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シェアバードの長い遠くの大陸横断的移動は、時間、エネルギー、および直接的な死亡リスクの点で多くのよく特定されたコストを伴います。破片または人間の構造や活動による負傷は、世界中の移住中のシェアバードの直接的な死亡率の主な理由として観察されました。2005年から2019年まで15年間、ケララ州の主要な沿岸湿地で負傷した鳥を記録しました。負傷した鳥は、ケララ州のさまざまな地区の9つの異なる場所で観察されました。負傷の最高の事例は、インドの西海岸の移民シェアバードの止まりで止まった主要な越冬であるカダルンディ・バリクヌコミュニティ保護区で観察されました。研究期間中、4つの家族に属するシェアバードの58人の個人が負傷したことが判明しました。負傷の割合が最も高いのは、長距離移民シェアバード種とラリダエとアルデイダエの間で最も低いスコロパシダエ科とカラドリイダエ科の間で記録されました。環境当局は、渡り鳥が使用するフライウェイに沿って人為的破片を最小限に抑えるために特別な注意を払って、これらの種の一部の負傷のリスクを減らすことをお勧めします。廃棄された漁具やプラスチック製の破片の除去などの積極的な対策は、人為的源から生じる渡り鳥の怪我の怪我を大幅に減らす可能性があります。
シェアバードの長い遠くの大陸横断的移動は、時間、エネルギー、および直接的な死亡リスクの点で多くのよく特定されたコストを伴います。破片または人間の構造や活動による負傷は、世界中の移住中のシェアバードの直接的な死亡率の主な理由として観察されました。2005年から2019年まで15年間、ケララ州の主要な沿岸湿地で負傷した鳥を記録しました。負傷した鳥は、ケララ州のさまざまな地区の9つの異なる場所で観察されました。負傷の最高の事例は、インドの西海岸の移民シェアバードの止まりで止まった主要な越冬であるカダルンディ・バリクヌコミュニティ保護区で観察されました。研究期間中、4つの家族に属するシェアバードの58人の個人が負傷したことが判明しました。負傷の割合が最も高いのは、長距離移民シェアバード種とラリダエとアルデイダエの間で最も低いスコロパシダエ科とカラドリイダエ科の間で記録されました。環境当局は、渡り鳥が使用するフライウェイに沿って人為的破片を最小限に抑えるために特別な注意を払って、これらの種の一部の負傷のリスクを減らすことをお勧めします。廃棄された漁具やプラスチック製の破片の除去などの積極的な対策は、人為的源から生じる渡り鳥の怪我の怪我を大幅に減らす可能性があります。
The long distant, transcontinental migration of shorebirds entails many well identified costs in terms of time, energy, and direct mortality risk. Injuries from debris or from human structures and activities were observed as the major reasons for the direct mortality of shorebirds during migration worldwide. We recorded injured birds in major coastal wetlands of Kerala, for a period of 15 years from 2005 to 2019. The injured birds were observed in 9 different sites in various districts of Kerala. The highest instances of injuries were observed in Kadalundi-Vallikunnu Community Reserve, the major wintering and stop over site of migrant shorebirds in the west coast of India. During the study period, fifty-eight individuals of shorebirds belonging to four families were found to be injured. The highest proportion of injuries was recorded among the families Scolopacidae and Charadriidae comprising long distance migrant shorebird species and the lowest among Laridae and Ardeidae. We recommend that environmental authorities pay special attention to minimize anthropogenic debris along the flyways used by migratory birds thereby reducing the risk of injuries to some of these species. Proactive measures such as removal of discarded fishing gear or plastic debris from wintering areas as well as stopover areas could greatly reduce injuries in migratory birds arising from anthropogenic sources.
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