著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
背景:クルーズ船での閉じ込められた生活の長期にわたる期間は、呼吸器疾患伝染のリスクを高めます。ダイヤモンドプリンセスクルーズ船のオーストラリアの乗客におけるSARS-COV-2の発生の疫学と臨床的特徴について説明し、将来のクルーズ船の発生を軽減するための推奨事項を提供します。 方法:私たちは、1月20日から2020年2月4日までダイヤモンドプリンセスを旅し、入院し、日本に留まるか、送還されたオーストラリアの乗客を対象とした遡及的コホート研究を実施しました。主な結果測定には、流行曲線、人口統計、症状、臨床的および放射線学的な兆候、危険因子、および感染を除去するための時間の長さが含まれていました。 結果:223人のオーストラリアの乗客のうち、56人がSARS-COV-2陽性であることが確認されました。49の症例にはデータが利用可能で、これらの70%以上の症状はCovid-19と一致していました。症候性症例のうち、17%が船が検疫を実施する前に兆候と症状を示し、さらに3分の2が検疫の1つの潜伏期間内に症状がありました。船舶ベースの検疫の前に、密接な接触またはキャビンメイトへの曝露は、後にSARS-COV-2陽性が3.78倍(95%CI、2.24-6.37)に関連していることを確認しました。乗客。船の検疫中にポジティブなキャビンメイトにさらされると、Covid-19の発達の6.18(95%CI、1.96-19.46)の相対的なリスクがありました。しつこい無症候性の症例は、総症例の29%を表しています。2回の連続した陰性PCRベースのSARS-COV-2アッセイの最初の時間の中央値は、無症候性症例では13日、症候性症例では19日でした(p = 0.002)。 結論:船舶ベースの検疫は、オーストラリアの乗客の間でSARS-Cov-2の伝播を減らすのに効果的でしたが、個人がキャビンを共有しているか、確認されたケースの密接な接触である場合、感染のリスクが高かった。クルーズ船の乗客でCovid-19を管理することは困難であり、健康対策の強化と陸上検疫および隔離施設へのアクセスが必要です。
背景:クルーズ船での閉じ込められた生活の長期にわたる期間は、呼吸器疾患伝染のリスクを高めます。ダイヤモンドプリンセスクルーズ船のオーストラリアの乗客におけるSARS-COV-2の発生の疫学と臨床的特徴について説明し、将来のクルーズ船の発生を軽減するための推奨事項を提供します。 方法:私たちは、1月20日から2020年2月4日までダイヤモンドプリンセスを旅し、入院し、日本に留まるか、送還されたオーストラリアの乗客を対象とした遡及的コホート研究を実施しました。主な結果測定には、流行曲線、人口統計、症状、臨床的および放射線学的な兆候、危険因子、および感染を除去するための時間の長さが含まれていました。 結果:223人のオーストラリアの乗客のうち、56人がSARS-COV-2陽性であることが確認されました。49の症例にはデータが利用可能で、これらの70%以上の症状はCovid-19と一致していました。症候性症例のうち、17%が船が検疫を実施する前に兆候と症状を示し、さらに3分の2が検疫の1つの潜伏期間内に症状がありました。船舶ベースの検疫の前に、密接な接触またはキャビンメイトへの曝露は、後にSARS-COV-2陽性が3.78倍(95%CI、2.24-6.37)に関連していることを確認しました。乗客。船の検疫中にポジティブなキャビンメイトにさらされると、Covid-19の発達の6.18(95%CI、1.96-19.46)の相対的なリスクがありました。しつこい無症候性の症例は、総症例の29%を表しています。2回の連続した陰性PCRベースのSARS-COV-2アッセイの最初の時間の中央値は、無症候性症例では13日、症候性症例では19日でした(p = 0.002)。 結論:船舶ベースの検疫は、オーストラリアの乗客の間でSARS-Cov-2の伝播を減らすのに効果的でしたが、個人がキャビンを共有しているか、確認されたケースの密接な接触である場合、感染のリスクが高かった。クルーズ船の乗客でCovid-19を管理することは困難であり、健康対策の強化と陸上検疫および隔離施設へのアクセスが必要です。
BACKGROUND: Prolonged periods of confined living on a cruise ship increase the risk for respiratory disease transmission. We describe the epidemiology and clinical characteristics of a SARS-CoV-2 outbreak in Australian passengers on the Diamond Princess cruise ship and provide recommendations to mitigate future cruise ship outbreaks. METHODS: We conducted a retrospective cohort study of Australian passengers who travelled on the Diamond Princess from 20 January until 4 February 2020 and were either hospitalised, remained in Japan or repatriated. The main outcome measures included an epidemic curve, demographics, symptoms, clinical and radiological signs, risk factors and length of time to clear infection. RESULTS: Among 223 Australian passengers, 56 were confirmed SARS-CoV-2 positive. Forty-nine cases had data available and of these over 70% had symptoms consistent with COVID-19. Of symptomatic cases, 17% showed signs and symptoms before the ship implemented quarantine and a further two-thirds had symptoms within one incubation period of quarantine commencing. Prior to ship-based quarantine, exposure to a close contact or cabin mate later confirmed SARS-CoV-2 positive was associated with a 3.78 fold (95% CI, 2.24-6.37) higher risk of COVID-19 acquisition compared to non-exposed passengers. Exposure to a positive cabin mate during the ship's quarantine carried a relative risk of 6.18 (95% CI, 1.96-19.46) of developing COVID-19. Persistently asymptomatic cases represented 29% of total cases. The median time to the first of two consecutive negative PCR-based SARS-CoV-2 assays was 13 days for asymptomatic cases and 19 days for symptomatic cases (p = 0.002). CONCLUSION: Ship based quarantine was effective at reducing transmission of SARS-CoV-2 amongst Australian passengers, but the risk of infection was higher if an individual shared a cabin or was a close contact of a confirmed case. Managing COVID-19 in cruise ship passengers is challenging and requires enhanced health measures and access to onshore quarantine and isolation facilities.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。