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ギアオイルを固体粒子で汚染する鉱業コンベアの極端な労働条件により、それらの送信は、集中的な摩耗、擦り傷、さらには転がり接触疲労(ピッティング)にさらされます。これらの効果はギアの寿命を短くします。それらの発生を防ぐために、耐摩耗性のコーティングをギアの歯に堆積させることができます。研磨摩耗、擦り傷、および孔食に対する抵抗を調査し、記事で報告しました。シンプルなモデル標本が使用されました。スライディングコンタクトでピンアンドビーブロックトリボシステムを使用して、研磨摩耗と擦り傷をテストしました。コーン3ボールローリングトリボシステムが採用するために採用されました。試験片(ピン、Veeブロック、コーン)の材料は、18crnimo7-6ケース硬化鋼でした。2種類のDLC(ダイヤモンド様コーティング)コーティングをテストしました。W-DLCとW-DLC/CRN。VEEブロックとコーンがコーティングされました。標本を潤滑するために2つの工業用品オイルが選択されました。1つはミネラルと合成Pao(ポリアルファオレフィン)ベースを備えたもので、炭鉱の固体粒子で汚染された純粋なオイルまたは汚染されています。結果は、18crnimo7-6鋼で作られた標本の摩耗、擦り、および孔食の傾向を最小限に抑えるために、w-dlc/crnコーティングを堆積する必要があることを示しています。また、このコーティングは、潤滑油が汚染されている場合、非常に優れた保護を提供します。
ギアオイルを固体粒子で汚染する鉱業コンベアの極端な労働条件により、それらの送信は、集中的な摩耗、擦り傷、さらには転がり接触疲労(ピッティング)にさらされます。これらの効果はギアの寿命を短くします。それらの発生を防ぐために、耐摩耗性のコーティングをギアの歯に堆積させることができます。研磨摩耗、擦り傷、および孔食に対する抵抗を調査し、記事で報告しました。シンプルなモデル標本が使用されました。スライディングコンタクトでピンアンドビーブロックトリボシステムを使用して、研磨摩耗と擦り傷をテストしました。コーン3ボールローリングトリボシステムが採用するために採用されました。試験片(ピン、Veeブロック、コーン)の材料は、18crnimo7-6ケース硬化鋼でした。2種類のDLC(ダイヤモンド様コーティング)コーティングをテストしました。W-DLCとW-DLC/CRN。VEEブロックとコーンがコーティングされました。標本を潤滑するために2つの工業用品オイルが選択されました。1つはミネラルと合成Pao(ポリアルファオレフィン)ベースを備えたもので、炭鉱の固体粒子で汚染された純粋なオイルまたは汚染されています。結果は、18crnimo7-6鋼で作られた標本の摩耗、擦り、および孔食の傾向を最小限に抑えるために、w-dlc/crnコーティングを堆積する必要があることを示しています。また、このコーティングは、潤滑油が汚染されている場合、非常に優れた保護を提供します。
Due to extreme working conditions of mining conveyors, which contaminate gear oil with solid particles, their transmissions are exposed to intensive abrasion, scuffing, and even rolling contact fatigue (pitting). These effects shorten gear life. To prevent their occurrence, a wear-resistant coating can be deposited on gear teeth. The resistance to abrasive wear, scuffing, and pitting was investigated and reported in the article. Simple, model specimens were used. Abrasive wear and scuffing were tested using a pin-and-vee-block tribosystem in sliding contact. A cone-three-ball rolling tribosystem was employed to test pitting. The material of the test specimens (pins, vee blocks, cones) was 18CrNiMo7-6 case-hardened steel. Two types of DLC (Diamond-like Coatings) coatings were tested, W-DLC and W-DLC/CrN. The vee blocks and cones were coated. Two industrial gear oils were selected to lubricate the specimens: one with a mineral and one with a synthetic PAO (polyalphaolephine) base, as pure oil or contaminated with solid particles from a coal mine. The results show that, to minimize the tendency to abrasion, scuffing, and pitting of specimens made of 18CrNiMo7-6 steel, the W-DLC/CrN coating should be deposited. This coating also gives very good protection when the lubricating oil is contaminated.
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