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Polymers2021Nov14Vol.13issue(22)

低温パイプライン輸送のためのポリ-α-オレフィンの超高分子量抗力抗力のタンデム合成

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

超高分子量ポリ-α-オレフィンは、オイルおよび精製石油製品のパイプライン輸送のための抗力還元剤(DRA)として広く使用されています。ポリオレフィンDRASの合成は、高温Ziegler-Natta(Zn)の高温増加に基づいています。室温で最も効果的な1-ヘキセンベースのDRAは、通常、低温でDR活動を失います。C8-C12線形α-オレフィンを使用した1-ヘキセンコポリマーの使用は、低温抗力減少の問題に対する解決策を提供するようです。本研究の目的は、効率的なクロム/アミノジフォスフィン触媒(CR-PNP)の存在下でエチレンの選択的オリゴマー化に基づいたポリオレフィンDRAの2段階合成を開発することを目的としており、その後、オリゴマー化段階で形成されたオレフィン混合物の重合を開発し、その後に使用します。効率的なチタンマグネシウムZn触媒。α-オレフィン反応媒体中のエチレンのオリゴマー化は、飽和炭化水素よりも速く進行し、1-ヘキセン、1-オクテン、および分岐C10およびC12オレフィンの形成を提供することを示しました。反応産物の組成と比率は、PNPリガンドの性質に依存していました。オリゴマリゼートは、追加の治療なしに、「現状のまま」のZn重合に使用されました。エチレンのオリゴマー化中に形成されたC10+炭化水素の分岐特性により、ポリオレフィンは、線形α-オレフィンの混合物から調製されたベンチマークポリマーと純粋な1からのベンチマークポリマーと比較して、低ポリマー濃度(〜1 ppm)での低温DR効率が高いことを示します。-hexene。「タンデム」エチレンベースのプロセスを使用して調製されたポリオレフィンのより速い溶解度とより効率的な溶媒和は、従来のポリ(1-ヘキセン)および線形α-オレフィベースのポリマーよりもこれらのタイプポリマーの利点を表していると仮定します。冬のドラス。

超高分子量ポリ-α-オレフィンは、オイルおよび精製石油製品のパイプライン輸送のための抗力還元剤(DRA)として広く使用されています。ポリオレフィンDRASの合成は、高温Ziegler-Natta(Zn)の高温増加に基づいています。室温で最も効果的な1-ヘキセンベースのDRAは、通常、低温でDR活動を失います。C8-C12線形α-オレフィンを使用した1-ヘキセンコポリマーの使用は、低温抗力減少の問題に対する解決策を提供するようです。本研究の目的は、効率的なクロム/アミノジフォスフィン触媒(CR-PNP)の存在下でエチレンの選択的オリゴマー化に基づいたポリオレフィンDRAの2段階合成を開発することを目的としており、その後、オリゴマー化段階で形成されたオレフィン混合物の重合を開発し、その後に使用します。効率的なチタンマグネシウムZn触媒。α-オレフィン反応媒体中のエチレンのオリゴマー化は、飽和炭化水素よりも速く進行し、1-ヘキセン、1-オクテン、および分岐C10およびC12オレフィンの形成を提供することを示しました。反応産物の組成と比率は、PNPリガンドの性質に依存していました。オリゴマリゼートは、追加の治療なしに、「現状のまま」のZn重合に使用されました。エチレンのオリゴマー化中に形成されたC10+炭化水素の分岐特性により、ポリオレフィンは、線形α-オレフィンの混合物から調製されたベンチマークポリマーと純粋な1からのベンチマークポリマーと比較して、低ポリマー濃度(〜1 ppm)での低温DR効率が高いことを示します。-hexene。「タンデム」エチレンベースのプロセスを使用して調製されたポリオレフィンのより速い溶解度とより効率的な溶媒和は、従来のポリ(1-ヘキセン)および線形α-オレフィベースのポリマーよりもこれらのタイプポリマーの利点を表していると仮定します。冬のドラス。

Ultra-high molecular weight poly-α-olefins are widely used as drag reducing agents (DRAs) for pipeline transportation of oil and refined petroleum products. The synthesis of polyolefin DRAs is based on low-temperature Ziegler-Natta (ZN) polymerization of higher α-olefins. 1-Hexene based DRAs, the most effective at room temperature, typically lose DR activity at low temperatures. The use of 1-hexene copolymers with C8-C12 linear α-olefins appears to offer a solution to the problem of low-temperature drag reducing. The present work aims to develop two-stage synthesis of polyolefin DRAs that is based on selective oligomerization of ethylene in the presence of efficient chromium/aminodiphosphine catalysts (Cr-PNP), followed by polymerization of the olefin mixtures, formed at oligomerization stage, using efficient titanium-magnesium ZN catalyst. We have shown that oligomerization of ethylene in α-olefin reaction media proceeds faster than in saturated hydrocarbons, providing the formation of 1-hexene, 1-octene, and branched C10 and C12 olefins; the composition and the ratio of the reaction products depended on the nature of PNP ligand. Oligomerizates were used in ZN polymerization 'as is', without additional treatment. Due to branched character of C10+ hydrocarbons, formed during oligomerization of ethylene, resulting polyolefins demonstrate higher low-temperature DR efficiency at low polymer concentrations (~1 ppm) in comparison with benchmark polymers prepared from the mixtures of linear α-olefins and from pure 1-hexene. We assume that faster solubility and more efficient solvation of the polyolefins, prepared using 'tandem' ethylene-based process, represent an advantage of these type polymers over conventional poly(1-hexene) and linear α-olefin-based polymers when used as 'winter' DRAs.

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