Loading...
Journal of experimental child psychology2022Feb01Vol.214issue()

文脈の多様性は、理解スキルに関係なく子供の新しい言葉の学習を支持します

,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

最近の研究では、偶然に新しい単語を学習するときに、単語が表示される異なるコンテキストの数として定義される高い文脈的多様性の利点が示されています。これらの利点は、実験室の設定と、通常の時間の教室などの生態学的環境の両方で発見されています。11〜13歳の若い読者のこの効果の性質を調べるために、これらの利点が個人の読解スコアによって変調されるかどうかを分析しました。つまり、より良い理解者は、文脈の多様性から最も利益を得るでしょうか?コンテキストの多様性の操作は、3つの異なるコンテキスト/トピック、またはそのうちの1つだけに挿入することによって行われ、一定の発生頻度を維持しました。結果は、異なる文脈で遭遇した単語が、同じ文脈で提示されたものよりも効果的に学習されたことを示しました。さらに重要なことは、コンテキストの多様性の影響は、参加者の理解スキルに関係なく類似していたことです。単語学習のモデルに対するこれらの調査結果の意味と、カリキュラム設計における実用的なアプリケーションについて説明します。

最近の研究では、偶然に新しい単語を学習するときに、単語が表示される異なるコンテキストの数として定義される高い文脈的多様性の利点が示されています。これらの利点は、実験室の設定と、通常の時間の教室などの生態学的環境の両方で発見されています。11〜13歳の若い読者のこの効果の性質を調べるために、これらの利点が個人の読解スコアによって変調されるかどうかを分析しました。つまり、より良い理解者は、文脈の多様性から最も利益を得るでしょうか?コンテキストの多様性の操作は、3つの異なるコンテキスト/トピック、またはそのうちの1つだけに挿入することによって行われ、一定の発生頻度を維持しました。結果は、異なる文脈で遭遇した単語が、同じ文脈で提示されたものよりも効果的に学習されたことを示しました。さらに重要なことは、コンテキストの多様性の影響は、参加者の理解スキルに関係なく類似していたことです。単語学習のモデルに対するこれらの調査結果の意味と、カリキュラム設計における実用的なアプリケーションについて説明します。

Recent research has shown the benefits of high contextual diversity, defined as the number of different contexts in which a word appears, when incidentally learning new words. These benefits have been found both in laboratory settings and in ecological settings such as the classroom during regular hours. To examine the nature of this effect in young readers aged 11-13 years, we analyzed whether these benefits are modulated by the individuals' reading comprehension scores; that is, would better comprehenders benefit the most from contextual diversity? The manipulation of contextual diversity was done by inserting the novel words into three different contexts/topics, or into only one of them, while keeping constant their frequency of occurrence. Results showed that words encountered in different contexts were learned more effectively than those presented in the same context. More important, the effect of contextual diversity was similar regardless of the participants' comprehension skills. We discuss the implications of these findings for models of word learning and the practical applications in curriculum design.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google