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背景:インディアンプレミアリーグ(IPL)クリケットトーナメント - さまざまな会社所有または個々のオーナーチームの間で行われるスポーツの短いバージョン - 過去10年間で非常に人気が高まっています。クリケットのタバコ広告、昇進、スポンサーシップ(TAPS)の長い歴史があります。2003年のタバコおよびその他のタバコ製品法(COTPA)では、タバコおよびその他のタバコ製品法(COTPA)では、直接および間接的なタップは完全に禁止されていますが、インドのタバコ産業とクリケットの間の結びつきは継続しています。2020年のIPL-13シーズンで行われたすべての試合中に、タバコ製品および同盟ブランドまたは代理広告、プロモーション、スポンサーシップ(TAPS)または配置を監視しました。 方法:調査アプローチを使用して、IPL-13(2020年9月19日から11月10日に)の60試合のハイライトを、公式Webサイト(www.iplt20に示すように、オンサイト、つまりスポーツウェアおよび/またはスタディア)について監視されました。.com)。すべてのスポンサーと広告主は、それぞれの公式ウェブサイトからブランド名またはロゴを使用して検証されました。 結果:2つのIPLチーム(Rajasthan Royals and Royal Challengers Bangalore)は、主要なタバコ産業所有ブランドが後援しました。ブランドエクステンション製品、つまりVimal Elaichi、公式のテレビ放送Webサイト(www.espncricinfo.comおよびwww.cricbuzz.com)およびテレビチャンネル(www.zeenews.india.com/gujarati)でブランド拡張製品、つまりVimal Elaichiを宣伝する主要なタバコ会社による違反は、観察されました。。タバコ企業、つまりKamla PasandおよびITC Limitedは、2020年のチャンピオンシップのアソシエイトスポンサーとしてもリストされています。 結論:インドのタバコ管理法(COTPA、2003年)に基づく包括的な禁止にもかかわらず、タバコ産業によるスポンサーシップはIPL-13で広まっていました。タバコ企業の広告とロゴは、IPLイベントのテレビ放送と昇進中に永続的であり、インドのタバコ制御法律に明確に違反し、タバコ管理に関するWHOのフレームワーク条約(WHO-FCTC)とそのガイドラインの第13条に違反しています。インドと南アジアが放映されたクリケットの最大の聴衆であることを考えると、国際クリケット局と国家クリケット協会によって強力な除外基準が必要であり、国内法とグローバルな良い実践の順守を確保し、クリケットの世界を真にタバコを無料にします。
背景:インディアンプレミアリーグ(IPL)クリケットトーナメント - さまざまな会社所有または個々のオーナーチームの間で行われるスポーツの短いバージョン - 過去10年間で非常に人気が高まっています。クリケットのタバコ広告、昇進、スポンサーシップ(TAPS)の長い歴史があります。2003年のタバコおよびその他のタバコ製品法(COTPA)では、タバコおよびその他のタバコ製品法(COTPA)では、直接および間接的なタップは完全に禁止されていますが、インドのタバコ産業とクリケットの間の結びつきは継続しています。2020年のIPL-13シーズンで行われたすべての試合中に、タバコ製品および同盟ブランドまたは代理広告、プロモーション、スポンサーシップ(TAPS)または配置を監視しました。 方法:調査アプローチを使用して、IPL-13(2020年9月19日から11月10日に)の60試合のハイライトを、公式Webサイト(www.iplt20に示すように、オンサイト、つまりスポーツウェアおよび/またはスタディア)について監視されました。.com)。すべてのスポンサーと広告主は、それぞれの公式ウェブサイトからブランド名またはロゴを使用して検証されました。 結果:2つのIPLチーム(Rajasthan Royals and Royal Challengers Bangalore)は、主要なタバコ産業所有ブランドが後援しました。ブランドエクステンション製品、つまりVimal Elaichi、公式のテレビ放送Webサイト(www.espncricinfo.comおよびwww.cricbuzz.com)およびテレビチャンネル(www.zeenews.india.com/gujarati)でブランド拡張製品、つまりVimal Elaichiを宣伝する主要なタバコ会社による違反は、観察されました。。タバコ企業、つまりKamla PasandおよびITC Limitedは、2020年のチャンピオンシップのアソシエイトスポンサーとしてもリストされています。 結論:インドのタバコ管理法(COTPA、2003年)に基づく包括的な禁止にもかかわらず、タバコ産業によるスポンサーシップはIPL-13で広まっていました。タバコ企業の広告とロゴは、IPLイベントのテレビ放送と昇進中に永続的であり、インドのタバコ制御法律に明確に違反し、タバコ管理に関するWHOのフレームワーク条約(WHO-FCTC)とそのガイドラインの第13条に違反しています。インドと南アジアが放映されたクリケットの最大の聴衆であることを考えると、国際クリケット局と国家クリケット協会によって強力な除外基準が必要であり、国内法とグローバルな良い実践の順守を確保し、クリケットの世界を真にタバコを無料にします。
BACKGROUND: Indian Premier League (IPL) cricket tournament - a shorter version of the sport which is played between assorted company-owned or individual owner teams - has grown immensely popular over the last decade. There is long history of tobacco advertisement, promotion and sponsorship (TAPS) in cricket. While direct and indirect TAPS is completely prohibited under the Cigarettes and Other Tobacco Products Act (COTPA), 2003 the nexus between tobacco industry and cricket in India continues. We monitored any tobacco product and allied brand or surrogate advertisement, promotion, sponsorship (TAPS) or placement during every match played in the IPL-13 season in the year 2020. METHODS: Using an investigative approach, 60 match highlights during IPL-13 (during September 19 to November 10, 2020) were monitored for TAPS (both on-site i.e. sportswear and/or in stadia) shown on the official website (www.iplt20.com). All sponsors and advertisers were validated using brand names or logos from their respective official website. RESULTS: Two IPL teams (Rajasthan Royals and Royal Challengers Bangalore) were sponsored by major tobacco industry owned brands. Violations by a major smokeless tobacco company promoting their brand extension product i.e. Vimal Elaichi, on the official telecast websites (www.espncricinfo.com and www.cricbuzz.com) and television channels (www.Zeenews.india.com/Gujarati) was observed. Tobacco companies i.e. Kamla Pasand and ITC Limited were also listed as associate sponsors for the 2020 championship. CONCLUSION: Despite comprehensive ban under India's tobacco control law (COTPA, 2003), sponsorship by tobacco industry was found widespread in IPL-13. Advertisement and logos of tobacco companies are persistent during the telecast and promotion of the IPL events, in clear violation of India's tobacco control legislation and Article 13 of WHO's Framework Convention on Tobacco Control (WHO-FCTC) and its guidelines. Given that India and South Asia comprise the largest audience for televised cricket, strong exclusion criteria is needed by the international cricket authority and national cricket associations to ensure compliance with the national law and global good practice, making the cricketing world truly tobacco free.
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