著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
パッケージのラベリング(FOPL)は、消費者が情報に基づいた食品の選択をするのに役立つポリシーツールです。南アフリカは、このラベルシステムをまだ実装していません。したがって、この研究の目的は、食品や非アルコール飲料(この論文では飲み物と呼ばれる)に関する大人の南アフリカの消費者の認識を探求することでした。警告ラベル。定性的アプローチを使用して、この研究は、都市化、性別、社会経済的地位、およびリテラシーによって多様化された意図的に選択された消費者を意図的に選択しました。12のフォーカスグループディスカッションを通じて、合計113人の参加者からデータを収集しました。データは体系的にコード化され、5つのテーマに分割されました。つまり、警告ラベル、警告ラベルの認識された利点、知覚される行動の修正、警告ラベルの認識された受益者、警告ラベルの効果的な属性に分割されました。すべての社会経済的背景からのほとんどすべての参加者は、警告ラベルについて肯定的であり、警告ラベルが食品の栄養組成について簡潔かつ当然のことながら教育したと報告しています。その他の利点は、警告ラベルが健康への影響を警告し、容易に理解できることであり、子供の健康に利益をもたらす可能性があるということでした。警告ラベルが不健康な食品の購入を減らすと予想している参加者もいれば、ラベルが購入習慣に影響を与えないと考えている参加者もいました。参加者は、警告ラベルが注目を集めていることを発見し、白い背景に置かれた黒い三角形(今後は保持ストラップと呼ばれる)、「ハイインで」と「警告」という言葉、「大胆で大文字」のテキスト、感嘆符のマークを好むと述べました。過剰な栄養素を描いたアイコン。南アフリカでは、警告ラベルは栄養情報の消費者の理解を改善し、消費者が包装された食品や飲み物の栄養品質を決定するのを支援する可能性があります。
パッケージのラベリング(FOPL)は、消費者が情報に基づいた食品の選択をするのに役立つポリシーツールです。南アフリカは、このラベルシステムをまだ実装していません。したがって、この研究の目的は、食品や非アルコール飲料(この論文では飲み物と呼ばれる)に関する大人の南アフリカの消費者の認識を探求することでした。警告ラベル。定性的アプローチを使用して、この研究は、都市化、性別、社会経済的地位、およびリテラシーによって多様化された意図的に選択された消費者を意図的に選択しました。12のフォーカスグループディスカッションを通じて、合計113人の参加者からデータを収集しました。データは体系的にコード化され、5つのテーマに分割されました。つまり、警告ラベル、警告ラベルの認識された利点、知覚される行動の修正、警告ラベルの認識された受益者、警告ラベルの効果的な属性に分割されました。すべての社会経済的背景からのほとんどすべての参加者は、警告ラベルについて肯定的であり、警告ラベルが食品の栄養組成について簡潔かつ当然のことながら教育したと報告しています。その他の利点は、警告ラベルが健康への影響を警告し、容易に理解できることであり、子供の健康に利益をもたらす可能性があるということでした。警告ラベルが不健康な食品の購入を減らすと予想している参加者もいれば、ラベルが購入習慣に影響を与えないと考えている参加者もいました。参加者は、警告ラベルが注目を集めていることを発見し、白い背景に置かれた黒い三角形(今後は保持ストラップと呼ばれる)、「ハイインで」と「警告」という言葉、「大胆で大文字」のテキスト、感嘆符のマークを好むと述べました。過剰な栄養素を描いたアイコン。南アフリカでは、警告ラベルは栄養情報の消費者の理解を改善し、消費者が包装された食品や飲み物の栄養品質を決定するのを支援する可能性があります。
Front-of-package labeling (FOPL) is a policy tool that helps consumers to make informed food choices. South Africa has not yet implemented this labeling system. The aim of this study was therefore to explore adult South African consumers' perceptions of front-of-package warning labels on foods and non-alcoholic beverages (referred to as drinks in this paper) and their insights into features that could influence the effectiveness of the warning label. Using a qualitative approach, the study purposively selected consumers diversified by urbanization, gender, socioeconomic status, and literacy. We collected data from a total of 113 participants through 12 focus group discussions. Data were systematically coded and divided into five themes namely, positive attitudes toward warning labels, perceived benefits of warning labels, perceived behavior modification, perceived beneficiaries of warning labels, and effective attributes of warning labels. Almost all participants from all socio-economic backgrounds were positive about warning labels, reporting that warning labels concisely and understandably educated them about the nutritional composition of foods. Other perceived advantages were that warning labels warn of health implications, are easily understandable and could benefit child health. Some participants anticipated that warning labels would reduce their purchases of unhealthy foods, while others thought the labels would have no effect on their purchasing habits. Participants found the warning labels attention grabbing and stated that they preferred a black triangle placed on a white background (referred to as a holding strap henceforth), the words "high in" and "warning" in bold and uppercase text, an exclamation mark, and an icon depicting the excessive nutrient. In South Africa warning labels may improve consumer understanding of nutrition information and assist consumers in determining the nutritional quality of packaged foods and drinks.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。






