュベーター会議またはその中で扱われているテーマに限定されません。歓迎する物理的な空間を超えて、インキュベーターはそれ自体を拡大し、専門的な行動と態度の自己反省と自己評価を促進するツールになります。

目的:看護分野の教育および学習技術としての学習インキュベーターの意味を理解する。 方法:根拠のある理論によってサポートされている定性的研究。データは、2つの異なるグループに向けられたガイドの質問と仮説に関するインタビューを通じて、2019年3月から11月までに収集されました。分析は比較データ分析によって行われ、メソッドによって提案されているように、オープン、軸方向、統合コーディングが含まれています。理論的なサンプルには、看護師、技術者、看護学生である23人の参加者が含まれていました。 結果:学習インキュベーターの知識と実践を示す現象(再)に収束されたカテゴリの境界。パラダイムモデルに導かれたカテゴリは、次の3つのコンポーネントに従って命名されました。アクション/相互作用:繰り返しでメカニックの専門的慣行を再検討します。結果:学習インキュベーターで構築された反射と知識を指します。 結論:研究参加者が見た学習インキュベーターは、インキュベーター会議またはその中で扱われているテーマに限定されません。歓迎する物理的な空間を超えて、インキュベーターはそれ自体を拡大し、専門的な行動と態度の自己反省と自己評価を促進するツールになります。

OBJECTIVE: To understand the meaning of the Learning Incubator as a teaching and learning technology in the nursing area. METHOD: Qualitative research, supported by grounded theory. Data was collected from March to November 2019, through interviews with guiding questions and hypotheses directed at two different groups. The analysis was done by comparative data analysis and included open, axial and integrated coding, as proposed by the method. The theoretical sample included 23 participants, which were nurses, technicians, and nursing students. RESULTS: The delimitation of the categories converged in the phenomenon (Re)signifying knowledge and practices in the Learning Incubator. Guided by the paradigmatic model, the categories were named according to the three following components: Condition: Recognizing that the being and the professional practice are inextricable; Action/interaction: Revisiting professional practices that are repetitive and mechanic; Consequence: Referring to the reflections and knowledge constructed in the Learning Incubator. CONCLUSION: The Learning Incubator, as seen by the study participants, is not limited to the Incubator meetings or the themes addressed in it. Beyond a welcoming physical space, the Incubator expands itself and becomes a tool that promotes self-reflection and self-assessment of professional behaviors and attitudes.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google