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背景:雄のジムユーザーにおける栄養補助食品、同化アンドロゲンステロイド(AAS)、選択的アンドロゲン受容体モジュレーター(SARM)の使用を評価した研究はほとんどありません。ソーシャルメディアでの物理的外観との物理的外観と、ソーシャルメディアでのフィットネス関連コンテンツへの露出(つまり、画像中心のソーシャルメディアの使用)は、これらの化合物の使用において、ネガティブボディイメージを作成する役割により、これらの化合物の使用において深い役割を果たしている可能性があります。男性のジムユーザー。 目的:若い男性のジムユーザーにおける栄養補助食品、AA、およびSARMの使用に関する現代のデータを提供し、ネガティブボディイメージの結果としてソーシャルメディアが栄養補助食品、AAS、SARMの使用に関連しているという仮説をテストします。 方法:オランダで実施されたこの横断的研究では、男性のジムユーザー(n = 2269; 24±6年)が、レジスタンストレーニングの参加、画像中心のソーシャルメディアの使用、栄養補助食品に関する自己報告措置を含むオンラインアンケートに回答しました摂取量、および身体イメージ。AASとSARMの使用の有病率は、無作為化応答で評価されました。これは、間接的に敏感な質問をする手法です。 結果:すべての参加者のうち、83%がエルゴゲン性栄養補助食品(主にタンパク質とクレアチン)を使用し、推定9対2.7%がSASとSARMを使用したことがありました。画像中心のソーシャルメディアの使用は、栄養補助食品(r = .26; P <0.01)およびAAS(P <0.05)の使用と正の関連がありましたが、SARMではなくていませんでした。画像中心のソーシャルメディアの使用は、より不満のある身体イメージに関連していました(r = .34; p <0.01)。ボディイメージは、画像中心のソーシャルメディアの使用とドーピング化合物の使用との関係を媒介しませんでした。 結論:若い男性のジムユーザーでの栄養補助食品の使用は法外であり、AASとSARMの使用はかなりのものです。画像中心のソーシャルメディアの使用は、栄養補助食品とAAの使用と積極的に関連しています。
背景:雄のジムユーザーにおける栄養補助食品、同化アンドロゲンステロイド(AAS)、選択的アンドロゲン受容体モジュレーター(SARM)の使用を評価した研究はほとんどありません。ソーシャルメディアでの物理的外観との物理的外観と、ソーシャルメディアでのフィットネス関連コンテンツへの露出(つまり、画像中心のソーシャルメディアの使用)は、これらの化合物の使用において、ネガティブボディイメージを作成する役割により、これらの化合物の使用において深い役割を果たしている可能性があります。男性のジムユーザー。 目的:若い男性のジムユーザーにおける栄養補助食品、AA、およびSARMの使用に関する現代のデータを提供し、ネガティブボディイメージの結果としてソーシャルメディアが栄養補助食品、AAS、SARMの使用に関連しているという仮説をテストします。 方法:オランダで実施されたこの横断的研究では、男性のジムユーザー(n = 2269; 24±6年)が、レジスタンストレーニングの参加、画像中心のソーシャルメディアの使用、栄養補助食品に関する自己報告措置を含むオンラインアンケートに回答しました摂取量、および身体イメージ。AASとSARMの使用の有病率は、無作為化応答で評価されました。これは、間接的に敏感な質問をする手法です。 結果:すべての参加者のうち、83%がエルゴゲン性栄養補助食品(主にタンパク質とクレアチン)を使用し、推定9対2.7%がSASとSARMを使用したことがありました。画像中心のソーシャルメディアの使用は、栄養補助食品(r = .26; P <0.01)およびAAS(P <0.05)の使用と正の関連がありましたが、SARMではなくていませんでした。画像中心のソーシャルメディアの使用は、より不満のある身体イメージに関連していました(r = .34; p <0.01)。ボディイメージは、画像中心のソーシャルメディアの使用とドーピング化合物の使用との関係を媒介しませんでした。 結論:若い男性のジムユーザーでの栄養補助食品の使用は法外であり、AASとSARMの使用はかなりのものです。画像中心のソーシャルメディアの使用は、栄養補助食品とAAの使用と積極的に関連しています。
BACKGROUND: Few studies have assessed the use of dietary supplements, anabolic androgenic steroids (AAS) and selective androgen receptor modulators (SARM) in male gym users. The comparison of physical appearance with others on social media and the exposure to fitness-related content on social media (i.e., image-centric social media use) may have a profound role in using these compounds due to its role in creating negative body images in male gym users. OBJECTIVE: Provide contemporary data on the use of dietary supplements, AAS and SARM among young male gym users, and test the hypothesis that social media is associated with the use of dietary supplements, AAS and SARM, as a result of a negative body image. METHODS: In this cross-sectional study, conducted in the Netherlands, male gym users (N = 2269; 24 ± 6 years) completed an online questionnaire including self-reported measures regarding resistance training participation, image-centric social media use, dietary supplement intake, and body image. The prevalence of AAS and SARM use was assessed with randomized response, a technique to ask sensitive questions indirectly. RESULTS: Of all participants, 83% used ergogenic dietary supplements (mainly protein and creatine), and an estimated 9 versus 2.7% had ever used AAS versus SARM. Image-centric social media use was positively associated with the use of dietary supplements (r = .26; p < 0.01) and AAS (p < 0.05), but not SARM. Image-centric social media use was associated with a more dissatisfied body image (r = .34; p < 0.01). Body image did not mediate the relationship between image-centric social media use and the use of doping compounds. CONCLUSIONS: The use of dietary supplements in young male gym users is exorbitant, with the use of AAS and SARM being substantial. Image-centric social media use is positively associated with the use of dietary supplements and AAS.
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