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BMC health services research2021Sep15Vol.21issue(1)

プライマリケアにおける国民健康保険の実施に関する公共サービスマネージャーの見解:南アフリカ共和国のガウテン州ヨハネスブルグ保健地区の事例

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

背景:南アフリカ政府は、国をユニバーサルヘルスカバレッジ(UHC)に向けて国を駆り立てるためのモノプソニーヘルスケアファイナンスメカニズムとして国民健康保険(NHI)を実施しています。資金提供者、購入者、プロバイダーの分離による戦略的購入は、このイニシアチブを支えています。NHIは、プライマリヘルスケア(PHC)サービス(CUP)の契約ユニットを計画して、独立した準地区購入者または公共プロバイダーおよび地区保健管理事務所(DHMO)として機能し、これらのカップをサポートおよび監視しています。NHIの鼓動であるPHCのこの分散型の運用ユニットは、NHIの成功にとって重要です。これらのユニットを担当する地区レベルのマネージャーの見解は、このNHIの実装の基本です。この定性的研究は、NHIに関する地区および地区の管理意見とその実施におけるその役割を探求することを目的としています。 方法:詳細なインタビューへの参加のために、南アフリカのガウテン州の主要な都市部から主要な回答者を特定するために、目的のあるサンプリングが使用されました。この調査では、MaxQDAソフトウェア内のフレームワーク分析方法論を使用しました。 結果:3つの主要なテーマが特定されました。NHI政策開発(2つのサブテーマを備えた)への管理的な関与、NHI(3つのサブテーマを含む)に関する管理意見、および現在のNHI実装の認識(6つのサブテーマ付き)。マネージャーは、NHIを社会的および道徳的な命令と見なしましたが、NHI法案の明確さと洞察と関連する実装戦略を欠いていました。回答者の大半は、NHIポリシーの定式化に従事する機会がありませんでした。マネージャーは、現在の組織運用にいくつかの落とし穴を引用しました。回答者は、国内政府と州政府が孤立した厳格なトップダウンの階層で機能し続けていると感じました。マネージャーは、実装戦略を監督するためのNHIポリシーの策定とトレーニングと開発に含める必要性を強調しました。 結論:戦略的購入はPHCで運用されていないようです。NHIポリシーの実装は、NHI実装戦略の主要な利害関係者を除外する厳格なトップダウン階層で機能しているようです。この研究の結果は、UHCを達成するために必要な公共部門内の医療ガバナンスの不十分な分散化を示唆しています。地区マネージャーは、NHI法案内のDHSの計画された分散化された購買プロビジョン機能を運用するために関与し、容認する必要があります。

背景:南アフリカ政府は、国をユニバーサルヘルスカバレッジ(UHC)に向けて国を駆り立てるためのモノプソニーヘルスケアファイナンスメカニズムとして国民健康保険(NHI)を実施しています。資金提供者、購入者、プロバイダーの分離による戦略的購入は、このイニシアチブを支えています。NHIは、プライマリヘルスケア(PHC)サービス(CUP)の契約ユニットを計画して、独立した準地区購入者または公共プロバイダーおよび地区保健管理事務所(DHMO)として機能し、これらのカップをサポートおよび監視しています。NHIの鼓動であるPHCのこの分散型の運用ユニットは、NHIの成功にとって重要です。これらのユニットを担当する地区レベルのマネージャーの見解は、このNHIの実装の基本です。この定性的研究は、NHIに関する地区および地区の管理意見とその実施におけるその役割を探求することを目的としています。 方法:詳細なインタビューへの参加のために、南アフリカのガウテン州の主要な都市部から主要な回答者を特定するために、目的のあるサンプリングが使用されました。この調査では、MaxQDAソフトウェア内のフレームワーク分析方法論を使用しました。 結果:3つの主要なテーマが特定されました。NHI政策開発(2つのサブテーマを備えた)への管理的な関与、NHI(3つのサブテーマを含む)に関する管理意見、および現在のNHI実装の認識(6つのサブテーマ付き)。マネージャーは、NHIを社会的および道徳的な命令と見なしましたが、NHI法案の明確さと洞察と関連する実装戦略を欠いていました。回答者の大半は、NHIポリシーの定式化に従事する機会がありませんでした。マネージャーは、現在の組織運用にいくつかの落とし穴を引用しました。回答者は、国内政府と州政府が孤立した厳格なトップダウンの階層で機能し続けていると感じました。マネージャーは、実装戦略を監督するためのNHIポリシーの策定とトレーニングと開発に含める必要性を強調しました。 結論:戦略的購入はPHCで運用されていないようです。NHIポリシーの実装は、NHI実装戦略の主要な利害関係者を除外する厳格なトップダウン階層で機能しているようです。この研究の結果は、UHCを達成するために必要な公共部門内の医療ガバナンスの不十分な分散化を示唆しています。地区マネージャーは、NHI法案内のDHSの計画された分散化された購買プロビジョン機能を運用するために関与し、容認する必要があります。

BACKGROUND: The South African government is implementing National Health Insurance (NHI) as a monopsony health care financing mechanism to drive the country towards Universal Health Coverage (UHC). Strategic purchasing, with separation of funder, purchaser and provider, underpins this initiative. The NHI plans Contracting Units for Primary healthcare (PHC) Services (CUPS) to function as either independent sub-district purchasers or public providers and District Health Management Offices (DHMOs) to support and monitor these CUPS. This decentralised operational unit of PHC, the heartbeat of NHI, is critical to the success of NHI. The views of district-level managers, who are responsible for these units, are fundamental to this NHI implementation. This qualitative study aimed to explore district and sub-district managerial views on NHI and their role in its implementation. METHODS: Purposive sampling was used to identify key respondents from a major urban district in Gauteng, South Africa, for participation in in-depth interviews. This study used framework analysis methodology within MaxQDA software. RESULTS: Three main themes were identified: managerial engagement in NHI policy development (with two sub-themes), managerial views on NHI (with three sub-themes) and perceptions of current NHI implementation (with six sub-themes). The managers viewed NHI as a social and moral imperative but lacked clarity and insight into the NHI Bill as well as the associated implementation strategies. The majority of respondents had not had the opportunity to engage in NHI policy formulation. Managers cited several pitfalls in current organisational operations. The respondents felt that national and provincial governments continue to function in a detached and rigid top-down hierarchy. Managers highlighted the need for their inclusion in NHI policy formulation and training and development for them to oversee the implementation strategies. CONCLUSIONS: It appears that strategic purchasing is not being operationalised in PHC. NHI policy implementation appears to function in a rigid top-down hierarchy that excludes key stakeholders in the NHI implementation strategy. The findings of this study suggest an inadequate decentralisation of healthcare governance within the public sector necessary to attain UHC. District managers need to be engaged and capacitated to operationalise the planned decentralised purchasing-provision function of the DHS within the NHI Bill.

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